خبرهای داغ:
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران؛  

راهبرد تولید قطعات بالگردی را در سخت‌ترین شرایط تحریم پیش بردیم/جهاد تبیین یک عملیات پدافند عامل در مقابل توطئه های دشمن است

امیر قربانی با بیان اینکه راهبرد تولید قطعات بالگردی را در سخت‌ترین شرایط تحریم پیش بردیم، گفت: امروز هوانیروز به طور کامل تعمیرات و ساخت قطعات بالگردی را با همکاری صنعت دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور انجام می دهد.
کد خبر: ۹۴۹۷۹۵۵
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، امیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم جشن نیمه شعبان که با حضور مسوولان استانی در پایگاه هوانیروز شهرستان آبیک برگزار شد با اشاره به اینکه جهاد تبیین بعنوان یک پادزهر و یک عملیات پدافند عامل در مقابل توطئه های دشمن است، بیان کرد: امروز بعد از ۴۴ سال بالگردهای ما تعمیر می‌شوند و در یک نهضت بزرگ، قطعه سازی و به روز کردن سامانه های دید در شب، روی بالگردها انجام می گیرد که این تکنولوژی ها فقط در اختیار تعداد محدودی از کشورها است.

وی با اشاره به حضور ارتش مقتدر در تمام دوران انقلاب گفت: انقلابیگری ارتش و هوانیروز، پیش از انقلاب بوده و در شکل گیری انقلاب نقش اساسی داشتند. در تثبیت انقلاب و به طور مثال در غائله کردستان، ارتش، سپاه، بسیج یک ید واحده بودند و اولین پرواز شبی که در جمهوری اسلامی انجام شد توسط شهید کشوری بود که غائله پاوه را ختم به خیر کرد.

امیر سرتیپ قربانی اظهار کرد: بحث سامانه های دید در شب اقدامی مهم است که توسط فرزندان شما در هوانیروز و شرکت های دانش بنیان صورت گرفت که امروز اگر ایران اراده کند و در تاریکی مطلق شب بخواهد عملیاتی انجام دهد بدون هیچ مانعی انجام می دهد و در پشتیبانی آتش، هلی برن زدن، موشک زدن، امروز هوانیروز به این توانمندی بزرگ رسیده است.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانمندی در تولید تسلیحات و اینکه قدرت تسلیحاتی هوانیروز روی دور بُرد، نقطه زنی و هوشمند بودن طراحی شده است، اظهار کرد: بالگردهای ما امروز مجهزترین و به روزترین تسلیحات موجود در دنیا را دارند و این قدرت در هوانیروز وجود دارد که این توانایی را در رزمایش ها و مانورها به خوبی نشان می‌دهد. در دوران دفاع مقدس با کمبود تسلیحات مواجه بودیم اما امروز برد موشک های ما تا عمق منطقه عملیات دشمن و حتی تا پشت سر نیروهای دشمن می رود و حتی تا عمق خاک دشمن هم پیش خواهد رفت. 

وی افزود:ناوگان بالگردی ما قدرتمندترین ناوگان بالگردی خاورمیانه و غرب آسیاست و به جرأت می توان گفت که امروز در جایگاه سوم و یا چهارم دنیا در بحث ناوگان بالگردی دنیا هستیم. 

امیر قربانی در ادامه با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه ایران اظهار کرد: این تحریم ها ۴۴ سال است که بر کشور عزیزمان اجرا شده اما هرگز نتوانسته مانع پیشرفت ما شود و نه تنها عقب نشینی نکردیم بلکه از بسیاری کشورها پیشرفته تر هستیم. 

فرمانده هوانیروز در ادامه به افزایش توان تسلیحاتی و بهره‌گیری از تسلیحات هوشمند در هوانیروز اشاره و عنوان کرد: آنچه که هلی کوپترهای پیشرفته دنیا نیاز دارند، امروز بر روی بالگردهای ما نصب شده و مجهز شده اند و این خواسته و توان فرزندان ایران، نصب العین قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اعتقاد به شعار ما می توانیم و نیز راهبردی بود که امام راحل برای ما ایجاد کردند که بتوانیم به فناوریی دست یابیم که تمام قطعات بالگردها را بسازیم و محتاج آمریکا و دیگر کشورها نباشیم.

امیر سرتیپ قربانی تصریح کرد: در بحث رحما بینهم، در زلزله کرمانشاه با توجه به انسداد مسیرها، ۵۰۰ سورتی پرواز در یک روز توسط افتخارآفرینان هوانیروز انجام شد. همچنین در عملیات های مردم یاری، جهت انجام عمل های حیاتی همچون پیوند اعضا، هوانیروز، بسیار موفق عمل کرده است. ۳۰ استان کشور مجهز به اورژانس هوایی هستند که این پروازها توسط تجهیزات هوانیروز انجام می شود و اینها اقدامات مهمی است که در کشور در حال انجام است. در انتخابات، سیل، زلزله و دیگر حوادث غیرمترقبه، فرزندان ارتش و هوانیروز راه های بسته را گشودند و امروز افتخار می کنیم که بعنوان یک سرباز به مردم عزیز خدمت می کنیم. 

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، در ادامه با اشاره به نقش مجموعه هوانیروز شهرستان آبیک اضافه کرد: جانشین پایگاه هوانیروز آبیک، اولین خلبانی بود که موشک دوربرد را شلیک کرد و این قدرت و توانمندی و شجاعت، افتخاری بزرگ برای میهن اسلامی است. بنده یکی از مولفه های رزمی را خانواده می دانم و معتقد هستم فرزندان و همسران همرزمانم در آمادگی رزمی بهتر از رزمندگان می توانند عمل کنند. چرا که آسایش و آسودگی خاطر یک خلبان موجب موفقیت چندین برابری در عملیات خواهد شد.

وی اضافه کرد: همرزمان بنده از بهترین قشر جامعه و مخلص ترین و جان برکف ترین افراد جامعه هستند و وجود خانواده و همسر مومن و متعهد در کنار این رزمندگان عزیز، موجب دلگرمی و موفقیت در عرصه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی می شود. امروز دشمن ذهن و فکر نوجوانان و جوانان را هدف گرفته چرا که قدرت مقابله رو در رو با رزمندگان را ندارد. لذا امروز مهد کودک های ما باید یک رزمنده در مقابل دشمنان باشند.

امیر سرتیپ قربانی در پایان با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد و موضوع فرهنگی عنوان کرد: بیش از ده سال است که رهبر معظم انقلاب، موضوع اقتصاد را مورد تاکید قرار داده و این اهمیت را به صورت نامگذاری و راهبرد این سال ها بیان کرده و همچنین بر اهمیت موضوعات فرهنگی جامعه بسیار تاکید داشته اند. قطعا لازم است مسوولان کشور به این تاکیدات مهم مقام معظم رهبری با اهمیت بیشتری بپردازند که قطعا مورد اهمیت قرار دادن تاکیدات رهبر معظم انقلاب موجب رفع مشکلات می شود. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها