رئیس شورای شهر گلستان:

دیدار با خانواده شهدا موجب دوام فرهنگ ایثار و جهاد می‌شود

رئیس شورای شهر گلستان گفت: دیدار با خانواده شهدا موجب دوام فرهنگ ایثار و جهاد می‌شود و خون شهیدان باعث بقا و ماندگاری نظام اسلامی شده است
کد خبر: ۹۴۹۸۷۳۸
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

 

 رقیه ابراهیمی رئیس شورای اسلامی شهر گلستان در حاشیه دیدار با خانواده معظم شهدا روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با تاکید بر اینکه دیدار با خانواده شهدا موجب دوام فرهنگ ایثار و جهاد می‌شود اظهار داشت : خون شهیدان باعث بقا و ماندگاری نظام اسلامی شده و همه ما مدیون خون آن‌ها هستیم، باید همواره در مسیر اهداف شهدا حرکت کنیم و به دنبال تحقق اهدافی باشیم که شهدا در مسیر آن به شهادت رسیدند.

ابراهیمی افزود: در این مکتب، از خود گذشتگی در راه خدا و دفاع از حق در بالاترین حد، ارزشگذاری شده است و فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی در متن اسلام از درخشش و ویژگی برجسته ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد : بنابراین موضوع شهادت و ایثارگری سکه پربهایی است که در یک روی آن باید والاترین ارزشهای الهی را مشاهده کرد و در روی دیگر آن دستاوردها و آثار و برکات بی بدیل را دید. 

رئیس‌ شورای شهر گلستان افزود: از آنجا که شهید برای خدا و در راه خدا، هستی خود را برای نجات و سعادت جامعه فدا می نماید، هر چند پاداش اصلی خود را از خداوند دریافت می کند، اما بنابر حکم عقل، جامعه نیز به لحاظ حقی که شهید بر گردن آنان دارد. مدیون شهید است و باید با تمام وجود دَین خود را در قبال شهید ایفاء نماید.

 

وی افزود: زنده نگهداشتن یاد و نام شهید و بزرگداشت زمان و مکان شهادت و مدفن او و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید، بخشی از وظائف جامعه نسبت به شهید می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهداء، مدیریت شهری گلستان به همراه فرماندار بهارستان و رئیس بنياد شهید و امور ایثارگران شهرستان با تعدادی از خانواده های معظم شهدای شهر گلستان دیدار کردند.

خبرنگار میثم پاشنگ 

 

 

ارسال نظرات