خبرهای داغ:
تبریز- دو ملی‌پوش نوجوان والیبال آذربایجان شرقی برای حضور در مسابقات جهانی آرژانتین به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
کد خبر: ۹۵۰۰۹۸۹
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در پی دعوت دو ملی‌پوش نوجوان والیبال استان از شهرستان تبریز به اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی آرژانتین، به همین بهانه در آخرین تمرین اختصاصی این دو بازیکن در سالن شهید صمد اقدمی تبریز حاضر شدیم و گفت‌وگوی کوتاهی قبل از اعزام، انجام دادیم.

پدرم‌، چراغ راه من در موفقیت‌هایم است

پویا آریاخواه متولد ۲۰ شهریور سال ۱۳۸۵ در شهر تبریز است که می‌گوید در یک خانواده والیبالی به دنیا آمده و این ورزش را از ۱۰ سالگی شروع کرده است. او در تیم‌های قارتال سرعین و مس سونگون توپ زده است.

وی با اشاره به دعوتش به تیم ملی اظهار کرد: راهنمایی‌های پدرم که از پیشکسوتان والیبال است باعث شده که به عنوان یک نوجوان موفق در تمرینات تیم ملی حضور داشته باشم. تمرینات منظم و استفاده از نطرات مربیان دلسوز از دیگر دلایل دعوتم به جمع ملی‌پوشان بود

آریاخواه که جزو سه بازیکن منتخب تیم ملی در پست قطر پاسور است، درباره آخرین وضعیت آمادگی‌اش گفت: خوشبختانه در شرایط خوبی قرار دارم. صبح‌ها با وزنه تمرین می‌کنیم و زدن سرویس و دریافت را انجام می‌دهیم. بعد از ظهرها نیز تمرینات گروهی و توپی، زیرنظر مربیان کاربلد در دستور کارمان قرار دارد.


این بازیکن ملی‌پوش راجع به پیش‌بینی‌اش از رقبای ایران در رقابت‌های جهانی آرژانتین تأکید کرد: تیم ملی با هدف قهرمانی بسته شده و برای یک تیم باانگیره قهرمانی، هیچ تفاوتی نمی‌کند با چه تیم‌هایی هم‌گروه شود. یقینا بهترین بازی‌های خود را به نمایش خواهیم گذاشت و افتخارآفرین خواهیم بود.

آرزوی حضور در تیم ملی والیبال بزرگسالان

مرتضی نریمانی، دیگر بازیکن دعوت شده از استان به تیم ملی نوجوانان است. این بازیکن جوان و خوش‌آتیه در ۱۲ اسفندماه سال۱۳۸۳ در شهر تبریز به دنیا آمده و در پست دریافت کننده قدرتی در تیم‌های فجر، مقاومت، مس سونگون و اسپورت هوشیار تبریز و فراز آمل عضویت داشته است.

نریمانی فصل خوبی را با تیم مس سونگون سپری کرد و معتقد است که استحقاق دعوت به تیم ملی را داشته است: در بازی‌های باشگاهی تلاش زیادی انجام دادم تا بتوانم نظر مربیان را جلب کنم. عشق به والیبال هم باعث شد نکته نظرات موسفید کرده‌های این رشته را گوش بدهم و لباس تیم ملی را بر تن کنم.

از این ملی‌پوش نیز در مورد وضعیت اردوها پرسیدیم که او در پاسخ گفت: ۲۰ بازیکن در اردو حضور دارند که زیر نظر آقای محمد وکیلی و سایر مربیان تیم ملی در دو شیفت صبح و عصر تمرین‌های خود را انجام می دهیم. ۶ نفر در پست دریافت قدرتی در اردو حضور دارند که از خوب‌های این پست در رده نوجوانان هستند.

نریمانی در مورد مسابقات جهانی آرژانتین توضیح داد: هنوز گروه‌بندی انجام نشده اما امیدوارم با تیم‌های قدرتمند هم‌گروه شویم؛ معتقدم سختی دوره مقدماتی باعث می‌شود در مراحل حذفی و نهایی، راحت‌تر به مصاف حریفان برویم.

وی درباره رقبای تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در راه تکرار مقام قهرمانی جهان اعلام کرد: به نظرم آرژانتین، برزیل، لهستان و ایتالیا از رقبایی هستند که با تمام توان خود در این مسابقات حضور خواهند داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها