خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

مقاوم‌سازی پایه‌های اقتصاد راه مقابله با تکان‌های خارجی است

همدان-امام جمعه شهر بهار گفت: مقاوم‌سازی پایه‌های اقتصاد راه مقابله با تکان‌های خارجی است و اگر اقتصاد ما مقاوم نباشد و وابسته باشد نمی‌توانیم در عرصه اقتصادی حرکتی را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۵۰۱۴۰۴
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بهار با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: نظام ما در عالم وجود، یک نظام احسن است، تمام ذرات عالم در این نظام احسن هدفمند خلق شده، تمام این عالم هدفمند و جهت‌مند است، انسان که اشرف مخلوقات است و انسان نیز هدفمند است و باید در مسیر هدف حرکت کند و نیز باید حرکت انسان بر اساس نظام تربیت باشد.

وی گفت: اگر انسان در نظام تربیتی خود از آنچه که منطقی و منطبق با فطرت است تبعیت نکند مسیر رستگاری را به سلامت طی نمی‌کند و لازمه تربیت صحیح روی آوردن به قرآن و سنت نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

امام جمعه بهار بیان کرد: اگر می‌خواهیم در مسیر قرار بگیریم باید از آنچه که قرآن دستور می‌دهد و تربیت انسان است تبعیت کنیم و یکی از راه‌هایی که خداوند متعال برای ما ترسیم می‌کند راه ماه مبارک رمضان و فضیلت و عظمت و اهمیت این ماه مبارک است، ما اگر به معرفت و آموزه‌هایی که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان بر آن سفارش کرده است، دست پیدا نکنیم، نمی‌توانیم امانتی را که خداوند متعال به ما داده به سلامت به مقصد برسانیم و در مسیر تعالی و سعادت قرار بگیریم .

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی سی و سه سال گذشته از نظام با برکت انقلاب اسلامی بنا بر آنچه که نیاز جامعه در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است، مطالبی فرموده و هر سال بر اساس آنچه که نیاز امروز جامعه ما است با تمرکز ویژه برای راهبری حوزه‌های مختلف، عناوینی که به کار می‌برند متناظر با نیازها و اولویت‌ها است که شعار سال را نامگذاری می‌کنند.

مصباح بیان کرد: مقام معظم رهبری مانند پدری حکیم، دلسوز و اندیشمندی که تمام ابعاد را مد نظر دارند با رصد تیزبینانه در مورد مسائل کشور با توجه به آن کاستی‌هایی که باید برطرف شود نکات دقیقی مطرح می‌کند؛ و امسال را «مهار تورم» نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه آنچه که دشمنان ما هدف گرفته‌اند و آنها را نگران کرده قدرت ایران است، گفت: دشمنان نتوانستند ایران را در عرصه‌های مختلف تضعیف کنند، یکی از هدف‌های دشمن برای تضعیف این نظام مقدس جمهوری اسلامی بحث اقتصاد است تا از این طریق رخنه کنند و مردم را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ناامید کنند و طوری وانمود کنند که اسلام و دیانت در عرصه‌های مختلف ناکارآمد است.

امام جمعه شهر بهار تصریح کرد: رفع دغدغه معیشتی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که باید به طور اساسی این درد مزمن علاج شود و علاج آن هم جز با حرکت الهی و مدیریت چند وجهی جهادی، شدنی نیست و باید مسئولین ما دغدغه‌مند شوند و حرکت مسؤلین نه حرکت انفعال، بلکه حرکت رو به جلوی جهادی باشد تا نقشه دشمن را خنثی کرد.

وی ادامه داد: در دهه‌های اخیر شاهد بودیم که جبهه استکبار در رأس آمریکای جنایتکار نمی‌تواند با ایران مواجه شود و نمی‌توانند قدرت ایران را مهار کند و در عرصه معیشت و اقتصاد مردم را مورد آماج قرار می‌دهند اما با عنایت الهی به اعتراف خود مقامات آمریکایی ریشه آمریکا در این برهه شکست مفتضحانه خورده است.

مصباح تصریح کرد: ما باید برای اینکه فرمایش مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند، در عرصه‌های مختلف خودکفا شویم و اقتصاد مقاومتی بعد از استقلال سیاسی مد نظر باشد و در عرصه اقتصاد نیز استقلال پیدا کنیم.

وی ادامه داد: مقاوم‌سازی پایه‌های اقتصاد راه مقابله با تکان‌های خارجی است و اگر اقتصاد ما مقاوم نباشد و وابسته باشد نمی‌توانیم در عرصه اقتصادی حرکتی را داشته باشیم.

امام جمعه بهار ابراز کرد: راهکارهای تقویت رشد و تولید ملی هم باید مردمی‌سازی شود چراکه یکی از شرایط و ارکان اقتصاد مقاومتی مردمی‌سازی است و اقتصاد را باید در عرصه‌های مختلف به مردم بسپاریم و نیز حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، مبارزه اساسی با فساد، نگاه و حرکت انقلابی در مسیر ثبات اقتصادی است.

وی گفت: اما برخی نقاط ضعف ها و اشکالات مهم کشور ما هم تصدی‌گری افراطي دولت، وابستگی به صادرات نفت خام و دلار، ضعف رشد اقتصادی، کمرنگ بودن و مشارکت مردم در اقتصاد، کم تحرکی در تجارت خارجی و کسری بودجه است و تا در این عرصه‌ها دقت نکنیم به اهداف خود نمی‌رسیم.

مصباح با تبریک 12 فرودین ماه گفت: این روز، روزی است که حکومت مستضعفین جای حکومت شیطان نشست و ما باید قدر این روز را بدانیم و این روز را در معرفت افزایی جامعه و بحث تبیین کنیم تا بتوانیم این فهم درست را که استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است در جایگاه خود قرار بدهیم.

وی با تقدیر از فرماندار سابق شهرستان بهار در عرصه‌های مختلف و تبریک به آقای فیض الهی به عنوان فرماندار جدید، گفت: امید داریم آقای فیض الهی با قاطعیت مسائل شهرستان را پیگیری کنند، مسائلی که تاریخشان گذشته و باید با درایت پیگیری شوند.

امام جمعه بهار افزود: باید اتحاد و انسجام در شهرستان مدنظر باشد و کسی اتحاد و انسجام را متزلزل نکند چراکه گناه کبیره در نظام مقدس جمهوری اسلامی ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب است و به عرض آقای توسلی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی می‌رسانم، آنچه در این دوره گذشته رزومه و فعالیتی از شما در شهرستان بهار دیده نشده یا به من نرسیده است، دستگاه نماز جمعه دستگاه مطالبه‌گری است و بنده مطالبه‌گر مردم هستم اگر تاکنون عنوان می‌کردید مانعی وجود داشت که این مانع برطرف شده و ما انتظار داريم، تمام نمازهایی که قضا و فوت شده همه قضا شوند، فرصت کم است باید هر آنچه در حق شهرستان کوتاهی، اجحاف و اغفال شده جبران شود و اگر مسئله حریم سیاسی، مجموعه شهری و بعد از ۳۸ سال نبود 6 ارگان در شهرستان و وضعیت مردم و خدمات‌رسانی‌ها باید توسط فرماندار صورت گیرد و در صورت رفع و برطرف شدن در راستای جهاد تبیین به سمع مردم برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات