خبرهای داغ:
معاون تربیت و آموزش و فرهنگ پاسداری قرارگاه مرکزی امام حسین(ع):

در کارهای خیر باید از یکدیگر سبقت بگیریم

معاون تربیت و آموزش و فرهنگ پاسداری قرارگاه مرکزی امام حسین(ع): گفت: شایسته است انسان به توجه به توصیه و تأکیدات روایات اسلامی و قرآن کریم در کارهای خیر، از یکدیگر سبقت بگیرند.
کد خبر: ۹۴۹۷۱۸۸
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳

در کارهای خیر باید از یکدیگر سبقت بگیریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قم؛ سردار روستایی در سخنانی به مناسبت سومین دوره مسابقات تک تیراندازی نیروهای مسلح مردم پایه به میزبانی لشکر۱۷ علی بن ابی‌طالب(ع)، بیان داشت:انسان‌دوست دارد در کار خیر پیشی بگیرد و سبقت بگیرد که این مسئله از ویژگی‌های انسان است.

وی افزود: ازنظر قرآن انسان در حال سیر سلوک و رنگ گرفتن مشکل گرفتن است، انسان تا وقتی‌که زنده است خودش را می‌سازد که این ساختن ممکن است در مسیر کمال یا برعکس آن باشد لذا همه ما تلاش داریم که خودسازی رو به بهترین شیوه انجام بدهیم در آیه ۱۳۸بقره پروردگار متعال می‌فرمایند:  صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً ۖ وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ، رنگ خداست و چه رنگی بهتر از رنگ خدا و ما او را پرستش می‌کنیم.

سردار روستایی اضافه کرد: هر کاری که انجام می‌دهید تلاش کنید برای رضای خدا باشد در مسابقات که قرار می‌گیرید تنها نیت شما رضای خدا باشد وهرکاری که انجام می‌دهید برای حفظ این نظام و مکتب باشد.

وی تأکید کرد: هیچ موقع درجا نباید زد؛ در حال رشد باشید و از هم سبقت بگیرید و خوشا به حال شما که در امر تیراندازی که از صدر اسلام تا به الآن بوده و سفارش شده و از اعمال بسیار شایسته‌ای است که شما به‌عنوان الگوها و بهترین‌های تیراندازی آن را انجام می‌دهید که مایه مباهات و افتخار است.

معاون تربیت و آموزش و فرهنگ پاسداری قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) با اشاره به اهمیت تیراندازی در روایات اسلامی، ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در این مورد فرموده‌اند که: خداوند متعال به خاطر یک فشنگ سه گروه را به بهشت می‌برد، اولین گروه نفرات سازنده این فشنگ است که با نیت خیر آن را می‌سازند که آن رزمنده بتواند از دین و مکتبش دفاع کند.

وی اضافه کرد: دومین گروه کسانی هستند که  فشنگ‌ها را جهت تمرین و کار و استفاده در جنگ از آن استفاده می‌کنند و گروهی که کمک می‌کنند افراد این فشنگ‌ها را شلیک کنند.

ارسال نظرات