خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به این مطلب که شهدا ویژگی های خاصی داشتند بیان داشت: شهدا حقیقت مسأله را درک کردند
کد خبر: ۹۴۹۶۷۷۹
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

دستاوردهای انقلاب مرهون خون شهداستبه گزارش خبرگزاری بسیج ، مراسم بزرگداشت سالگرد تدفین شهید گمنام دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود با حضور حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود، ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود، حجت الاسلام سید مهدی طهماسبی نماینده ولی فقیه در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان؛ رضا نقدی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان؛ محسن احمدی شهردار شاهرود؛ فرمانده بسیج ادارات الحدید شهرستان، ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، مدیرعامل شرکت ذغال‌سنگ البرز شرقی، جمعی از مسئولان، خانواده شهدا، ایثارگران، روحانیون، استادان، همکاران و دانشجویان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به این مطلب که شهدا معرفت، انسانیت، عظمت ، آگاهی و شرافت را به ما آموختند، افزود: شهدا حقیقتها را درک می کردند

حجت الاسلام سید مهدی طهماسبی با اشاره به ویژگی های برخی از شهیدان، گفت: خداوند عظمت بالایی را به شهدا داده است.

وی با تاکید بر اینکه که شهدا دارای ویژگی های بودند که موجب شد به درجه رفیع شهادت برسند اظهار داشت: باید به دنبال ویژگی های شهدا برویم و آنها را الگوی زندگی خودمان قرار بدهیم.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان افزود : بزرگداشت یاد، نام و خاطره ی شهیدان موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده های معظم ایشان است

وی گفت : پیشرفتها و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی در عرصه های مختلف مرهون خون های پاک و مطهر شهدای گرانقدر است. 

در ادامه رییس دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود ضمن بیان اینکه خون شهدا حق الناس است و گردن ماست، افزود: یادمان نرود که بیش از چهل سال می گذرد و ما هنوز باید جواب بدهیم برای شهدا چه کاری انجام دادیم.

شیرین محمدی پناه گفت:شهدا جوانمردانه به میدان جنگ رفتند و ما همیشه مدیون آنها هستیم

وی شهید مدفون در دانشکده را میهمان عزیزی خواند که سعادت میزبانی او از جانب خداوند به این مجموعه دانشگاهی داده شده است.

رییس دانشکده فنی و حرفه ای دختران شاهرود در ادامه افزود : بي شك بزرگداشت ياد و خاطره شهدا تكليفي واجب بر همه ماست، كه مورد تأكيد امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب است، زيرا بر همگان روشن است كه عزت، پيشرفت، اقتدار و صلابت امروز كشور بيش از هر چيز مرهون فداكاري اين عزيزان است.

محمدی پناه افزود: وجود با برکت این شهید باعث مصونیت دانشگاه از بسیاری خطرها و دغدغه ها می شود.

در ادامه حجت الاسلام سید محمد میرعلی اکبری روایتگر خاطرات شهدا با اشاره به این مطلب که انسانها به سه گروه تقسیم می شوند یا ناصر دین خدا هستند یا ناصر دین شیطان و یا بی تفاوت، اظهار داشت: آنهایی که ناصر دین خدا هستند باید نصرتشان دفاع از ارزشها یا دفاع از ضد ارزشها باشد.

حجت الاسلام سید محمد میرعلی اکبری افزود:کسی که ناصر دین خدا شده است باید اطاعت خدا را داشته باشد

وی با تاکید بر اینکه جنگ دیروز جنگ قرارگاه،ذائقه مهمات و مرزها بود عنوان کرد:جنگ امروز جنگ دیدگاه،زندگی و مغزها است

این راوی خاطرات شهدا با اشاره به این مطلب که دشمنان اعتقاد دارند اگر می خواهند ایران و اسلام را زمینگیر کنند یک راه بیشتر جز گرفتن یاد و خاطره شهیدان ندارند گفت:در یاد و خاطره شهیدان مبانی گفته می شود که امام زمان می گوید مادرم فاطمه زهرا (س) است زنی که پای تمام هدایت جامعه ایستاد

حجت‌الاسلام میرعلی اکبری با اشاره به اینکه یادواره شهدا راهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار کرد: خاطرات و وصیت نامه‌هایی که از شهدا به جا مانده که می‌تواند، الگو برای نسل جوان باشد.

میرعلی اکبری با اشاره به رشادت های شهدا افزود:شهدا عشق و حماسه داشتند.

وی با تاکید بر اینکه جنگ شما باید جنگ عقیده باشد گفت:مواظب ایمان خودتان باشید که سقوط نکند اگر دشمنان ایمان را بگیرند کرامت انسانی از بین می رود.

شایان ذکر است: مداحی توسط علی اکبر نظری از جمله برنامه های این برنامه بود

در پایان مراسم شرکت کنندگان با حضور در محل یادمان شهید والا مقام و قرائت فاتحه با شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید عهد و پیمان کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها