خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین؛

احیای فرهنگ ایثار و فداکاری محور برنامه‌های بزرگداشت شهدا قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: احیای فرهنگ ایثار و فداکاری محور برنامه‌های بزرگداشت شهدا قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۹۸۲۷۱
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار خانم سمیه اسمعیلی مدیرکل و جمعی از مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال شما را خادم شهدا یعنی محبوب‌ترین، فاخرترین، مظلوم‌ترین و مکرم‌ترین بندگان خود قرار داده است، شهدا کسانی هستند که خدا درباره آن‌ها فرمود وقتی به آن‌ها می‌گوییم به بهشت وارد شوید، می‌گویند ای کاش قوم من، رفقای من و اطرافیان من می‌دانستند خدا چگونه مرا مورد غفران قرار داد.

وی ادامه داد: ما اگر در عبادت، بندگی، جوانمردی و همه خوبی‌ها موفق شویم مقام کرامت پیدا می‌کنیم اما مکرم بودن عالی‌ترین درجه کرامت است، وقتی به شهید می‌گویند به بهشت وارد شو، می‌گوید اجازه دهید من پیام و مطلبی را برای اطرافیانم بگویم که بدانند اگر گناه و لغزش لطمه‌ای به من زده بود، خدا همه این‌ها را جبران کرد و من را در عالی‌ترین مقامات کرامت قرار داد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: بنابراین شهدا در قله کرامت نشسته‌اند، این تبریک دارد که کار و فعالیت یک گروه خدمت به چنین جریانی و برای رضای خدا باشد، بنابراین خدمت باید خالصانه، صادقانه، هدفمند و هوشمندانه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر خدمت هدفمند، هوشمندانه و خالص برای خدا باشد، خیلی تماشایی می‌شود و تبدیل به برکت برای زندگی هر کسی می‌شود که در این راستا فعالیت می‌کند.


احیای فرهنگ ایثار و فداکاری محور برنامه‌های بزرگداشت شهدا قرار گیرد

وی تأکید کرد: بزرگداشت شهدا فقط یک چیز تشریفاتی نیست که ما برویم نام شهیدی را برجسته و رسانه‌ای کنیم، این یک گوشه از کار است، اصل کار این است که ما وقتی برای شهدا بزرگداشت می‌گیریم، یعنی از فرهنگ ایمانی، دینی، فداکاری، ایثارگری، قرآنی و معارف اهل بیتی تجلیل می‌کنیم، به این معنا که وقتی از فرهنگ شهدا تجلیل می‌شود گویا مساجد را آباد می‌کنیم و نمازهای جمعه و جماعت، تعامل بین انسان‌ها، معرفت، از خود گذشتگی، محبت و مهربانی نسبت به یکدیگر را برجسته و احیا می‌کنیم.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: اگر ما یاران همراه شهدا باشیم خود شهدا ما را به کار می‌گیرند و کارهایشان را پیش می‌برند، اگر شهدا ببینند ما شایستگی داریم که کار آن‌ها را انجام دهیم و آمده‌ایم که مثل آن‌ها فداکارانه کار کنیم، همراه ما می‌شوند و کارها را پیش می‌برند.


امام جمعه قزوین بیان کرد: حدود ۳ هزار شهید از مظلوم‌ترین و مکرم‌ترین بندگان خدا پشتیبان شما هستند، با این پشتیبان‌ هیچ کاری روی زمین نمی‌ماند، این توجهات، توسلات و نگاه مخلصانه و هوشمندانه ان‌شاءالله کارها را پیش می‌برد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار خانم سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته ارائه کرد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها