خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، جهاد تبیین را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: با جهاد تبیین راه انقلاب تداوم پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۴۹۷۶۰۱
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، در نشست هم‌اندیشی "جهاد تبیین" با حضور ائمه جماعات شهرستان کرمانشاه، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم جهاد تبیین، اظهار کرد: علیرغم اینکه در کشورمان مشکلاتی همچون گرانی و تورم وجود دارد و قابل انکار نیست، اما در مقابل دستاوردهای بسیار بزرگی هم در دوران چهل ساله انقلاب داشته‌ایم که باید گفته شود.

وی ادامه داد: تبیین مسئله‌ای است که در قرآن کریم هم به آن اشاره شده، بنابراین امروز به شکل یک وظیفه باید همه ما به آن توجه داشته باشیم و انقلاب خود را تببین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: زمانی در همین شهر کرمانشاه تعداد بسیار زیادی آمریکایی حضور داشتند که همه کارهای ما را بدست گرفته بودند و کسی جرات نداشت به آنها کاری داشته باشد، اما امروز به جایی رسیده‌ایم که آمریکایی‌ها به صورت مخفیانه و با واسطه پیغام می‌دهند که با ما مذاکره داشته باشند که این عزت و اقتدار از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه با جهاد تبیین راه انقلاب تداوم پیدا می‌کند، گفت: در قیام امام حسین(ع)در صحرای کربلا هم حضرت زینب(س) تبیین کننده این قیام بودند و اگر ایشان جهاد تببین نمی کردند، تا به امروز نامی از آن واقعه نبود، امروز هم ما باید انقلاب و دستاوردهایش را تبیین کنیم تا تداوم پیدا کند.

آیت الله علما با تاکید براینکه جهاد تبیین تنها وظیفه یک عده خاص نیست، عنوان کرد: همه موظف به انجام جهاد تبیین هستیم و از طرفی باید مشکلات موجود را هم تحلیل کرده و برای آنها راهکار ارائه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به تعدد موقوفات استان کرمانشاه، اظهار کرد: از گذشته‌های بسیار دور به دلیل قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر عتبات عالیات، آمار موقوفات در این استان بالا بوده است، بگونه‌ای که تنها موقوفه مرحوم کرکوکی 21 هزار رقبه دارد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: در استان کرمانشاه هم مانند سایر مناطق کشور، وقف‌های بزرگی از جمله در حوزه مدارس، حوزه‌های علمیه و تکایا دارد که باید با حفظ نیت واقف آنها را احیاء کرد.

وی با تاکید براینکه فرهنگ وقف در جامعه کرمانشاه باید تداوم پیدا کند، گفت: واقفین کرمانشاهی در گذشته با وقف‌هایی که داشتند، به فکر نسل های بعدی و ما بودند و ما نیز باید ادامه دهنده این راه باشیم.

آیت الله علما به نقش موکب‌های وقفی در ایام اربعین هم اشاره کرد و گفت: در این ایام بیش از 20 میلیون نفر در کربلای معلی حاضر می شوند که ارائه خدمات به آنها کاری بسیار سخت و بزرگ است، اما بخشی از این خدمات توسط موکب‌های وقفی انجام می‌شود که نشان از اهمیت آنها دارد.

ارسال نظرات