خبرهای داغ:

معلمان نقش مهمی در خنثی کردن توطئه های دشمنان دارند

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه گفت: معلمان به عنوان سفیران و رسولان زمان، نقش خطیری در خنثی کردن توطئه ها دارند و می توانند با نقش آفرینی در سنگر تبیین، مسائل را برای دانش آموزان روشن کنند.
کد خبر: ۹۴۹۸۸۵۱
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، جلسه شورای دبیران مدرسه دخترانه متوسطه رفاه روستا مومن آباد در سرخه با حضور مریم آشور رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه با کارکنان این آموزشگاه در سالن جلسات این مجتمع آموزشی برگزار شد.

آشور در این دیدار با اشاره به اینکه تحقق یک جامعه صالح و سالم با نقش آفرینی معلمان عینیت می‌یابد، اظهار کرد: اعتقاد بنده این است که برای هر معلم، پیش از صدور حکمش برای فعالیت در این عرصه، حکمی از سوی خداوند بلند مرتبه صادر می‌شود؛ چرا که معلمان رسولان زمان هستند و وظیفه آنها تنها معطوف به امر آموزش کتاب و حل و فصل معادلات نیست.

او با بیان نقش والای معلمان در توجه به مؤلفه هایی چون امور اعتقادی و تربیتی در کنار مسأله آموزش، افزود: با توجه به شرایط حساس کنونی و اینکه دشمن در جنگ ترکیبی، نوجوانان و جوانان را نشانه گرفته، معلمان به عنوان سفیران و رسولان زمان، نقش خطیری در خنثی کردن توطئه ها دارند و می توانند با نقش آفرینی در سنگر تبیین، مسائل را برای دانش آموزان روشن کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه در ادامه اضافه کرد: در مسأله جهاد تبیین، رسالت ما این است که تکلیف محور کار کنیم، «زمان شناسی» برای ایفای نقش در این سنگر، از موضوعات مهمی است که باید در رأس کار قرار گیرد.

آشور با تاکید بر اهمیت مسأله «ظرفیت شناسی»، «امام شناسی» و همچنین «دشمن شناسی» و «شناساندن‌ دشمن»، گفت: در مقوله دشمن شناسی و شناساندن‌ دشمن نباید ادبیات ها، منجر به تنش زایی شود بلکه باید با لحن نرم، مسائل این حوزه برای دانش آموزان تبیین و تشریح شود.

او با اشاره به خروجی های مطلوب آموزشگاه دخترانه رفاه در امور تربیتی و آموزشی، بیان داشت: این مرکز علمی با بهره مندی از نیروهای انسانی کارآمد سعی کرده، همسو با اهداف سند تحول بنیادین در عرصه‌های مختلف تربیتی، آموزشی و فرهنگی فعالیت کند و دبیران این مجموعه از ارکان محکم عمود خیمه آموزش و پرورش هستند که برای متمایز بودن فعالیت این مجموعه تلاش می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه با تاکید بر ضرورت اجرای پاره ای از طرح های آموزشی همچون «اعتکاف علمی»، «کلاس های موضوعی» و همچنین «مهارت آموزی» گفت: مهارت آموزی از موضوعات و تأکیدهای مقام معظم رهبری است که باید در مدارس دخترانه جدی گرفته شود و لذت مهارت آموزی باید در کلاس درس برای دانش آموزان ملموس شود.

آشور با اشاره به اهمیت جشنواره خوارزمی اذعان کرد: استعداد شناسی، موضوع مهم دیگری است که بازهم باید توسط معلمان جدی گرفته شود و دانش آموزان توانمند در هر محور باید شناسایی شوند تا با پرورش استعداد آنان، زمینه سربلندی کشور فراهم شود.

گفتنی است در این نشست، دبیران مدرسه دخترانه رفاه نقطه نظرات خود را در موضوعات مختلف مطرح کردند.

همچنین در حاشیه این جلسه با اهدای لوح و هدیه ای از زحمات ماجدی مدیر دبیرستان و قزوهی معاون این مدرسه تجلیل و قدردانی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها