خبرهای داغ:
سردار آتانی :

هیچ ابایی از گفتگو با دنیا نداریم / راهبرد جمهوری اسلامی متناسب با تهدیدات و ظرفیت موجود نظام است

سردار آتانی عنوان کرد: در جنگ ترکیبی، همه عوامل فرهنگی، امنیتی، نفوذ، اقتصادی، محاصره، تحریم و دیگر عوامل مورد استفاده دشمن، در دل شعار سال دیده شد.
کد خبر: ۹۵۰۱۱۲۰
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

قزوین_به گزارش خبرنگار بسیج، عناوینی که مقام معظم رهبری در خصوص نام گذاری سالها مطرح نمودند حول موضوعات اقتصادی و معیشتی بوده است که محور مشکلات کشور در این قسمت است. امسال نیز ایشان با طرح شعار سال تحت عنوان «مهار تورم، رشد تولید» مطالب بسیار مهمی را توصیه نمودند. مهار تورم و رشد تولید، تنها یک شعار روز نیست بلکه الزامی اساسی است که نیازمند اقداماتی عملیاتی و راهبردی است.

این سال ها با نگاه گره گشایی از مشکلات از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری می شود

در همین زمینه سردار رستمعلی رفیعی آتانی در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به الزامات تحقق شعار سال که بیش از یک دهه است از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین می شود بیان کرد: چندین سال است که رهبر معظم انقلاب بر محور تولید و رشد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، مسایل اقتصادی و معیشتی، فرمایشات خود را در قالب راهبرد سال بیان می کنند و لذا فلسفه تعیین شعار سال به منظور ایجاد جلب توجه مردم عزیز و مسوولان است تا در طول سال، همه با نگاه و ارزش خاصی به آن موضوع بپردازند.

وی گفت: می توان گفت نامگذاری این سال ها با نگاه گره گشایی از مشکلات از سوی رهبر معظم انقلاب ایجاد می شود. ارتباط ایشان با تأکید مستقیمی بر عملکرد و وظیفه مندی و ارتقا هم سویی ها در دستگاه اجرایی و دولت است. چرا که متولی بسیاری از این امورات، مجموعه دولت است.

راهبردهای رهبر معظم انقلاب، ترکیبی از تاکیدات و ماموریت های مورد نیاز کشور است

سردار آتانی اظهار کرد: موضوع بعدی در نوع نگاه حکیمانه رهبر انقلاب در انتخاب راهبرد سال، تحلیل تجمعی بر اساس مسیر پیشرفت و نوع نیازمندی های انقلاب است. رهبر حکیم انقلاب هم توانمندی و ظرفیت کشور را می داند و هم نقشه دشمن را پیش بینی می کند و قطعا این شعارها و تدابیر سال با توجه به نیازهای انقلاب اسلامی، باید مورد تحلیل قرار گیرد. راهبردهای رهبر معظم انقلاب، عموما ترکیبی از تاکیدات و ماموریت های مورد نیاز کشور است و این نگاه، وظیفه همه متولیان را چند برابر می کند. چرا که این نگاه برای یک بازه زمانی مشخصی نیست بلکه این نگاه و تدبیر باتوجه به نیاز کشور و شرایطی که باید آن را مدیریت کنیم، ایجاد می شود.

تاکیدات اقتصادی رهبر انقلاب در طول این سال ها، برای احیای توسعه کشور است

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، با اشاره به اینکه تاکیدات اقتصادی رهبر انقلاب در طول این سال ها، برای احیای توسعه کشور است عنوان کرد: این امر اساسی و مهم باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.تمرکز راهبردی رهبر انقلاب بر موضوع تولید در شعار سال های گذشته بر اساس یک منطق قوی علمی و یک تجربه گرانبهایی از دوران ریاست جمهوری و سکانداری نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی ایشان است. این سخنان از سوی کسی بیان می شود که این دوران ها و اداره کشور را در شرایط سخت بعد از دفاع مقدس، تحریم ها و امروز در جنگ ترکیبی پیشرفته، بسیار مدبرانه هدایت کرده است.

تعیین شعار راهبردی سال از سوی رهبر انقلاب، با پشتوانه حکمتی قوی است

وی افزود: کلید واژه اصلی مشکلات در طول یک دهه گذشته، از سوی رهبر انقلاب، مشکلات اقتصادی بوده و امروز نیز مهمترین معضل کشور، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است. این در حالی است که مهمترین نقطه امید دشمنان نیز فشارهای حداکثری بر موضوع معیشت و اقتصاد مردم است. از هر منظری که این موضوع مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد، این نتیجه حاصل می شود که تعیین شعار راهبردی سال از سوی حکیم فرزانه ایران اسلامی، با پشتوانه حکمتی قوی است.

دغدغه رهبر انقلاب، حمایت از تولیدات داخلی است

سردار آتانی در ادامه تصریح کرد: در نگاه کلی، همه ما مخاطب پیام های راهبردی رهبر انقلاب هستیم اما از نگاه خاص، به نظر می رسد مخاطب اصلی مسوولان عالی نظام هستند که باید با همت بالا و هم باور و هم عقیده، تعاملات هم سو را به بالاترین حد برسانند تا این شعار راهبردی محقق شود. از سویی حمایت و پشتیبانی آحاد مردم از برنامه های اقتصادی دولت امری بسیار مهم است. همچنین متمرکز شدن هر دستگاه برای مهار تورم و رشد تولید بسیار پرتاثیر است. دغدغه قابل لمس رهبر انقلاب، استفاده از کالای تولید داخلی است. چرا که دستیابی به این مهم موجب رونق فعالیت واحد‌های تولیدی و افزایش انگیزه کارگران جهت نقش آفرینی در تولید محصولات می شود و این نکته باید از سوی همگان مورد توجه قرار گیرد.

مبارزه با قاچاق کالا، از راهکارهای توسعه اقتصادی کشور است

فرمانده ارشد نظامی استان قزوین یادآور شد: با موانع اثرگذار تولید همچون قاچاق کالا و یا هر مسأله ای که می تواند کشور را دچار چالش نماید باید برخورد قاطع شود. همچنین اصلاح قوانین جاری کشور که مورد تاکید رهبر انقلاب است باید از سوی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان با نگاه ویژه ای مورد بررسی قرار گیرد.همچنین باید برنامه ریزی عملی برای رفع موانع وجود داشته باشد

و از همایش ها و شعارها پرهیز شود تا با استفاده از تمام ظرفیت کشور در حوزه های مختلف کشاورزی و صنعتی و دیگر عرصه ها، در تحقق راهبرد مهم سال نقش آفرین باشیم.

وابستگی به دلار و ارز موجب فساد و پیچیدگی در امور اقتصادی می شود

وی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال در محورها و زوایای مختلف تصریح کرد: عمده توجه، سیاست اقتصاد مقاومتی است. باید به ظرفیت های داخلی و درون زا توجه شود، این سخن به معنای محرومیت از ظرفیت های برون زا و خارجی نیست چرا که یکی از لازمه های توسعه و پیشرفت، ایجاد ارتباط و تعامل با ظرفیت های خارج است همچنانکه امروز توافقات بسیار خوبی در کشور شکل گرفته که باید از این فرصت ها استفاده شود. اما وابستگی به دلار و ارز موجب فساد و پیچیدگی می شود همچنان که شاهد بودیم قاچاق بنزین و ارز مشکلات عدیده ای را برای اقتصاد کشور ایجاد کرد. این امور با راهبرد و تصمیم مسوولان می تواند تسهیل شود. از سویی، نقاط قوت باید برجسته شود و نقاط ضعف را برطرف نماییم. نقطه ضعف نیازمند تحول است و باید بپذیریم که نقاط ضعف وجود دارد و لذا باید جرأت برطرف کردن این نقاط را داشته باشیم همچنان که دولت سیزدهم در سال گذشته جراحی بزرگ اقتصادی را آغاز کرد.

مسایل اقتصادی با آمد و شد دولت ها نباید دستخوش تغییرات قرار گیرد

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: انتخاب کارگزاران امری بسیار مهم است. این امر نیازمند حضور انسان های متخصص و معتقد به تحول و گره گشایی و همسو با سیاست های ابلاغی ولی فقیه و دولت می باشد. مسایل اقتصادی با آمد و شد دولت ها نباید دستخوش تغییرات قرار گیرد. دولت ها با سیاست های شعارگونه خود، بخشی از این شعارها را محقق می کنند اما با ورود دولت بعدی، تحقق اهداف جدید مدنظر قرار می گیرد که این امر موجب ناتمام ماندن اهداف پیشین می شود.

در مسیر تحول، مراقب باشیم بازیگر نقشه دشمن نباشیم

سردار آتانی در ادامه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند که تحول باید صورت گیرد اما موضوعات و تعیین لیست این تحول بسیار مهم است. باید بدانیم که به دنبال تحول چه چیزی هستیم. تعبیر رهبر انقلاب این است که دشمنان نیز دلشان می خواهد این دگرگونی در کشور و انقلاب ما رخ دهد ما نیز به دنبال دگرگونی و تحول هستیم، لذا هوشیار باشیم در دستگاه دگرگونی دشمن قرار نگیریم، زبان دشمن نشویم، نقشه او را عملی نکنیم و مهمترین نکته این است که در مورد همه برنامه هایی که قرار است اجرایی شود نیازمند تشخیص، پذیرش تحول و دگرگونی هستیم اما به شرطی که در نقشه دشمن عمل نکنیم. نیاز دگرگونی و تحول اعتماد به نفس ملی را افزایش می دهد لذا باید هوشیار باشیم که غافلگیر نشویم و بتوانیم از اعتماد به نفس ملی، به خوبی بهره مند شویم.

با مبانی دینی و جمهوری اسلامی به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم

وی یادآور شد: اعتماد به نفس ملی با شناخت دقیق از ظرفیت های خودمان و تهدیدات دشمن محقق می شود. تقویت و استحکام بنیه درونی نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران بسیار مهم است. مبانی دینی ما نباید تحت تاثیر قرار گیرد بلکه باید دقیق و هوشمند عمل نماییم و جمهوری اسلامی و مبانی دینی، رقم زننده مهمترین تحولات و تغییرات باشد. با مبانی جمهوری اسلامی و با مبانی دینی باید به سمت توسعه و پیشرفت، حرکت کرد.

هیچ ابایی از گفتگو با دنیا نداریم/راهبرد جمهوری اسلامی، متناسب با تهدیدات و ظرفیت موجود خود است

مقام ارشد نظامی استان در ادامه با اشاره به انزوای ایران اسلامی در معادلات با غرب و آمریکا یادآور شد: هیچ ابایی از گفتگو با دنیا نداریم اما این نکته نیز قابل تاکید است که برای گفتگو، حیثیت و هیمنه کشور، انقلاب و مردم را زیر سوال نبریم. در گفتگو را به روی همه باز می کنیم. وقتی گفتگو با شرق را با قدرت انجام می دهیم، می توانیم رابطه با غرب را نیز با نگاه عزتمندانه پیش ببریم. جمهوری اسلامی، اقدام صرف دفاعی انجام نمی دهد بلکه راهبرد آن متناسب با تهدیدات و ظرفیت موجود خود است.

ظرفیت اجتماعی مردم، پشتوانه مهم اجرای سیاست های دولت

سردار آتانی عنوان کرد: در جنگ ترکیبی، همه عوامل فرهنگی، امنیتی، نفوذ، اقتصادی، محاصره، تحریم و دیگر عوامل مورد استفاده دشمن، در دل شعار سال دیده شد. وقتی ما می گوییم که می توانیم تورم را مهار کنیم و رشد تولید را افزایش دهیم و در جبهه ای که دشمن ایجاد کرده، با قدرت عمل کنیم، در دل همین ظرفیت، می توانیم استفاده حداکثری در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، امنیتی داشته باشیم و بازار جدیدی در جبهه مقاومت و کشورهایی که در ائتلاف قرار دارند ایجاد نماییم. بین دولت و مردم نباید فاصله ایجاد شود. ظرفیت اجتماعی مردم می تواند پشتیبان مهم جهت اجرای سیاست های دولت باشد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به برخی معایب فرهنگی جامعه نسبت به عدم تعصب جهت بهره مندی و حمایت از تولیدات

داخلی یادآور شد: متاسفانه در جامعه فرهنگ نادرستی وجود دارد که تخت تاثیر برندهای خارجی، استفاده از تولیدات داخلی مغفول مانده است لذا باید این فرهنگ نهادینه شود که در راستای تحقق شعار سال باید از تولیدات داخلی حمایت شود.

صاحبان تریبون، تبیین گر حقایق پیشرفت کشور باشند/تصدی گری دولت در عرصه اقتصاد باید کاهش یابد

وی یادآور شد: امیدآفرینی و تبیین و تبلیغ حقایق پیشرفت جاری کشور از طرف تمام تریبون داران، باید به یک رزمایش بزرگ تبدیل شود تا مردم از نزدیک شاهد پیشرفت ها و توانمندی های داخلی فرزندان خود باشند لذا با ارائه ظرفیت های موجود به توسعه شرکت های دانش بنیان کمک کنیم و کم تحرکی خود را در این حوزه ها جبران نماییم. باید مشارکت مردم در پشتیبانی و در عرصه اقتصاد افزایش یابد و تصدی گری دولت کاهش یابد و به مردم ثابت کنیم که به مردم و صنعتگران اعتماد کرده ایم و با تکیه بر همین پشتوانه، این پیشرفت ها و موفقیت ها را به دست آورده ایم.

سردار آنانی در پایان با اشاره به آمادگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در تحقق شعار سال ۱۴۰۲ گفت: به مردم عزیز قول می دهیم که سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با تمام ظرفیت خود در کنار حوزه دانش بنیان با حضور بسیجیان و اساتید نخبه قرار دارد تا همراه دولت و نمایندگان، سال ۱۴۰۲ را به سال شیرین و مطلوب مردم عزیز تبدیل نماییم. برنامه های بسیار خوبی را قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای مردم عزیز قزوین به ویژه در حوزه آب شرب و کشاورزی روستایی و ساخت مسکن ولی نعمتان و احداث، تعمیر و بازسازی ۷۰۰ کیلومتر جاده به اجرا خواهد گذاشت.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها