مسئول بسیج جامعه پزشکی استان زنجان:

طرح بسیج سلامت نوروزی ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند آغاز می شود

زنجان - مسئول بسیج جامعه پزشکی استان زنجان با اشاره به آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند گفت: در این طرح کلیه اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سامانه‌های آب‌رسان، نماز خانه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها مورد بازدید قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۹۴۹۸۸۴۳
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

طرح بسیج سلامت نوروزی ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند آغاز می شود

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛مشهود تقی‌لو در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند گفت: در این طرح کلیه اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سامانه های آب‌رسان، نماز خانه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها مورد بازدید قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان از طریق سامانه ۱۹۰ ارتباطات مردمی آماده دریافت هرگونه شکایت در حوزه بهداشت مواد غذایی، آب شرب و هر گونه خدمات حوزه بهداشت می‌باشد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان زنجان رعایت بهداشت فردی را در ایام تعطیلات نوروزی مهم اعلام و توصیه کرد: همشهریان با رعایت بهداشت فردی از جمله شست‌و‌شوی منظم دست‌ها با آب گرم و صابون و کوتاه نگه‌داشتن ناخن‌ها به حفظ سلامتی خود و دیگران کمک نمایید. همچنین مواد غذایی را از محل‌هایی که ضوابط بهداشتی به ویژه بهداشت فردی را رعایت می‌کنند، خریداری نمایید.

وی افزود: شهروندان از خرید موادغذایی بالقوه خطرناک از قبیل ساندویچ، دل، جگر که توسط دستفروشان عرضه می‌شود، جداً خودداری کنند و در هنگام خرید مواد غذایی و آشامیدنی دقت نمایند که بر روی محصول حتماً تاریخ تولید و انقضا، پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شناسه نظارت، آدرس محل تولید و شرایط نگهداری درج شده باشد.

تقی‌لو با تاکید بر اینکه به منظور جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌های انگلی و عفونی روده‌ای، کاهو، سبزیجات و میوه‌جات را قبل از مصرف شسته و گندزدایی نمایید افزود: از خرید کنسروهای باد کرده و زنگ زده و هر نوع مواد غذایی که خواص ظاهری(طعم، بو و مزه) آن تغییر کرده باشد، جداً خودداری کنند. و مواد غذایی کنسروی را قبل از مصرف ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بجوشانند.

وی استفاده بی‌رویه از مواد پلاستیکی، تهدیدی جدی برای محیط زیست و گفت: برای تهیه و نگهداری مواد غذایی از ظروف مناسب و مواد گیاهی تجزیه پذیر استفاده نمایند. و از ریختن زباله و پسماندهای مواد غذایی در معابر، جاده‌ها و آب‌های جاری اجتناب نمایند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان زنجان گفت: زباله‌های تولیدی را در کیسه‌های مخصوص، جمع آوری و در محل‌های مناسب دفع نمایند و برای نگهداری مواد غذایی بیشتر از ۲ ساعت، غذاهای گرم را در دمای بالاتر از ۷۰ درجه سانتی‌گراد و غذاهای سرد در دمای پایین تر از ۴ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

ارسال نظرات