خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان خبر داد

برگزاری اجلاسیه بزرگداشت شهدا همزمان با روز شهید در همدان

همدان- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از برگزاری اجلاسیه بزرگداشت شهدا همزمان با ۲۲ اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۷۸۸۱
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجید صفدریان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه ۲۲ اسفند ماه سال ۱۳۵۸ با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) بنیاد شهید انقلاب اسلامی برای خدمت به بازماندگان شهدا تشکیل شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۳ نیز سه نهاد «بنیاد شهید انقلاب اسلامی»، «سازمان جانبازان انقلاب اسلامی» و «ستاد رسیدگی به امور آزادگان» با هم ادغام شدند و «بنیاد شهید و امور ایثارگران» تشکیل شد و همچننی با مصوبه شورای فرهنگی ۲۲ اسفند ماه با عنوان «روز شهدا» نامگذاری و در تقویم ثبت شد.

وی با بیان اینکه خدمت در بنیاد شهید و خادمی خانواده معظم شهدا و ایثارگران را مدال افتخار می‌دانیم، گفت: وظایف این نهاد در اساسنامه بنیاد که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید دارد، شامل دو حوزه است، یکیاحیاء و ترویج فرهنگایثار و شهادت که ۹۰ درصد فعالیت‌های بنیاد در این حوزه است و ۱۰ درصد دیگر شامل مباحث معیشتی و رفاهی خانواده‌های هشدا و ایثارگران ومربوط به مباحث فرهنگی و آموزشی خانواده‌ها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده امسال برای روز بزرگداشت شهدا تصریح کرد: برنامه‌های امسال با شعار «رسم شهادت، راه شهیدان» از ۲ اسفند ماه مصادف با میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و اعیاد شعبانیه آغاز شد و ادامه دارد.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های اجرایی دیدار با جانبازان و خانواده‌های معظم آنان بود که با عنوان طرح «علمداران حماسه» همزمان در سراسرکشور برگزار شد که به مناسبت روز جانباز با حضور امام جمعه همدان با سه جانباز ۷۰ درصد دیدار شد که در شهرستان‌های استان نیز با مشارکت مسئولین، فرماندهان نیرو‌های مسلح و... اجرا شد.

صفدریان برگزاری جشن میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، گلباران مزار مطهر جانبازان شهید و متوفی، عیادت از جانبازان بستری در بیمارستان و منزل و برگزار مسابقات فرهنگی و ورزشی و... را از جمله برنامه‌های اجرایی به مناسبت روز جانباز در سطح استان و شهرستان‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۲۱ اسفند ماه نیز مراسم «میهمانی لاله‌ها» و عطرافشانی گلزار شهدا را به مناسبت روز بزرگداشت شهدا خواهیم داشت، گفت: تبلیغات محیطی روزشهید نیز با مشارکت همه دستگاه‌ها و شهرداری‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که برنامه‌ها به صورت مردمی برگزار شود، افزود: مردمی شدن برنامه‌ها باعث ماندگاری برنامه‌ها می‌شود.

وی برپایی نمایشگاه عکس شهدای ترور در ۱۹ اسفند ماه در محل برگزاری نمازجمعه، برگزاری میز خدمت، سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه در همه شهرستان‌های استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به صورت گسترده با عنوان «سلام شهید»، کاشت نهال به نام شهدا، تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و بیعت مجدد با ولایت در ۲۲ اسفند ماه و دیدار با امام جمعه استان را از دیگر برنامه‌های اجرایی برشمرد.

* اجرای طرح پایش سلامت ایثارگران

صفدریان با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت ایثارگران گفت: در این طرح برای والدین معظم شهدا، همسران شهدا و جانبازان ۵۰ درصد به بالا و ایثارگرانی که دارای بیماری‌های خاص و صعب العلاج بودند، پایش سلامت شدند.

وی با بیان اینکه به مناسبت این ایام رونمایی از دو نرم افزار چند رسانه‌ای و دو سند سه جلدی مربوط به خانواده شهدا را خواهیم داشت، عنوان کرد: اجلاسیه بزرگداشت شهدا نیز همزمان با دیگر استان‌های کشور در همدان همراه با تجلیل خانواده شهید امنیت، خادم الشهدا، یکی از نخبگان و یک تشکل متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح تبدیل وضعیت ایثارگران تصریح کرد: از جمله مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران معضل بیکاری و به تبع مشکلات جامعه مباحث معیشتی، اشتغال و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه برخی از ایثارگران نیز کارآفرین هستند، و برای حمایت از آنان تسهیلات خوداشتغالی ارائه می‌شود، افزود: در راستای اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران مواردی نیز از قبیل پیش‌بینی ۲۵ درصد سهمیه استخدامی در دستگاه‌های دولتی است.

صفدریان با بیان اینکه امروز حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر جویای کار هستند، گفت: برای کارفرمایانی که از خانواده شهدا و ایثارگران جذب کنند نیز تسهیلاتی از قبیل پرداخت حق بیمه ۲۰ درصد سهمیه کارفرما به مدت ۵ سال توسط بنیاد شهید، تخفیفات مالیاتی و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به کارفرمایان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امسال سیاست بنیاد در حوزه فرهنگی، فیلم، مستند و کتاب قوت گرفته است، گفت: تاکنون از ابتدای آغاز به کار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران مصاحبه و خاطرات آنان ثبت و ضبط شده است که از این تعداد ۸۰۰ مورد طی سال جاری انجام شد که از تمام والدین و همسران شهدا و جانبازان ۵۰ درصد به بالا با عنوان «اسناد افتخار» جمع‌آوری شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده از راه‌اندازی سامانه «ایثار من» جهت ارائه خدمات الکترونیکی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خبر داد و گفت: برگزاری ملاقات عمومی، راه‌اندازی تلفن ۱۶۱۶ جهت پاسخگویی به خانواده‌های شهدا، حضور در مرکز سامد، اجرای طرح سپاس و پیگیری درخواست‌ها ومشکلات خانواده‌های شهدا و... نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات