امام جمعه هرمز :

هیمنه آمریکا در منطقه شکسته شده/ ایران در نظم نوین جهانی جایگاه ویژه دارد

امام جمعه هرمز گفت: امروز ما شاهد تصمیم بسیار هوشمندانه و دقیق جمهوری اسلامی ایران در سطح حاکمیتی در حوزه سیاست های خارجی هستیم که جمهوری اسلامی ایران را به نظم جهانی در جایگاه بسیار ویژه قرار می دهد.
کد خبر: ۹۵۰۰۳۹۵
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز در خطبه های نماز جمعه این جزیره اظهار کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است آن را قدر بدانید این ماه فصل دعاست رابطه دعا رابطه قلبی من و شما با خداست یعنی خواستن، خواستن یعنی امیدواری و دعا به انسان امید می دهد و دل انسان را روشن می کند و انسان را در مسیر بندگی حرکت میدهد.

وی افزود: ماه مبارک رمضان بهار قرآن است با قرآن مانوس شوید، انس با قرآن معرفت اسلامی را در ذهن قوی تر می کند. انس با قرآن یعنی قرآن خواندنی که با تدبر در مفاهیم همراه باشد و مفاهیم را درک کنیم و بفهمیم و ما را به خداوند متعال توجه بدهد اگر در قرآن تامل کنیم اراده و استقامت ما قوی تر می شود.

به گفته حجت الاسلام رستاخیز، مقام معظم رهبری سال 1402 را مهار تورم و رشد تولید نام گذاری کردند؛ شعار سال یک جنبه سلبی و یک جنبه ایجابی دارد. مهار تورم و رشد تولید، در حال حاضر مدیریت نقدینگی و کاهش هزینه ها، کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی، کنترل و نظارت کامل بر بانکها و انضباط و شفافیت مالی نقش مهمی در کنترل تورم دارد و مسئولین کشور باید این موارد را حل کنند.

امام جمعه هرمز تأکید کرد: اگر می خواهیم شعار سال تحقق پیدا کند مردم از مشکلات معیشتی خارج شوند، ما نیازمند جهاد تبیین و عمل جهادی نسبت به شعار سال هستیم و هر کدام باید به وظیفه خود نسبت به شعار سال آشنا باشد و جهادی عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش مرکب کمربند دریایی ایران در سال ۲۰۲۳ با نیروهای دریایی چین و روسیه انجام شد و پیام مهمی را به کشورهای دیگر به ویژه غرب صادر کرد پیامش این بود که امروز وقتی جمهوری اسلامی ایران در کنار کشورهای بزرگ با تجهیزات خودش و با افرادی که با نبوغ بالا قرار دارند، حضور پیدا می کند نشانگر این است که امروز تجهیزات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای بزرگ دنیا در حوزه نظامی برابری می کند و پیام دوم این رزمایش پاسخ محکمی بر رزمایش اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی و غربی بود و امروز یک نظام ضدآمریکایی در منطقه در حال شکل گیری است که آمریکا را و هیمنه آمریکا را و قدرت آمریکا را از بین خواهد برد.

حجت الاسلام رستاخیر بیان داشت: امروز ما شاهد تصمیم بسیار هوشمندانه و دقیق جمهوری اسلامی ایران در سطح حاکمیتی در حوزه سیاست های خارجی هستیم که جمهوری اسلامی ایران را به نظم جهانی در جایگاه بسیار ویژه قرار می دهد.

ارسال نظرات