خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا :
مهرعلیا گفت: وجه تمایز شعار امسال با شعار سال دیگر سال ها، محسوس بودن تغییرات در آن برای مردم است.
کد خبر: ۹۵۰۰۲۹۱
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

قزوین ؛ به گزارش بسیج سرهنگ غلامرضا مهرعلیا، فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در در گفتگو با خبرنگار بسیج ، به نامگذاری شعار سال جدید اشاره کرد و گفت: نامگذاری سال ها از سوی رهبر معظم انقلاب بیش از سه دهه است که انجام می شود و در دو دهه اخیر این نامگذاری ها اغلب بر مسأله اقتصاد به ویژه با تأکید بر اقتصاد مقاومتی و تولید و رونق تولید داخلی متمرکز بوده است. با توجه به اینکه مهم ترین مسأله کشور در سال های اخیر موضوع اقتصاد و معیشت مردم بوده و امسال نیز مسأله اصلی و مهم کشور اقتصاد است، رهبر معظم انقلاب شعار سال 1402 را « مهار تورم و رشد تولید » اعلام کردند.

وی در ادامه افزود: وجه تمایز شعار امسال با شعار سال دیگر سال ها، محسوس بودن تغییرات در آن برای مردم است. پشتیبانی از تولید، مانع زدایی از تولید، تولید دانش بنیان و حمایت از کالای ایرانی و داخلی، همگی از مواردی است که غیر مستقیم با معیشت مردم مرتبط بوده است اما مهار تورم به عنوان شعار انتخابی در امسال، ارتباط کاملاً مستقیمی با زندگی مردم دارد.

سرهنگ مهرعلیا، تورم مستمر و مزمن را مخل رشد تولید در کشور دانست و افزود: بدون شک تولید و رشد تولید، رمز پیشرفت یک کشور است و از منظر اقتصادی تورم نیز به عنوان یکی از متغیرهای کلان اقتصادی می تواند انعکاس دهنده ثبات یا بی ثباتی کل اقتصاد باشد و به نوعی جهت گیری سیاسی و اجتماعی کشور را متأثر سازد، از این رو، تورم مستمر و مزمن، مخل رشد تولید در کشور است و می تواند پیامدهای نامطلوب اقتصادی بر مسائل کلان اقتصادی و معیشت مردم و همچنین موجب بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم داشته باشد.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در پایان سخنان خود، به رفع موانع تولید و مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم به طور جد به دنبال رفع موانع تولید و مشکلات فراروی واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی است و به طور حتم نیز متناسب با نیازها نسبت به تقویت آنها اقدام خواهد کرد. واحدها و بنگاه های تولیدی در جنگ اقتصادی تمام عیار با دشمنان در خط مقدم تولید تلاش شبانه روزی دارند، متعلق به مردم هستند و تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی توجیه پذیر نیست و می تواند مشکلات عدیده اقتصادی در جامعه ایجاد کند.
انتهای پیام ۱۰۰۵

ارسال نظرات
پر بیننده ها