خبرهای داغ:
مراسم افتتاحیه نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروزبا حضور «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهوری و «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد. در این مسابقات ۷۰۰ ورزشکار از ۲۰ کشور به همراه ایران در ۹ رشته ورزشی طی ۳ روز با هم به رقابت خواهند کرد. این بازی‌ها آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۹۸۸۱۳
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بانوان ورزشکار ایرانی با حفظ ارزش‌هایشان می‌توانند پیام‌رسان و افتخارآفرین باشند.

مراسم افتتاحیه نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروزبا حضور «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهوری و «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد. در این مسابقات ۷۰۰ ورزشکار از ۲۰ کشور به همراه ایران در ۹ رشته ورزشی طی ۳ روز با هم به رقابت خواهند کرد. این بازی‌ها  آغاز شد.

انسیه خزعلی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی در خصوص اهمیت برگزاری این مسابقات اظهار کرد: این میزبانی می‌تواند زمینه‌ همکاری بیشتر ایران را با کشورهای مختلف چه با کشورهای منطقه و چه سایر نقاط دنیا فراهم کند. مشارکتی که الان صورت گرفته در زمان و فرصت کمی انجام شد و بیشتر، کشورهای صاحب جشن نوروز حضور پیدا کرده‌اند. البته در کنگره زنان تاثیرگذار، تعداد دیگری نیز اعلام آمادگی کردند لذا مشارکت برخی دیگر از کشورها را نیز داریم و امیدوار هستیم شاهد گسترش بیشتری در سال‌های آینده باشیم و از سراسر جهان بتوانیم از بانوان ورزشکار میزبانی کنیم.

وی همچنین در خصوص جایگاه ورزش بانوان در دولت مردمی توضیح داد: وقتی می‌خواهیم با دنیا ارتباط بگیریم بخشی از مسایل اجتماعی و ورزشی است و بخشی دیگر اقتصادی و سیاسی، و شاید اگر موضوعات اجتماعی و اقتصادی پررنگ‌تر باشد، بتواند مسایل سیاسی را تحت‌الشعاع قرار دهد. ضمن اینکه رئیس جمهور خیلی تاکید دارند شرایط فعالیت بانوان در زمینه‌های مختلف فراهم شود و برای فراگیری عدالت و بهره‌مندی مساوی زنان و مردان از امکانات ورزشی و شرایط ویژه که بتوانند توانمندی خودشان را نشان دهند فراهم شود و اینکه بحمدالله در این مدت این کار انجام شده و ما شاهد هستیم که مدال‌آوری بانوان ورزشکار به ورزش مردان نزدیک شده و باید توجه داشت که بانوان ورزشکار، شرایط شرکت در بسیاری از مسابقات را ندارند و این نشان دهنده پشتیبانی و حمایت قوی دولت از ورزش بانوان است.

معاون رئیس جمهور در خصوص حضور برخی ورزشکاران در کشورهای خارجی نیز گفت: در وهله اول از زنان ورزشکار کشورمان تشکر می‌کنم. در استان‌های مختلف که به دیدار آنان می‌رویم و یا در برنامه و بازی‌های آنان حضور می‌یابیم بیان دارند که ما اینجا را عرصه نبرد و مقاومت می‌دانیم و سعی می‌کنیم برای آنکه نشان دهیم زن ایرانی چه میزان توانایی دارد و چه غیرتی نسبت به کشورش دارد در میدان‌های جهانی حاضر شویم و بتوانیم مدال‌هایی را کسب کنیم و نشان دهیم که زنان ایرانی با حفظ ارزش‌هایشان می‌توانند پیام رسان بوده و می‌توانند افتخارآفرین باشند.

وی ادامه داد: البته تعدادی معدودی که به خاطر شرایط ویژه‌ای که در خارج از کشور وجود دارد، ممکن است ترجیح بدهند در آنجا ادامه دهند که توصیه من به آنان این است که به داشته‌های خود و سرمایه‌های موجود در کشور خود توجه داشته باشند و چقدر خوب است که منفعت کوچک را به منفعت‌های بزرگ و جمعی ترجیح ندهند و برای رشد و شکوفایی بانوان کشورمان تلاش کنند.

ارسال نظرات