خبرهای داغ:
رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان نکات مهم تغذیه‌ای برای کاروان‌های راهیان نور را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۹۹۶۵۱
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مهنوش صاحبدل گفت: باتوجه به فعالیت کاروان‌های راهیان نور و بازدید زائران از نقاط مختلف کشور از مناطق عملیاتی و جنگی ۸ سال دفاع مقدس در خوزستان، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و نکات تغذیه‌ای امری ضروری است.نکات مهم تغذیه‌ای برای کاروان‌های راهیان نور

 

وی بر رعایت تناسب، تعادل، تنوع و استفاده از همه گروه‌های غذایی در طول سفر مانند سایر مواقع تاکید کرد و افزود: در طول سفر به دریافت مقادیر مناسب لبنیات توجه داشته باشید و روزانه حدود ۲ تا ۳ لیوان شیر یا ماست پاستوریزه استفاده کنید.

 

صاحبدل مسافران را به خودداری از مصرف سوسیس و کالباس در سفر توصیه کرد و ادامه داد: به منظور جلوگیری از کم آبی و یبوست مقادیر مناسبی آب و حتی الامکان آب‌های بسته بندی که از سلامت آن اطمینان دارید، بنوشید، البته درصورتیکه به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارید، آن را حداقل به مدت یک دقیقه بجوشانید.

 

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان بر استفاده از دوغ و نوشیدنی‌های کم کالری به جای نوشیدنی‌های گازدار مانند؛ نوشابه تاکید و اضافه کرد: زائران راهیان نور باید از خوردن غذا‌های چرب، سرخ شده، شیرینی ها، شکلات، کافی میکس‌ها و خامه خودداری کنند.

 

وی می‌گوید: از میوه‌ها و سبزی‌ها به عنوان میان وعده مناسب استفاده کرده و حتما قبل از استفاده آن‌ها را خوب شستشو دهید.

 

صاحبدل گفت: ساندویچ را از قبل آماده نکنید، زیرا وجود گوجه فرنگی، کاهو یا خیارشور سبب مرطوب شدن ماده اصلی ساندویچ می‌شود و رشد میکروب‌ها را سرعت می‌بخشد، ضمن اینکه باید از خوردن تخم مرغ نیم پز (عسلی) نیز به طور جدی پرهیز شود.

 

وی افزود: باید از مصرف بعضی از مواد غذایی مانند سالاد الویه، همبرگر، کباب کوبیده، پیاز در مکان هائی که قابل اطمینان نیستند، خودداری کنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها