خبرهای داغ:

بیش از ۴۰۰ گروه‌ جهادی در خوی پای کار هستند

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: بیش از ۴۰۰ گروه جهادی برای خدمت به مردم مناطق زلزله‌زده در خوی هم‌اکنون پای کار هستند.
کد خبر: ۹۵۰۰۴۴۸
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

بیش از 400 گروه‌ جهادی در خوی پای کار هستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سردار حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، امروز ۵ فروردین در جلسه گروه‌های جهادی که در خوی با حضور مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای استان و فرمانده سپاه خوی تشکیل شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن، از مردم بابت اینکه زلزله‌های چند ماهه اخیر را با صبوری، بردباری و شکیبایی پشت‌سر گذاشته‌اند، قدردانی کرد و گفت: این خانواده‌ها خانه و زندگی خودشان را حفظ کرده‌اند و اکنون درصدد بازسازی هستند.
وی ادامه داد: از همان نخستین زلزله‌ای که در این منطقه رخ داد، تا زلزله اخیر، برادران فعال در گروه‌های جهادی خوی و روستاها پای کار هستند، در زمینه امداد، نجات و اسکان فعالیت می‌کنند، همه این‌ها را در کمترین زمان و با مشارکت استاندار، هلال احمر و ... در حال پیگیری هستند.
وی ضمن اشاره به تسریع در اسکان، خدمات‌رسانی، امدادرسانی و ... گفت: قرارگاه ملی جهادی را با شعار خدمت بی‌منت در منطقه راه‌اندازی کرده‌ایم، در گروه‌های جهادی آذربایجان غربی و سایر استان‌ها، آمادگی لازم برای آواربرداری وجود دارد.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: برابر تدبیر فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا رفع مشکل همه مردم و عمران همه خانه‌ها، سپاه در کنارشان خواهد بود.
شهسواری گفت: بیش از ۴۰۰ گروه جهادی پای کار هستند، این گروه‌ها از ۵ نفر تا ۱۵ در تخصص‌ و مهارت‌های مختلف با تناوب زمانی مختلف مثل ۲۰ روزه و ۲۵ روزه خدمت می‌کنند؛ اخیرا یک گروه جهادی ۱۵۰ نفره از تهران به منطقه اعزام شد که ۲۰ روز مستقر شده و خدمت کردند.
وی به اهتمام برای بازسازی و آواربرداری اشاره کرد، گفت: برای مرمت و بازسازی همه خانه‌های آسیب دیده اقدام خواهد شد؛ که دستگاه‌های اجرایی مختلف، خیرین و ... پای کار هستند.
انتهای پیام

ارسال نظرات