خبرهای داغ:
همدان-کارآفرین ملایری گفت: برای راه‌اندازی این گونه مشاغل کارگاهی به حمایت ارگان‌های مختلف نیازمند هستیم که با حمایت بسیج سازندگی بخشی از مشکلات ما حل شد.
کد خبر: ۹۵۰۱۳۳۲
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، صندوق قرض الحسنه مردم یار مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرستان ملایر در تیر ماه ۱۴۰۰ تاسیس شده و دارای ۷۰ پست است، عضویت اعضا به صورت متغیر ۱۰ یا ۲۰ هزار تومان در ماه است که حدود ۵۰ میلیون تومان تا به حال آورده صندوق بوده و تعداد سه کارگاه ایجاد شده حاصل فعالیت این صندوق است و در مجموع این سه کارگاه حدود ۴۰ نفر فعال هستند.

مریم ترکاشوند یکی از اعضای این صندوق و کارآفرینانی است که در سال‌های اخیر توانسته اقدامات فراوانی در زمینه کارآفرینی  انجام دهد که در ادامه گفتگوی بسیج را با این بانوی کارآفرین می‌خوانید.

خودتان را معرفی کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم، بنده مریم ترکاشوند متولد ۱۳۶۵ در ملایر فارغ التحصیل رشته کارشناسی گرافیک از دانشگاه همدان هستم.

در خصوص فعالیت خود بگویید.

فعالیت خود را در زمینه سفال و سرامیک از سال ۱۳۹۵ آغاز کردم و دارای چندین مدرک در این زمینه از فنی حرفه‌ای و صنایع دستی هستم.

ابتدا کار خود را با نقش برجسته روی سفال آغاز کردم و بعد در زمینه سرامیک شروع به کار کردم و الان مشغول کار تولید بیسکویت ظروف سرامیکی هستم.

از چه زمانی تصمیم گرفتید که این کار را انجام دهید؟

 پس از شرکت در چندین نمایشگاه سفال سرامیک و آشنایی با استادان در این زمینه به این فکر افتادم که ظروف خام را بیسکویت شده برای هنرمندان که در این زمینه فعال هستند و از این ظروف استفاده می‌کنند، تولید کنم.

هدف اولیه شما از انجام این کار چه بود؟      

هدف من اشتغال‌زایی و افزایش و گسترش تولیدات بود اینکه افراد بیشتری آموزش داده و برای افراد بیشتری اشتغالزایی کنم.

بعد از آغاز کار و آزمون و خطاها و تجربه کردن در این زمینه که حدود چندین ماه طول کشید، به دنبال بازار کار و نیاز بازار بودم که اکنون فهمیدم که نیاز بازار چه چیزی است و کسانی که در این زمینه فعالیت دارند به چه چیزی بیشتر نیاز دارند بنابراین با توجه به نیاز بازار کار خود را انجام می‌دهم.

برای چند نفر کارآفرینی و اشتغال ایجاد کرده‌اید؟

در حال حاضر در کارگاه ما حدود چهار نفر مشغول به کار هستند که این چهار نفر به صورت روزانه فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و اگر مورد حمایت‌های بیشتری قرار بگیریم و کار ما در سطح شهرستان شناخته‌تر شود به طور قطع توانایی آموزش افراد بیشتری را داریم و می‌توانیم این کارگاه را به کارگاه گسترده تبدیل کنیم و برای افراد بیشتری نیز اشتغالزایی فراهم کنیم.

با بسیج سازندگی چگونه آشنا شدید؟

خواهر من یکی از کارآفرینان سطح شهرستان ملایر است که با بسیج سازندگی آشنا بوده و بنده را نیز به تسهیل‌گر بسیج سازندگی خانم خردمند معرفی کرد و ایشان به ما کمک‌های بسیاری در این زمینه کردند که بتوانیم این وام را دریافت کرده و کار خود را رونق دهیم و به دیگران بشناسانیم.

آیا وام‌هایی که از طریق بسیج سازندگی گرفتید باعث رونق کار شما شده و اثر بخش بوده است؟

بله، برای راه‌اندازی این گونه مشاغل کارگاهی به حمایت ارگان‌های مختلف نیازمند هستیم که با حمایت بسیج سازندگی بخشی از مشکلات ما حل شد و وام ۵۰ میلیون تومانی که ما از بسیج سازندگی دریافت کردیم باعث رونق کار ما شد.

آیا در نمایشگاه‌ها شرکت کرده‌اید؟

بله در نمایشگاه‌هایی که توسط بسیج سازندگی در طول سال به صورت متعدد برگزار می‌شود شرکت کرده‌ام هر چند فروش در نمایشگاه‌ها بسیار محدود است اما برای شناخته شدن کار و آشنایی مردم با این گونه کارها و فرهنگ و هنر لازم است و بنده در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنم.

این کار را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟

بله، بنده این کار را به دیگران نیز پیشنهاد  می‌کنم، کار هنری خود باعث شور و اشتیاق و هیجان در افراد می‌شود و باعث می‌شود افراد روحیه شاد و بهتری داشته باشند، همچنین این گونه کارها می‌تواند باعث  رشد و رونق افراد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات