پازل اصلی در برپایی عدالت حکومت مهدوی مردم هستند

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: پازل اصلی برپایی عدالت در حکومت مهدوی، کمک مردم و نقش آفرینی مردم است. که اگر مردم را کنار بگذاریم پازل عدالت مهدوی شکل نمی گیرد.
کد خبر: ۹۴۹۷۸۷۱
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

همزمان با اعیاد شعبانیه خاصه ولادت حضرت بقیه الله اعظم و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) حجت الاسلام و المسلمین رجبعلی فرزین مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرخه اظهار کرد: عدالت محوری دولت مهدوی است، همانگونه که پیامبر اکرم (ص) اشاره داشتند: فرزندم مثل شهاب درخشان می آید و زمین را پر از عدل و قسط می کند.

او افزود: در این باره مقام معظم رهبری سال گذشته بعد از تشریح بی عدالتی هایی که در جهان وجود دارد و مردم رنج می برند، فرمودند: ماموریت بزرگ حضرت استقرارعدالت است و این عدلی که انتظاراست حضرت به وجود بیاورند عدالت در یک بخش خاص نیست بلکه در همه شئون زندگی است عدالت در قدرت، ثروت، سلامت، کرامت انسانی و منزلت اجتماعی.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه با بیان اینکه معنویت و به طور کل در همه ابعاد زندگی و به طور کل برجسته ترین شعار مهدویت انتظار استقلال عدالت است، ادامه داد: خوب حالا باید دید چگونه امام زمان زمین را پر از عدل و قسط می کند؟ آیا با لشکر آسمانی است؟ اگر چنین می شد زمان امیرالمومنین لشکر آسمانی می آمد و مشکلات را حل می‌کرد.

فرزین بیان داشت: البته امام منجی ما مثل پیامبر از لشکر آسمانی استفاده می کند اما بدون نقش آفرینی مردم به چه کاری می آید و درست نمی تواند جای لشکر زمینی نقش آفرینی کند؟ و یا اینکه با ۳۱۳ نفر از مدیران سیاسی قوی استقلال عدالت می کند؟ که این هم به تنهایی برای برقراری عدالت کافی نیست. و یا اینکه با رهبری قوی اما به تنهایی استقرار عدالت می کند؟ امیرالمومنین به کوفیان می فرمود: بعد از خدا چشم امیدم به شماست اگر ما باشیم می‌گوییم چرا به غیر خدا تکیه می کنید یا علی. در حالیکه با مراجعه به قرآن می بینیم که خدا کنار نصرت خودش روی نصرت مردم حساب باز کرده که می فرماید «هو الذی ایدک الله بنصره و المومنین».

او با بیان اینکه بعضی ها اخلاق بنی اسرائیل دارند که به پیغمبر می گویند، ما نشستیم تو و خدایت بروید بجنگید و یا اینکه برخی می گویند چرا رهبری همه مشکلات را حل نمی‌کند چون این کار را نه رسول الله انجام دادند و نه امیرالمومنین و اگر هم بتوانند درست نیست، گفت: بدون احترام به شعور مردم و آزادی مردم و توان مردم خلاصه حضرت چگونه می خواهد جهان را نجات دهد در حالی که ماموریت انبیا اساساً نجات بشریت است. خدا می فرماید: «لیقوم الناس بالقسط» مردم خودشان به قسط قیام کنند نه اینکه خود پیامبر قسط را برای مردم اجرا کند یا مردم را وادار کنند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه ادامه داد: بلکه پیامبران محیط را ایجاد می کنند و مردم با قدرتمند شدن اوضاع را در دست بگیرند که یک شیوه از حاکمیت مهدوی است. لذا پازل اصلی برپایی عدالت در حکومت مهدوی، کمک مردم و نقش آفرینی مردم است. که اگر مردم را کنار بگذاریم پازل عدالت مهدوی شکل نمی گیرد.

فرزین خاطرنشان کرد: رهبر عزیزمان فرمودند: حکومت آینده مهدی موعود حکومت مردمی به تمام معناست یعنی متکی به ایمان ها و اراده ها و بازوان مردم است البته در انقلاب اسلامی سال هاست که این مسیررا رهبر معظم انقلاب ریل‌گذاری کرده اند و هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی تواند اقتصاد کشور را سامان بدهد. گوهر مرکزی بیانیه گام دوم فعال کردن بخش مردمی نظام است و فقط یک عزم جدی می خواهد تا شیوه حکمرانی از تصدی گری دولت واگذاری کارها به مردم و مشارکت حقیقی مردم در اقتصاد و فرهنگ و بسیاری از حوزه های حکمرانی می شود این همان دولت اسلامی است که ما منتظر آمدنش هستیم و دولت ها زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت هستند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها