معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: برنامه‌های نوروزی ۱۴۰۲ حرم مطهر رضوی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و زائران و مجاوران در این مدت از ۶۰۰ ویژه‌برنامه تبلیغی و فرهنگی بهره‌مند خواهند شد.
کد خبر: ۹۴۹۹۱۶۸
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، حجت‌الاسلام حسین شریعتی نژاد در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروز ۱۴۰۲ و ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: برنامه‌های نوروزی ۱۴۰۲ حرم مطهر رضوی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و اجرای این ویژه‌برنامه‌های نوروزی تا ۴ فروردین ادامه خواهد یافت و در این مدت بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی برای زائران و مجاوران برنامه‌ریزی‌شده است.

وی برگزاری حدود ۱۲۰ برنامه سخنرانی و ۹۰ مراسم قرائت دعا و مناجات را از مهم‌ترین برنامه‌های نوروزی حرم مطهر رضوی اعلام کرد و افزود: علاوه بر این، تعداد برنامه‌هایی نظیر مدیحه‌سرایی و حلقه‌های معرفت افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، میزهای پاسخگویی به سؤالات دینی و شرعی نسبت به سال گذشته در ورودی صحن‌های حرم مطهر رضوی  افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به تدارک برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در ایام نوروز اظهار کرد: این برنامه‌ها در ۶ نقطه حرم ویژه کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

شریعتی نژاد ادامه داد: برنامه‌هایی نیز ویژه خواهران در نظر گرفته‌شده است که در رواق‌های حضرت زهرا(س)، نجمه خاتون و حضرت معصومه(س) و همچنین مسجد گوهرشاد برگزار خواهد شد. 

وی درباره مراسم تحویل سال در حرم مطهر رضوی گفت: این مراسم از ساعت ۲۰ در ۲۹ اسفند و در آخرین شب سال ۱۴۰۱ با پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز می‌شود و رأس ساعت ۲۴ ویژه‌برنامه‌ای را با حضور و مشارکت هم‌وطنان خواهیم داشت که ویژه اعتلای پرچم کشورمان همراه قرائت سرود جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

شریعتی نژاد افزود: سپس برنامه‌ها تا ساعت ۲ بامداد و با نواختن نقاره و قرائت زیارت امام رضا(ع) ادامه خواهد یافت، البته قبل از این مراسم و با توجه به حضور چشم‌گیر زائران و مجاوران در صحن و سرای حرم مطهر رضوی، از ساعت ۱۵ و ۳۰ در روز ۲۹ اسفندماه جاری برنامه‌های معارفی برگزار می‌شود. 

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی با اشاره به رونمایی از ۳ سرود جدید توسط نوجوانان مشهدی در ایام نوروز تصریح کرد: علاوه بر این قرار است گروه‌های سرودی از اقصی نقاط کشور در این ایام در حرم مطهر رضوی حضور یابند.

پایان پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها