خبرهای داغ:
سردار مجیدی خبر داد

اعزام ۱۵ هزار دانش‌آموز و دانشجوی همدانی به اردوی راهیان نور/ اعزام راهیان نور بسیج محلات و اقشار از ۲۰ اسفند ماه

همدان-فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان گفت: از سال ۱۳۸۰ تاکنون ۹۰۰ هزار نفر دانش آموز و دانشجو همدانی به اردو‌های راهیان نور اعزام شدند و امسال نیز این تعداد بین ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۴۹۶۴۴۱
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در جلسه ستاد راهیان نور استان همدان اظهار کرد: ۴ هزار و ۲۸۰ نفر از استان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور اعزام شدند.

وی افزود: ۳ میلیارد تومان اعتبار از سفر رئیس جمهور به اردو‌های راهیان نور اختصاص یافته که تاکنون یک میلیارد تومان از آن تخصیص داده شده است.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان ادامه داد: از سال ۱۳۸۰ تاکنون ۹۰۰ هزار نفر دانش آموز و دانشجو همدانی به اردو‌های راهیان نور اعزام شدند و امسال نیز این تعداد بین ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر پیش بینی شده است.

وی گفت: دانش آموزان در منطقه عملیاتی به مشاهده یک رزمایش نمایشی در اردوگاه می‌نشینند که هنرمندان در این رزمایش یک مسیر تاریخی از خلقت حضرت آدم، انبیا (ص)، واقعه عاشورا تا پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای حرم را برای حاضران به تصویر می‌کشند.

سردار مجیدی افزود: اعزام ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو از نهم اسفند آغاز شده و تا ۲۴ این ماه ادامه دارد و مدت زمان حضور این افراد در مناطق عملیاتی چهار تا پنج روز است.

وی ادامه داد: همچنین اعزام بسیج محلات و اقشار نیز از ۲۰ اسفند سال جاری آغاز شده و با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اعزام‌ها تا سوم فروردین سال آینده ادامه دارد.

* راهیان نور نرم افزار ارزشمندی برای اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت است

استاندار همدان نیز برگزاری اردو‌های راهیان نور را در پویایی جامعه به ویژه قشر جوان اثرگذار دانست و گفت: از همه ظرفیت‌های استان برای برگزاری هرچه بهتر این اردو‌ها استفاده شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار داشت: اردو‌های راهیان نور نرم افزار ارزشمندی برای اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت است که می‌تواند فرهنگ منحط غربی را خنثی کند.

وی ادامه داد: تلاش دستگاه‌های اجرایی و مدیران استان در راستای فراهم کردن شرایط لازم برای راهیان نور، قابل قدردانی است.

استاندار همدان گفت: کسانی که با کمترین آگاهی در ماه‌های گذشته فریب دشمنان را خوردند و شعار‌های سخیف دادند اگر ببینند که برای مانایی این کشور، ارزش‌ها و فرهنگ این ملت چه خون‌هایی داده شده است دیگر آن سخنان را مطرح نخواهند کرد.

وی اظهار داشت: سال گذشته اقدامات چشمگیری در راستای از سرگیری راهیان نور انجام شد و همه مجموعه‌ها در یک اقدام جمعی و جهادی پای کار آمدند.

قاسمی فرزاد گفت: راویان کاروان‌های راهیان نور استان همدان جزو روایتگران برتر در سطح کشور هستند و استفاده از راویان توانمند اثرگذاری بیشتری دارد.

وی ادامه داد: دشمن با تمام تلاش قصد دارد که یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق کند و ما باید داشته‌ها و دستاورد‌های خود را به رخ دشمنان بکشیم و به اطلاع مردم برسانیم.

استاندار همدان گفت: با تدبیر و درایت مقام معظم رهبری روز‌های روشن و امید‌های تازه پیش روی ما است.

وی با اشاره به برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت برای اساتید دانشگاه، معلمان و ائمه جماعات گفت: اجرای این اردو‌های موثر باید در راستای جهاد تبیین، که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، تقویت شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات