خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه:

کاربران به هیچ وجه بر روی لینک های دریافتی کلیک نکنند

رئیس پلیس فتا استان گفت: در ایام تعطیلات سال نو مجرمین سایبری اقدام به ارسال پیامک یا پیام در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر پرداخت سهام عدالت عیدی اپراتورهای تلفن همراه، سایت‌ها و سازمان‌ها می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۰۰۲۲۵
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری پلیس ،  سرهنگ علی عباسی کسانی در این زمینه گفت: با توجه به شروع سال جدید و تعطیلات نوروز ، مجرمین سایبری اقدام به ارسال محتوای پیامکی  یا انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی چون "برای پرداخت سهام عدالت، دریافت عیدی و یا جایزه خود بر روی لینک زیر کلیک کنید"، می‌کنند.

 

وی افزود: کاربران با مشاهده پیامک کنجکاو شده و برای دریافت سهام عدالت، عیدی یا جایره خود بر روی لینک موجود در پیام کلیک می‌کنند، باید توجه داشت با باز کردن لینک، یک بدافزار در گوشی قربانی نصب شده و با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت‌بانکی متقاضیان به سرقت برده می‌شود.

 

این مقام انتظامی به کاربران هشدار داد: شهروندان برای پیشگیری از گرفتاری در دام این‌گونه کلاهبرداری‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که پیام‌های مربوط به شرکت، سازمان و ... با سر شماره شخصی ارسال نشده و در بیشتر موارد با سر شماره خاص و مربوط به نام آن سازمان ارسال می‌شود؛ لذا بر روی لینک‌های دریافتی حتی اگر از سمت دوستان و آشنایانتان بود، کلیک نکنید.

 

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند ؛ همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری یا شماره تماس 096380 به‌صورت 24 ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.

ارسال نظرات