خبرهای داغ:

حضرت خدیجه (س) الگوی زن برتر است

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: حضرت خدیجه (س) در جامعه خود به عنوان یک الگوی زن برتر، تاثیر به سزایی در گسترش صفات نیک انسانی داشته است.
کد خبر: ۹۵۰۰۷۲۴
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

همزمان با ماه پر خیر و برکت رمضان حجت الاسلام و المسلمین رجبعلی فرزین مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری (س) همسر گرامی حضرت محمد مصطفی (ص)، اظهار کرد: سخن راندن از حضرت خدیجه (س) هم سهل است و هم صعب؛ چون کدام مسلمان است که نام این بانوی بزرگوار، حکایت ایثار بی مانند او و تأثیر ایشان در احداث، ابقاء و اقامه دین و اسلام را نشنیده باشد؟ و دشوار است چون با شخصیتی عظیم روبرو هستیم، که مات و مبهوت عظمت و جلال او شده ایم.

او با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) اولین بانویی است که به رسول خدا (ص) ایمان آورد؛ و ثروت فراوان خود را در راه ترویج اسلام مصرف کرد، افزود: نقش حضرت خدیجه (س) در شکل گیری و پیشبرد نهضت جهان اسلام بسیار والاست. این بانوی بزرگوار نه تنها از عمق جان به رسالت پیامبر (ص) ایمان آورد، بلکه او را در برابر سختی‌ها، ایستادن مقابل مشرکان و بدخواهان یاری داد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) در جامعه خود به عنوان یک الگوی زن برتر، تاثیر به سزایی در گسترش صفات نیک انسانی داشته است، گفت: البته هر کسی با عظمت این بانو روبرو می شود، اولین چیزی که چشم او را خیره می‌کند، ایثار بی مانند آن بزرگوار است.

فرزین خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه (س) تاجر بود و به راستی تجارتی کرد، که هرگز کهنه و نابود نمی شود، زنی بسیار متمّول و دارای حشمتی در قریش، خدم و حشم بسیار بود، کاروان‌های تجاری فراوان از آنِ او بود. خود را به پای سید ابرار ریخت و نثار کرد، بدون منت و بدون طلب مزد اما چیزی را خرید که مگو! و آن هم دل سید ابرار و محبت حبیب الله را ! چندان که رسول خدا (ص) تا آخر عمر می فرمود: هیچ کس برای من خدیجه نمی شود! محبت او در قلب حضرت آنچنان جای گرفته است که نه خدیجه را بلکه دوستان و دوستداران خدیجه را هم دوست می داشت.

او ادامه داد: همه خیره به ایثار آن بانو هستند می بینیم آن همه ثروت را با شیدایی نثار و ایثار می کند، در لحظه اولین ازدواج با پیامبر اکرم (ص) دار و ندار خویش را به پیامبر می بخشد. حضرت خدیجه (س) می دانست، اگر ایمان به خدا را در خانه دل خویش راه دهد و بذر کارنیک در دنیای پیرامون خویش بکارد قطعاً وجودش از عطر الهی حیات طیبه معطر خواهد شد و علاوه بر حیات جسمی، حیات معنوی الهی را نیز تجربه خواهد کرد.

 مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه با اشاره به اینکه حضرت خديجه (س) از امتيازات بسياري بهره دار بود كه هر كدام نشان از شرافت مقام و جايگاه والاي آن بانو دارد، گفت: همراه و دستیار همسرش بود، در مشکلات و سختی‌های رسالت او را با جان و مال حمایت و یاری می‌رسانید و اینها در شرایطی بود که کمتر کسی به حضرت رسول (ص) ایمان آورده و او را حمایت می‌کرد، در واقع می توان گفت اولین حامی  پیامبر (ص) در رسالت الهی حضرت خدیجه (س)بوده است.

فرزین بیان داشت: این بانو نه تنها از عمق جان به رسالت پیامبر (ص) ایمان آورد بلکه او را در برابر سختی‌ها و گرفتاری ها و در برابر مشرکان یاری و در طول زندگی پربرکت خود همیشه یار و همراه پیامبراسلام بودند. درباره نقش معنوی آن بانو بر دین اسلام که خداوند متعال از نسل  خدیجه (س) شجره ی طیبه ی اهل بیت (ع) را خلق و خداوند هر روز در برابر ملائکه مقرب درگاهش به وجود پر برکت خدیجه مباهات می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار