نوروزی با رنگ و بوی قرآن و نماز در اماکن تاریخی میبد

امسال با تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، اماکن تاریخی و مجموعه‌های گردشگری میبد رنگ و بوی قرآن و نماز به خود گرفته است.
کد خبر: ۹۵۰۱۹۶۲
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد؛ ایامی که میبدی‌ها با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و معنوی به استقبال مهمانان نوروزی رفتند.
اجرای سرود یا زهرا در مجموعه‌های گردشگری نارین قلعه، کاروان سرای شاه عباسی، یخچال خشتی و پارک‌ها و بوستان‌ها به دل همه خوش آمد و غرفه‌های فرهنگی بانوان بسیج و سپاه و تقدیم هدیه‌های با طعم معنوی، مهمانان نوروزی را با فرهنگ غنی این دیار بیشتر آشنا کرد.
سیدجمال سجادی پور فرماندار میبد در حاشیه بازدید سردارحسین زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر استان از این برنامه‌های فرهنگی گفت: ازجمله برنامه‌های فرهنگی در این ایام در شهرستان میبد، برپایی غرفه‌های عفاف و حجاب در اماکن تاریخی و اجرای سرود یا زهرا در نارین قلعه شاه، عباسی، یخچال خشتی، چاپارخانه و راسته سفالگران بود و امروز شاهد اجرای سرود یازهرا در راستای عفاف و حجاب در نارین قلعه که با هماهنگی بسیج ناحیه میبد انجام شد.
سجادی پور قرائت قرآن، برپایی نماز جماعت و حضور پررنگ بانوان محجبه بدون تهیه بلیط و بازدید از اماکن تاریخی را از برنامه‌های فرهنگی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در شهرستان میبد عنوان کرد و گفت: درکنار بحث گردشگری باید به حوزه فرهنگ و عفاف و حجاب توجه جدی بشود.
وی تصریح کرد: در ستاد راهبری مجموعه‌های گردشگری، دادستان فرمانداری و نیرو‌های نظامی و انتظامی و مجموعه‌های موثر در بربحث‌های برقراری امنیت حضور دارند تا نوروز بسیار خوبی را درسطح شهرستانمیبد داشته باشیم.

ارسال نظرات