خبرهای داغ:

برگزاری اولین نشست رفع نیاز‌های فناورانه استان سمنان در حوزه‌های پست، تجارت الکترونیک

شاهرود_ اولین نشست رفع نیاز‌های فناورانه استان سمنان در حوزه‌های پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۷۰۶۷
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

برگزاری اولین نشست رفع نیاز‌های فناورانه استان سمنان در حوزه‌های پست، تجارت الکترونیکبه گزارش خبرنگار بسیج، اولین نشست رفع نیاز‌های فناورانه استان سمنان در حوزه‌های پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود برگزار شد.
در این نشست محسن نظری ریاست پارک علم و فناوری استان ضمن خیرمقدم به حاضرین در این نشست با اشاره‌ای به سابقه ۲۰ ساله پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: این پارک در تمام مراکز استان‌ها دارای پردیس تملیکی است.
او افزود: حوزه پست و اقتصاد دیجیتال با توجه به اهمیت فراوان آن در دنیای امروز جزو اولویت‌های اصلی و راهبردی پارک است.
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان ادامه داد: حوزه پست با اقتصاد دیجیتال در ارتباط تنگاتنگ است و با هماهنگی و تعاملات صورت گرفته با مدیر کل پست استان سمنان، قرار است شرکت‌های پارکی که در حوزه پست توانمندی همکاری دارند از طریق پارک به اداره پست متصل شوند.
از دیگر مواردی که دکتر نظری به آن اشاره کرد این بود که پارک استان به شرکت‌های حاضر در رویداد امروز حمایت سیدمانی اولیه تزریق خواهد کرد و حمایت‌های بعدی نیز به همراه آن خواهد بود.
او به ایجاد پردیس تخصصی در دست احداث پارک استان نیز اشاره کرد که در زمره بزرگترین پردیس‌های تخصصی کشور است و گفت: در این پردیس یک مرکز تخصصی هوش مصنوعی و یک دیتاسنتر مقیاس متوسط تجهیز شده است.
آقاجانی، مدیرکل پست استان سمنان نیز در این رویداد با تشکر از پارک علم و فناوری برای برگزاری این رویداد، ابراز امیدواری کرد با همت بالای دو مجموعه رویداد بزرگ پست در اردیبهشت سال آینده به بهترین شکل برگزار خواهد شد.
مدیرکل پست استان سمنان افزود: پیشرفت تکنولوژی و سرعت گرفتن ارتباطات دیجیتال در کشور‌های کمتر توسعه یافته باعث کاهش ترافیک کاری پست شده است و این درحالی است که در کشور‌های پیشرفته برای هر شهروند ترافیک پستی ۷۰۰ مرسوله در سال داریم و در کشور‌های در حال توسعه ۳۰۰ مرسوله و در کشور‌های حوزه خلیج فارس تنها ۱۵ مرسوله در سال برای هر شهروند.
او افزود: دغدغه حال حاضر ما رسیدن به ترافیک جهانی برای رونق بخشیدن به پست است.
آقاجانی به موضوع مهم ارسال محصولات کشاورزی به سایر نقاط کشور اشاره کرد، که علی رغم طراحی سامانه‌ای به نام «ای بازار» موفقیت آمیز نبود، چون شخص دارای محصول نمی‌توانست از محصول خود محتوای دیجیتال قابل بارگذاری در سامانه ایجاد کند و این درحالی که دیجی کالا با تولید محتوای دیجیتالی قوی در این کار موفق بود.
او خاطر نشان کرد: همین موضوع لزوم استفاده از فناوری‌های نو از اولین مراحل پست مرسوله تا انتها را نشان می‌دهد و موضوعاتی نظیر، ثبت اولیه، دسته‌بندی، رهسپاری هوشمند، توزیع و ... که این موارد نیاز به ورود شرکت‌های فناور به حوزه پست را می‌طلبد.
در ادامه این رویداد، مدیر کل امنیت شبکه و توسعه زیرساخت شرکت ملی پست ایران و مشاور مدیر مرکز نوآوری شرکت ملی پست ایران به ایراد سخن پرداخته و در ادامه ایجاد مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته استان سمنان و عقد تفاهمنامه‌ی همکاری مشترک پارک علم و فناوری استان سمنان و شرکت پست استان سمنان منعقد گردید.
رونمایی از پوستر اولین رویداد استانی پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته از دیگر برنامه‌ها بود که این رویداد در اردیبهشت سال آینده و با همکاری پارک علم و فناوری استان سمنان و شرکت ملی پست ایران برگزار خواهد شد.
ارایه طرح‌ها با حضور نمایندگان شرکت‌های حاضر در رویداد نیز انجام پذیرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها