رئیس سازمان بسیج اساتید در دوره توانمندسازی بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور مطرح کرد:
دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی دانشگاه‌ها با حضور مدیران و معاونین کانون‌های بسیج اساتید کشور در سالن حبیبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۸۸۷۱
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در این مراسم، مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید به موضوع نقش آفرینی تخصصی و عمومی استادان بسیجی پرداخته و از ۳ اولویت مهم سازمان بسیج اساتید در این برهه زمانی و  بر اساس سند اعتلای ابلاغی و آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر اسناد مربوطه سخن گفت.

وی عنوان کرد: از جمله این اولویت‌ها انسجام بخشی و تعالی سازمانی و توجه به درون تشکیلات و کمک به اعتلای آموزش عالی است. 

این استاد دانشگاه بسیج اساتید را جزوی از بدنه دانشگاه معرفی کرده و بر لزوم حضور اساتید به عنوان پرچمداران اعتلای آموزش در دانشگاه برای تحقق منویات رهبری و تحقق اهداف بالادستی تاکید کرد.

مردانی در ادامه از ضرورت کمک به ارتقای نظام حکمرانی به منظور کمک به تحقق تمدن نوین اسلامی سخن گفت و به نکاتی چون ارتقای معنویت، بصیرت و معرفت اساتید و ارتقای منزلت اجتماعی، جذب حداکثری اساتید دانشگاه‌ها و نقش آفرینی‌های عمومی و تخصصی ایشان اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید همچنین بر لزوم ایجاد بستر حضور اساتید هیات علمی دانشگاه‌های کشور برای توسعه فعالیت‌های بسیج اساتید با توجه به شرایط انقلاب و نظام تاکید کرده و گفت: فعالیت اساتید از پرداختن صرف به مباحث تعلیم و تربیت که البته رسالت اولیه اساتید است باید به حوزه‌ مسئولیت‌های اجتماعی و توانمندسازی‌های تخصصی علاوه بر توانمندسازی‌ عام در موضوعات فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی توسعه یابد.

مردانی سپس از برنامه‌ریزی برای ایجاد شبکه هادیان تخصصی که با استفاده از ظرفیت‌ رسانه‌های ملی و فضای مجازی برای روشنگری و جهاد تبیین و ایفای نقش در جایگاه مدیریتی و کارشناسی گفت.

تامین و تقویت زیرساخت‌ها اعم از امکان ایجاد شبکه‌ای یکپارچه در فضای مجازی برای ارائه تولیدات ارزشمند اساتید و یکپارچه سازی نگاه و نگرش و ایجاد هم افزایی و تولید متون و محتوا از مواردی بود که مردانی به آن پرداخت.

وی ایجاد فضای مناسب برای معرفت افزایی و بصیرت افزایی و همچنین استفاده از نظرات استادان دانشگاه و نخبگان را برای ارائه راهکارهای موثر در سیاستگذاری‌ها را ضروری خواند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران سخنرانی کردند و سپس مدیران و معاونین در بخش‌های مختلف تخصصی خود در کلاس‌های دوره شرکت کردند.

ارسال نظرات