استاندار ایلام گفت: پس از رویداد اربعین ۱۴۰۱، ساماندهی گمرک در دستور کار گرفت و قانون در گمرک مهران حاکم و حق و حقوق دولت احصا شد. در حال حاضر با ۱۳ جرثقیل و ۲۰ لیفتراک عملیات تخلیه و بارگیری انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۱۷۳۹
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵


به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز دوشنبه در دیدار با فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای تأمین شهرستان مهران ضمن تبریک سال نو و بهار قرآن، اظهار کرد: شهر مهران به عنوان یک شهر زائر پذیر و گردشگری باید الگو باشد و نیازمند است بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: شهر مهران دارای کارکرد استانی و ملی است و توجه به این شهر ضروری است.

استاندار ایلام با تاکید ساماندهی سیمای شهری، مبلمان و فضاسازی شهر مهران، خاطرنشان کرد: نبود سرویس بهداشتی در پل زائر باید مورد توجه قرار گیرد که ساخت این سرویس‌ها در کمسیون ماده ۵ پیگیری می‌شود.

بهرام نیا گفت: اخذ مجوز برای پتروشیمی مهران و بازگشایی بازارچه مرزی مهران به منظور توجه به معیشت مرزنشینان پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت بالای نفت و گاز در ایلام موجب شده است این استان برای پارس غربی هدف‌گذاری شود که پارس غربی باید تبدیل به یک گفتمان شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: مهران مایه برکت است، چون گذرگاه عاشقان اباعبدالله (ع) است و به پاس خون مطهر ۶ هزار شهید در مهران و گذرگاه عاشقان امام حسین (ع) خداوند متعال به این منطقه عنایت دارد.

بهرام نیا در ادامه با اشاره تردد زوار از مرز مهران در ایام نوروز، یادآور شد: تردد در ایام نوروز در برخی روز‌ها به ۲۶ هزار نفر رسید، اما میانگین تردد در ایام نوروز حدود ۱۳ هزار بود.

استاندار ایلام تصریح کرد: برگزاری باشکوه اربعین سال ۱۴۰۱ و کسب رتبه نخست ایلام در بین ۵ استان هدف اربعین و ۳۱ استان کشور که موجب شد لبخند رضایت بر سیمای رهبری نقش ببندد، نتیجه همدلی و هم آوایی همه مردم و مسئولان بود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پایانه مهران برای جلوگیری از مسافر فروشی و سیم کارت فروشی خارج از عُرف قانون، گفت: با اقدامات انجام شده باجه فروش بلیط و گیت فروش سیم کارت در داخل پایانه و پشت گیت‌های پایانه راه اندازی شد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده پس از اربعین ۱۴۰۱ در مهران، گفت: پس از کنگره اربعین ۱۴۰۱، ساماندهی گمرک در دستور کار گرفت و با تلاش انجام شده و اهتمام شورای تأمین، قانون در گمرک مهران حاکم شد و حق و حقوق دولت احصا و در حال حاضر با ۱۳ جرثقیل و ۲۰ لیفتراک عملیات تخلیه و بارگیری انجام می‌شود که این در حالی است که در گذشته با ۷ جرثقیل و ۵ لیفتراک عملیات تخلیه و بارگیری انجام می‌شد.

وی با قدردانی از نقش سپاه، نیرو‌های امنیتی، مرزبانی و دستگاه‌های خدمت رسان و همه دست اندارکاران برگزاری کنگره اربعین سال ۱۴۰۱، در استان گفت: نتیجه این همدلی و هم آوایی برگزاری باشکوه اربعین در سال ۱۴۰۱ بود.

ارسال نظرات