طی گفت‌وگویی انجام شد؛

بررسی ابعاد حقوق بشر و جنایات غرب

یک تحلیلگر مسائل سیاسی بابیان نمونه‌هایی از ادعاهای پوشالی حقوق بشر در غرب به بررسی جنایات و ترورهای بیولوژیکی غربی‌ها پرداخته است.
کد خبر: ۹۵۰۰۲۹۷
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

بررسی ابعاد حقوق بشر و جنایات غرب

محمدحسن محرابیون محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در قم، بیان کرد: اگر به وقایع اخیر کشور نگاهی داشته باشیم، مسمومیت دختران عزیز کشورمان یک اتفاق ناگواری بود که این روزها در مدارس قم و برخی از شهرهای ایران افتاد و معاندان مقصر اصلی این مسمومیت را مسئولین خدوم نظام دانستند؛ مدتی نگذشت که در ژاپن نیز مشابه این اتفاق افتاد اما کسی مدعی این نشد که مسمومیت دانش آموزان توسط دولت ژاپن انجام‌شده است.

محرابیون افزود: آنچه مشخص است یک ترور بیولوژیک در حال رخ دادن است، ترور بیولوژیک یعنی انتشار عمدی  باکتری‌ها، ویروس‌ها یا سموم‌ که ممکن است به شکل طبیعی منتشر شوند یا با دست‌کاری و تولید در آزمایشگاه‌ها باشند. اگر گذری به تاریخ داشته باشیم بازهم شاهد این ترورهای بیولوژیکی بوده‌ایم برای مثال در جنگ جهانی دوم آلمان‌ها اولین بار در سال ۱۹۱۵ هیتلر توسط گاز سمی کلر در جنگ بینایی‌اش را برای مدتی از دست داد که‌ایان کرشاو تاریخ‌نگار بریتانیایی این جریان را مربوط به ۱۳ یا ۱۴ اکتبر ۱۹۱۸ می‌داند.

محرابیون اضافه کرد: وینستون چرچیل در سال ۱۹۱۹ که وزیر جنگ انگلیس بود در یادداشتی نوشت که لازم نیست فقط از گازهای شیمیایی کشنده در جنگ استفاده کنیم بلکه می‌توان گازهایی منتشر کرد که باعث ناتوانی نیروهای نظامی در کوتاه‌مدت شود. او در یادداشت دیگری می‌نویسد که گاز بسیار مهربان‌تر از مهمات انفجاری است و دشمن را وادار می‌کند تا با تعداد تلفات کمتری تصمیمی عاقلانه‌تر بگیرد. آلمان در پایان جنگ جهانی دوم ۱۲۰۰۰ تن ترکیب شیمیایی کشنده داشت که برای کشتن میلیون‌ها انسان کافی بود.

وی ادامه داد: همچنین در دوران دفاع مقدس هم صدام در هشت سال جنگ تحمیلی ۵۷۲ بار از بمب‌های شیمیاییِ اهدایی از طرف آلمان و فرانسه و دیگر کشورهای غربی علیه مردم مظلوم حلبچه، سردشت و جبهه‌های جنگ استفاده کرد و ۱۸ هزار نفر آمار شهدای این جنایت اعلام‌شده و حدود ۲۵۰ هزار نفر توسط این گازها مجروح شدند.

محرابیون تصریح کرد: امروزه نیز ترور بیولوژیک هدفمند در حال انجام است ازجمله این ترورهای بیولوژیکی می‌توان بر نادر طالب‌زاده، علی دادمان، بیژن نوباوه، دکتر سعید کاظمی آشتیانی، فرج‌الله سلحشور که برخی قطعی و برخی در حال بررسی است و گاهی غیر هدفمند مانند ترور دختران کشور عزیزمان ایران؛ اشاره کرد که این اقدام غیرانسانی ماهیت ددمنشانه جبهه مخالف نظام و مردم را عریان می‌کند.

وی در پایان گفت: تمامی این امثال نمونه‌هایی از جنایات غربی‌ها و غرب‌گرایان است که امروز علی‌الظاهر آنان مدعی صلح بشری و حقوق بشر هستند ولی تفکرات آن‌ها در باطن با دسیسه‌های خصمانه خودشان با مدعیاتی که دارند در تناقض است. امروز روشنگری و آگاه کردن جوانان و آحاد مردم بزرگترین جهاد تبیین است.

انتهای پیام/ قنبری

ارسال نظرات
آخرین اخبار