یادداشت|سردار یوسفعلی‌زاده

«راهیان نور» بسترساز تداوم جریان مقاومت/آشنایی نسل جدید انقلاب با فرهنگ ایثار و شهادت

سردار یوسفعلی‌زاده در یادداشتی به مناسبت روز راهیان نور بر حضور جوانان و نوجوانان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس که ضامن تداوم حرکت انقلاب اسلامی و آشنایی نسل جدید انقلاب با فرهنگ ایثار و شهادت می شود، تاکیدکرد.
کد خبر: ۹۴۹۸۴۳۰
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، در یادداشت سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی آمده است؛ دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ‌ شناختی و جنگ ترکیبی آحاد جامعه به‌خصوص جوانان، نوجوانان را هدف قرار داده و در این جنگ‌ به دنبال آن هستند تا مردم را از حرکت در مسیر ایثار، شهادت، مقاومت و رهروی راه شهدا باز داشته و لباس رزم را از تن فرزندان انقلابی حضرت امام خمینی (ره) بیرون آورده و به‌جای آن لباس بزم بر تن آن‌ها بپوشاند.

عملیات بزرگ «راهیان‌نور» که فرمانده معظم کل قوا از آن به‌عنوان یک نرم‌افزار فرهنگی کارآمد در برابر عملیات روانی دشمن نام می‌برند، دقیقاً مقابل این تلاش دشمن است و آحاد مردم ایران اسلامی با سفر به کربلاهای ایران، مشتاق هستند تا پا جای پای ملائکةالله و کسانی که در اطاعت از فرمان امام خمینی (ره) قدم در میدان جهاد گذاشتند و از خاک به افلاک رسیدند، بگذارند.

راهیان‌نور مسیری را پیش روی رهروان شهدا گشوده است تا به آن‌چه که باعث شد شهیدان از خود بگذرند و به خدا برسند، دست پیدا کنند و از آن در جهت سازندگی فردی و اجتماعی بهره ببرند.

حرکت عظیم راهیان‌نور در بستر زمان گسترش و رونق یافته است. طی سال‌های اخیر به دلیل فراگیری کرونا برگزاری راهیان‌نور تحت تأثیر دستورالعمل‌های بهداشتی قرار گرفته بود؛ اما امسال با ظرفیت‌هایی که ایجاد شده، این حرکت شتاب گرفته است.

رهروان مسیر جهاد، مقاومت و شهادت بی‌شمار هستند و لذا محدودیت‌های حوزه پشتیبانی باید برطرف شود و از طرفی همکاری‌های لازم اداری، ستادی و تدارکاتی در سطح استان انجام شود تا کاروان راهیان‌نور نسبت به گذشته رونق بیشتری داشته باشد.

بعد از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و گسترش موج اسلام‌خواهی و اثبات کارآمدی مقاومت در برابر سازش با نظام سلطه، جوانان مشتاق هستند که با حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس با فرهنگ ایثار و شهادت که ضامن تداوم حرکت انقلاب اسلامی است، آشنا شوند.

راهیان‌نور باعث می‌شود جوانان از دل‌بستگی‌ها و خودخواهی‌ها رها شوند. در این سفر معنوی روحیه مقاومت و دشمن‌ستیزی با تکیه بر بصیرت و معرفت در نسل جوان تقویت می‌شود.

حضور گسترده و پرشور آحاد جامعه در راهیان‌نور این پیام را برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌همراه دارد که ما همچون شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف مرد مبارزه و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبرین عالم هستیم و راه مجاهدان فی سبیل الله را ادامه می‌دهیم و در این جهاد تا شهادت، ثابت‌قدم خواهیم ماند. این منطق از هرروز پرطرفدارتر در بستر حیات اجتماعی جریان دارد. امیدواریم این راه پررونق‌تر و اثرگذارتر از گذشته تداوم پیدا کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها