خبرهای داغ:
همدان-شهردار ملایر گفت: برای پروژه‌های عمرانی سال ۱۴۰۲ که باید به مرحله خوبی برای تکمیل برسد، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه تعریف کردیم و در مجموع ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری پیش‌بینی شد.
کد خبر: ۹۴۹۸۵۲۴
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجید فرجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۰ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان و بودجه امسال ۳۲۰ میلیارد تومان بود که بودجه سال آینده شهرداری ملایر با افزایش ۲ برابری می‌تواند تحول عظیمی در حوزه‌های عمرانی شهر ملایر ایجاد کند.

وی افزود: با تحقق این رقم بودجه تلاش می‌کنیم کارهای اساسی را در این شهر پایه‌گذاری کنیم تا علاوه بر افزایش منابع درآمدی شهر، موجب خوشحالی و افزایش رضایت‌مندی شهروندان شود.

شهردار ملایر تاکید کرد: در تلاش هستیم برای تحقق درآمدها، از بودجه‌های غیر عوارضی همچون زمین و املاک و بودجه‌های ملی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی شهر استفاده کنیم.

فرجی ادامه داد: با توجه به هزینه‌هایی که امسال داشتیم، حدود ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه‌های جاری شهرداری ملایر در سال‌جاری بود که طبق برآوردهای انجام شده، این هزینه سال آینده به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی یادآور شد: برای پروژه‌های عمرانی سال ۱۴۰۲ که باید به مرحله خوبی برای تکمیل برسد، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه تعریف کردیم و در مجموع ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری پیش‌بینی شد.

شهردار ملایر گفت: ما برای تامین هزینه‌های جاری شهرداری همچون حقوق و دستمزد، زمین نمی‌فروشیم چراکه اگر ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی هزینه کنیم، همین میزان هم باید برای شهر درآمد داشته باشد.

وی ادامه داد: ملایر در حوزه درآمدی سرمایه‌گذاری ضعیف است و باید اقدامات ماندگاری به ویژه در حوزه گردشگری با احداث مراکز اقامتی و هتل و ایجاد گزینه‌های رقابتی با دیگر شهرها و جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران انجام شود.

شهردار ملایر اجرای پروژه‌های عمرانی شهری را یکی از اولویت‌های مهم شهرداری عنوان و بیان کرد: امسال با رایزنی های مختلف از سوی مسئولان و نمایندگان مردم ملایر در مجلس و طرح مسایل و مطالبات در مجمع شهرداران کشور ۲ هزار تُن قیر برای ملایر جذب کردیم.

فرجی گفت: شرایط در بودجه ۱۴۰۱ به گونه‌ای بود که ملایر ویژه دیده شد و جزء تنها شهرستانی هستیم که موفق شدیم ۲ هزار تُن قیر را جذب کنیم و ایام بهار و تابستان آسفالت شهر اصلاح خواهد شد.

به گفته وی، سال گذشته ۳۵۰ هزار مترمربع معابر سطح شهر ملایر با جذب یک‌هزار و ۳۰۰ تُن قیر، آسفالت شد و پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده بیش از ۷۰۰ تا یک میلیون مترمربع از آسفالت سطح شهر انجام شود که طی ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

شهردار ملایر با بیان اینکه طی چند مصوبه به صورت موردی از شورای اسلامی شهر برای پروژه‌هایی که در بودجه پیش‌بینی نشده بود، درخواست مجوز کردیم، اظهار داشت: در تلاش هستیم در هر محله‌ای امکانات اولیه فرهنگی و مذهبی را با ایجاد سرای محله داشته باشیم.

فرجی ادامه داد: اولین سرای محله با عنوان سرای فرهنگی شهید احدی در میدان استاندارد احداث شد که محله جویبار، ولی‌بخشی و شهید بهشتی را پوشش می‌دهد و دومین سرای محله را در محله شهید زرینی استارت زدیم که پیمانکار انتخاب شده و قول مساعد که تا پایان شهریور سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: سوله‌ای را در کنار این سرای محله برای اشتغال مشاغل خانگی پیش‌بینی شده و پروژه دوم در محله شهید زرینی، احداث مدرسه است که یکی از مصوبات میز خدمت است و با آموزش و پرورش توافق کردیم و با تملک ۲ هزار مترمربع زمین و بهره‌گیری از ظرفیت خیران، مدرسه ۶ کلاسه‌ای احداث خواهد شد.

شهردار ملایر نبود پارک محله‌ای در منطقه شهید زرینی را عنوان و بیان کرد: زمین ۲ هزار متری خریداری کردیم که پارک محله را احداث و در ایام بهار سال آینده همراه با وسایل بازی حداث شود.

فرجی اجرای پروژه‌های عمرانی این‌چنینی را در محله‌های حاشیه شهر را محرک توسعه دانست و گفت: اولویت بعدی منطقه مسکن مهر است که با توجه به کمبود امکانات در این منطقه، با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه ملایر، یک‌هزار و ۳۰۰ مترمربع زمین تحویل کردیم تا بتوانیم مسجد، کتابخانه، مدرسه و مرکز تجاری کوچک را احداث کنیم.

وی یادآور شد: طبق توافق با آموزش و پرورش ملایر، ۱۰ هزار مترمربع زمین را با توافق با اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در حال تملک داریم که بتوانیم زمین را تحویل آموزش و پرورش دهیم که مدرسه احداث و سرانه آموزشی منطقه مسکن مهر افزایش یابد.

شهردار ملایر با بیان اینکه همین اقدامات را در میدان شهید گودرزی در حال اجرا داریم و ۲ هزار مترمربع زمین با کمک اوقاف و امور خیریه توافق کردیم، گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری اقدامات ما بسیار فراتر است و کارهای بزرگی در دست اقدام داریم.

فرجی با بیان اینکه جذابیت سرمایه‌گذاری در این شهر بسیار کم است، تاکید کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی فرماندار ویژه ملایر، به طور مستمر جلسه برای جذب سرمایه‌گذار برگزار می شود.

وی یادآور شد: برای سرمایه‌گذاری در جاده سلامت با اداره اوقاف و امور خیریه برای ایجاد هتل و مرکز تجاری به توافق رسیده‌ایم و در میدان کوثر واقع در ورودی ملایر از سمت همدان، زمین سه هکتاری طراحی آن به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری انجام شده و هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه را نیز به نتیجه نهایی رسیدیم.

شهردار ملایر با بیان اینکه ملک دکتر راستان را برای سرمایه‌گذاری در اعلام عمومی گذاشتیم، ادامه داد: یکی از مشکلات ما نداشتن اطلس سرمایه‌گذاری بود که در این راستا با حمایت شورای اسلامی شهر مصوب و به مشاور واگذار شد تا موقعیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر ملایر را احصا کند.

فرجی تدوین اطلس سرمایه‌گذاری را گام مثبتی در حوزه سرمایه‌گذاری شهر دانست و افزود: در حوزه مشاور ما همیشه ترس داشتیم، اما با اقدامات انجام شده و همراهی شورای اسلامی شهر ملایر، در حال حاضر بیش از ۲۰ مشاور در حوزه‌های مختلف داریم.

وی تملک خانه منصوری، استحکام‌بخشی عمارت سیف‌الدوله، تکمیل متل‌های بام، رستوران آکواریومی بام، المان شهدای خلبان و ترمیم ورودی‌های مجموعه مینی‌وُرلد و مرمت و بازسازی بخش سوم بلوار سیف‌الدوله را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد.

شهردار ملایر همچنین تعریض خیابان‌های شهدا و شهید مصطفی خمینی را از اولویت‌های مهم شهرداری برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ ملک را در این مسیرها تملک کردیم که چهار مغازه تخریب شده و چهار مغازه طی روزهای آتی تخریب می‌شود و ۲ مورد دیگر در دست اقدام است.

فرجی همچنین به آمادگی کامل شهرداری ملایر برای ایام نوروز اشاره و بیان کرد: ۵۰ المان و استند و بیش از ۱۵۰ المان نوری برای استقبال از بهار در سطح شهر در حال نصب است.

وی ادامه داد: علاوه بر آماده‌سازی و پاکسازی شهر، ۱۵ هزار گلدان، ۵ میلیون گل بنفشه، ۱۰ هزار گل همیشه بهار، ۱۶ هزار بوته گل داودی و ۹ هزار گلدان گل برای ایام نوروز کاشته شد و در حال گل‌گاری در پارک‌ها و بوستان‌های شهر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات