خبرهای داغ:
مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس:
به گفته مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی فارس، پویش ورزشکار جهادی در نوروز پیش رو اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۸۲۴۹
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمدرضا جعفری گفت: تمامی برنامه های فرهنگی و ورزشی هیات ورزش های همگانی استان فارس از روز ۱۲ اسفند ماه، یک روز قبل از ولادت حضرت علی اکبر (ع) تا ۱۹ اسفند ماه دو روز بعد از سالروز ولادت حضرت قائم (عج) بنام گرامیداشت هفته جوان و ظهور نام گذاری و با اهتمام کمیته متناظر هیات ورزش های همگانی استان فارس انجام شد .

مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی فارس افزود : نذر خون ، نذر ورزشی ، کاشت نهال ، مسابقه دابسمش، مسابقه عکاسی با موضوع جوان ، کاشت بذر در ارتفاعات ، پیاده‌روی خانوادگی و مسابقات دو میدانی از جمله برنامه‌های نامگذاری شده در این هفته بود که با مشارکت خوب هم استانی ها برگزار شد.

مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت: پویش ورزشکار جهادی با هدف انجام اردوهای جهادی در سطح استان در ایام نوروز ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده است که با مشارکت روسای هیات های ورزش های همگانی شهرستان های استان فارس برگزار خواهد شد .

جعفری افزود: با توجه به شناسایی افراد کم بضاعت در شهرستان ها با کمک و تامل دیگر دستگاه های حمایتی و مشارکت ورزشکاران و خیرین هیات ورزش های همگانی استان فارس با حضور در این منزل این عزیزان خدمات مرمت ، بازسازی و مشاوره و بسته های معیشتی را بصورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار خواهد داد.

وی با یادآوری اینکه پویش ورزشکار جهادی برای دومین سال متوالی در ایام نوروز ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تلاش کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس در این پویش، فعال کردن پتانسیل های موجود در شهرستان و کمک به نیازمندان است .

وی افزود : از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا اسفند ماه ۱۴۰۱ بیش از ۳۷۵ بسته معیشتی در اختیار خانواده های نیازمند شیرازی با مشارکت خیرین و موسسات خیریه قرار گرفته است که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰ بسته بیشتر تهیه و توزیع گردیده است .

جعفری ادامه داد : در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بیش از ۱۱۵۰ نهال در فارس توسط ورزشکاران هیات ورزش های همگانی استان فارس کاشته شده است و تعداد زیادی بذر درخت بلوط در ارتفاعات شهر شیراز کاشته شده است .

مدیر روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس افزود: در بخش تولیدات فرهنگی و مجازی در سال ۱۴۰۱ در راستای توسعه ورزش، امور فرهنگی و پویش های مجازی از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۷۰۰ تولید محتوا و پویش های مجازی در هیات ورزش های همگانی استان فارس تولید و منتشر شده است.

جعفری گفت : نگاه هیات ورزش های همگانی استان فارس علاوه بر دعوت به امر ورزش دعوت به رفع نیاز های اجتماعی ، فرهنگی ،مسئولیت ها و رسالت های اجتماعی است ، نکته قابل توجه مردمی بودن پویش ها و برنامه ها همچنین هدف گذاری کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس در سال ۱۴۰۲ علاوه بر موارد ذکر شده فوق برنامه ریزی در بخش کودک و نوجوان و اجرای برنامه های مفرح و شاد برای کودکان و اجرای پیوست های فرهنگی در کنار ورزش خواهد بود .

وی گفت : برای اولین بار در کشور در سال ۱۴۰۱ در راستای مناسب سازی برای افراد با نیاز ویژه مسابقه ویلچرانی با حضور ۱۰۰ ورزشکار و مشارکت هیات ورزش های همگانی استان فارس در باغ جنت شیراز برگزار شد ، تاکیدی بود بر اهمیت دسترس بودن خدمات شهری برای ورزش همه از جمله افراد دارای نیازهای ویژه، سالمندان ، مادران با کالسکه و افرادی که به واسطه سوانح دچار آسیب شده اند ، باید مبلمان شهری و دسترس پذیری مانند دیگر کشورها توسعه یافته دیده و لحاظ گردد تا مانعی برای ورزش کردن وجود نداشته باشد.

به گفته وی، در بخش ورزش روزانه (صبحگاهی و عصرگاهی) در پارک های شیراز با پیوست های فرهنگی برنامه های خوبی اجرا شده است و در ایام پیش رو هم برنامه هایی را ویژه مسافران نوروزی در دست بررسی داریم که در صورت مهیا بودن شرایط و اعتبار لازم انجام خواهد شد .

جعفری با اشاره به سفرهای نوروزی به شیراز و پیش بینی حضور میلیونی در شهر شیراز، با بیان اینکه در تلاش هستیم برنامه ورزش صبحگاهی را برای پارک های شیراز در ایام نوروز فعال داشته باشیم، افزود: از خیرین ورزشی که در سال ۱۴۰۱ در کنار هیات ورزش های همگانی استان فارس بودند تقدیر و در خواست داریم که با توجه به روند رشد فعالیت های ورزشی و فرهنگی در کنار کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس حضور داشته باشند تا قدم هایی هرچند کوچک برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، شور و نشاط اجتماعی و توسعه ورزش همگانی برای پیشگیری از بیماری ها برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها