دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اقدام نکردن در برابر ظلم و خودکامگی را سبب تأخیر در امر فرج دانست و : خیلی‌ها عرض ارادت به حضرت ولیعصر(عج) نشان می‌دهند اما با مرجعیت و ولایت فاصله دارند.
کد خبر: ۹۴۹۷۴۵۴
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت آیت‌الله «رضا رمضانی» ظهر امروز در مراسم جشن نیمه شعبان در حسینیه حضرت اباالفضل العباس(ع) سپاه قدس گیلان اظهار کرد: یکی از سوالات مهمی که در بحث مهدویت مطرح می‌شود سوال درباره آینده بشریت است.


وی با بیان اینکه دو نظریه کلی در زمینه آینده بشری وجود دارد، گفت: نظر اول نظریه امثال مارکسیست‌ها است که بشر به دست کارگر می‌رسد بدون اینکه اعتقادی به دین و خداوند داشته باشند.


به گفته دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برخی‌ها معتقد بودند که دین امر خرافی و افیون جامعه است و تمام تلاش‌‌شان این بوده که با احکام و آموزه‌های دینی مقابله کنند.

رمضانی دین را از عرصه اجتماعی جدا شدنی ندانست و بیان کرد: برخی‌ها در تلاش هستند تا دین در عرصه اجتماعی ظهور پیدا نکند در حالی که در برخی کشورها مثل اندونزی ۲۴۰ میلیون مسلمان داریم اما حکومت اسلامی نیست.


وی با اشاره به وظایف فردی نسبت به حضرت مهدی (عج)، تصریح کرد: معرفت، شناخت، محبت و اطاعت کردن از امام زمان(عج) از وظایف اصلی شیعیان است و اگر شناخت نباشد گمراهی جامعه بشری را فرا خواهد گرفت.


نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اقدام نکردن در برابر ظلم و خودکامگی را سبب تأخیر در امر فرج دانست و بیان کرد: خیلی‌ها عرض ارادت به حضرت ولیعصر(عج) نشان می‌دهند اما با مرجعیت و ولایت فاصله دارند؛ ما اگر با مرجعیت فاصله بگیریم و واجب فردی و سیاسی خود را نشناسیم نمی‌توانیم اطاعت از امام زمان(عج) داشته باشیم.


رمضانی با بیان اینکه انتظار مثبت به معنای آماده باش از جهت اخلاقی، فکری، عملی و احیای احکام دینی است، تصریح کرد: مسلمان و مؤمن باید در میدان حضور داشته باشد و بداند ۴۴ سال پیش اسلام در چه جایگاهی قرار داشت.

پایان پیام/

ارسال نظرات