تبریز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بستری شدن ۹۸ نفر به علت کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ۲۵ نفر آن ها در بخش‌ ویژه بستری بوده و ۹ نفر آن ها وابسته به دستگاه تنفس مصنوعی هستند.
کد خبر: ۹۴۹۹۳۷۸
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بهمن نقی پور شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک در جاهای پرتردد و اجتماعات، افزود: در اسفند ماه شیب آن آغاز شده است اما چندان شدت بالایی ندارد و این هفته رنگ‌بندی قرمز و نارنجی نداشتیم ولی هشت شهرستان زرد و ۱۳ شهرستان آبی داشتیم.

وی در ادامه به اهمیت ارتقای بهداشت در جامعه و لزوم توجه به موضوع پیشگیری اشاره و تاکید کرد: پیشرفتی در حوزه درمان و بهداشت حاصل نخواهد شد مگر با پیشگیری که اگر محقق شود بسیاری از هریننه های درمان در جامعه کاهش می یابد.

دکتر نقی پور اجرای طرح دارویار را نیز طرحی برای کمک به مردم در راستای تامین نیازهای درمانی و دارو عنوان و اظهار کرد: برخی مشکلاتی در آغاز این طرح پیش آمد ولی با تهیه مواد اولیه دارو، ترخیص داروهای موجود در گمرک و تولید داروهای مورد نیاز که اغلب نیز از داروهای پر مصرف و ضروری مردم بود توانستیم از این مشکل نیز رد شویم.

وی تقویت سیستم بیمه ای را از مهم ترین مولفه ها در کمک به حوره دارو و درمان خواند و افزود: باید مسئولان امر تلاش کنند با تقویت سیستم های بیمه از هزینه های درمان بکاهند که افراد نیازمند در این راستا بیشترین رنج را می برند.

دکتر نقی پور در بخش دیگر سخنان خود از راه اندازی شورای سلامت در استان خبر داد و اضافه کرد: با صحبت‌های اولیه ای که با استاندار شده سال ۱۴۰۲ شورای عالی سلامت استانی راه‌اندازی می‌شود،

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سوالی در خصوص مسمومیت دانش آموزان دختر طی دو هفته گذشته نیز، اظهارداشت: ۷۸۹ دانش آموز نیاز به خدمات درمانی پیدا کردند  که ۱۳۵ نفر آن ها در مدرسه سرپایی مداوا و تحویل والدین و مربیان شدند.

دکتر نقی پور ادامه داد: ۳۱۹نفر توسط همکاران به بیمارستان منتقل شدند و ۳۴۱ نفر نیز با خودرو شخصی به بیمارستان مراجعه کرده بودند و تنها ۳۲ نفر آن ها برای احتیاط تحت نظر قرار گرفتند و پس از حصول وضعیت پایدار ترخیص شدند.

وی علت این مسمویت ها را نامعلوم اعلام و خاطرنشان کرد: احتمال بر ماده استنشاقی بود ولی گزارش رسمی به محض مشخص شدن توسط مسئولان مربوطه در این خصوص اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات