فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان، گفت: بیش از نیمی از افتخارات این لشکر که در دفاع مقدس و در مأموریت‌های مختلف کسب کرده است همواره مدیون سربازهای انقلابی و جوان ما است.
کد خبر: ۹۴۹۹۳۰۲
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار بهروز دولتی مراسم گرامیداشت ۱۸۷ شهید سرباز وظیفه لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان در حسینیه بنی فاطمه (س)، اظهار کرد: سرباز در مجموعه لشکر عملیاتی از جایگاه رفیعی برخوردار است.

وی افزود: بیش از نیمی از افتخارات این لشکر که در دفاع مقدس و در مأموریت‌های مختلف کسب کرده است مدیون سربازهای انقلابی و جوان لشکر است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام مهدوی وظیفه سربازی در نظام مقدس اسلامی را مقدس دانست و گفت: سرباز این نظام باید خود را سرباز کشور ایران دوران قبل از ظهور بداند و متوجه باشد در کشوری با بیش از ۳۰۰ هزار شهید خدمت می کند.

وی در وصف مقام سربازی، عنوان سرباز قاسم سلیمانی در مزار سپهبد شهید را نشان از شأن بالای سربازی برای نظام ولایی و انقلابی این کشور دانست و تاکید کرد: حاج قاسم عزیز در مقام عمل اهمیت و جایگاه آن را به جامعه معرفی کرد.

حجت‌الاسلام مهدوی بر اساس آیه آخر سوره مبارکه آل عمران، بیان کرد: یَـٰۤأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ ٱصۡبِرُوا۟ وَ صَابِرُوا۟ وَ رَابِطُوا۟ وَٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَ لَعَلَّکُمۡ تُفۡلِحُونَ، رَابِطُوا۟ همان معنای سربازی برای دین خداست، این ۱۸۷ شهید سرباز لشکر عملیاتی با صبر و استقامت و ایمان در راه خداوند به این توفیق بزرگ الهی دست یافتند.

وی حادثه لیله‌المبیت و نقش حضرت علی علیه السلام را نمونه‌ای از سربازی برای اسلام عنوان کرد و گفت: سرباز لشکر صاحب‌الزمان این روحیه را باید داشته باشد که تعلقات و هر چیزی را که علاقه به آن دارد در مسیر احیای حق بدهد.

وی در پایان این مراسم از نیروهای وظیفه لشکر خواست تا در این جنگ ترکیبی در صف مقدم دفاع از ولایت و انقلاب حضور داشته باشند.

در پایان این مراسم از ۵ پدر شهید سرباز و ۲۵ سرباز نمونه لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان تقدیر و هدایایی به آنها عطا شد.

پایان پیام/

ارسال نظرات