خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد خبر داد

احیا و ارتقا ۱۵۲ واحد صنعتی طی سال گذشته در همدان

همدان-استاندار همدان گفت: در سال گذشته ۱۵۲ واحد صنعتی احیا و ارتقا یافت و 3 هزار و ۱۵۷ پروانه تولید به ارزش ۲۱ هزار میلیارد تومان صادر شد.
کد خبر: ۹۵۰۲۵۹۶
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزای بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد روز جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای برطرف کردن مشکلات و گره های کور اقتصادی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از دولت آیت الله رئیسی و تلاش‌های ایشان حمایت کرده‌اند.

وی در تشریح برخی از اهم اقدامات انجام شده در همدان گفت: این استان با بحران آب مواجه بود که با حمایت بی دریغ رئیس جمهور ابرپروژه تامین آب آشامیدنی شهر همدان به سرانجام رسید.

استاندار همدان ادامه داد: طرح تامین آب همدان که در طول ۱۷ سال فقط ۳۲ درصد آن انجام شده بود با تلاش جهادی به طور کامل آبرسانی به شهر همدان در کمترین زمان ممکن با موفقیت انجام شد.

وی اظهار داشت: با این طرح در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ لیتر آب تصفیه شده در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که تا خرداد ماه این میزان به یک هزارو ۸۰۰ لیتر آب تصفیه شده می‌رسد.

قاسمی فرزاد نیاز شهر همدان را در زمستان یک هزار و ۷۰۰ لیتر و در تابستان ۲ هزار لیتر خواند و ادامه داد: با حفر ۳۰ حلقه چاه پدافندی بخشی از آب مورد نیاز شهروندان همدانی تامین شد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به همدان در سال گذشته گفت: مقرر شد ۱۴ هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان برای ۲۱۳ مصوبه اختصاص داده شود که این میزان اعتبار در کشور و در بین دیگر استانها بی نظیر است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان از مبلغ مقرر شده برای توسعه استان همدان اختصاص داده شده است که در طرحهای عمرانی استان هزینه شده است.

استاندار همدان تکمیل بیمارستان اکباتان را از دیگر طرحهای درمانی برجای مانده از گذشته خواند که ۱۴ سال به صورت نیمه تمام رها شده بود و اظهار امیدواری کرد: این طرح تا خرداد امسال به بهره برداری برسد.

وی تکمیل پروژه های درمانی در سراسر استان، مراکز جامع سرطان و سلامت روستایی، تجهیز مدارس و کتابخانه ها، تکمیل کنارگذر سیدجمال الدین، تکمیل راه آهن همدان، چهار خطه کردن راه همدان - غار علیصدر، تکمیل پروژه های دانشگاهی ، تکمیل و مقاوم سازی خوابگاههای قدیمی و آزمایشگاههای دانشگاهها و تکمیل پارک علم و فناوری، فاز دوم شهرک فرهنگیان و تجهیز مدارس فنی و حرفه ای را از دیگر اقداماتی دانست که با مصوبه سفر رئیس جمهور به همدان اجرا می شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۲۵ طرح به ارزش ۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان افتتاح شد، افزود: در دهه فجر نیز ۹۵۶ طرح با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اجرا و ۱۵۰ طرح نیز کلنگ زنی شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته گلخانه ۱۲۰ هکتاری شهر کرفس کلنگ زنی و همدان نیز به عنوان اولین مجری برنامه الگوی کشت در کشور معرفی شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تولیدات کشاورزی را از ۴.۸ میلیون تن به ۵.۵ میلیون تن در سه سال آینده برسانیم، تاکید کرد: جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی یکی دیگر از طرحهای مهم توسعه ای در استان همدان است.

وی تاکید کرد: تلاش بر این است که از کاشت محصولات پرآب بر بکاهیم و محصولات کم آب بر جایگزین آن کنیم بنابراین تولید هندوانه در استان نخواهیم داشت.

قاسمی فرزاد گفت: سال گذشته ۵۰۰ هزار تن گندم برداشت کردیم که ۳۲۰ هزار تن آن به دولت فروخته شد و امسال امیدواریم که ۶۰۰ هزار تن برداشت گندم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بر تولید آرد و نان در استان همدان نظارت دائم است و برای بهبود کیفیت نان ۲ هزار تن گندم از دیگر استانها وارد کرده ایم.

استاندار همدان با بیان اینکه  برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن زمین در ۱۶ شهر استان تامین شده است و برای شهرهای اسدآباد، ملایر و همدان نیز خبرهای خوشی داریم، گفت: در جلسات ستاد تسهیل استانداری نیز تاکنون ۲۴۶ مصوبه داشته ایم که برای رفع موانع تولید بوده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۱۵۲ واحد صنعتی احیا و ارتقا یافت و 3 هزار و ۱۵۷ پروانه تولید به ارزش ۲۱ هزار میلیارد تومان صادر شد.

قاسمی فرزاد افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان را به ۷۰ شرکت و همچنین افزایش شرکت های فناور را به ۳۰۰ شرکت را از دیگر افتخارات استان همدان دانست.

وی میزان صادرات استان همدان در سال گذشته را ۸۳ میلیون دلار خواند که نسبت به سال قبل آن ۴۰ درصد افزایش داشته است.

استاندار همدان با اشاره به تعهد اشتغال ۲۳ هزار نفر در استان طی سال گذشته گفت: در این زمینه ۲۵ هزار اشتغال انجام شد که ۱۰۹ درصد تعهد داده شده بود.

وی یادآور شد: از ۱۹ عنوان جرائم استان سال گذشته در ۱۲ مورد کاهش داشته ایم و رتبه برتر آموزش و پرورش را در کشور بدست آورده ایم.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: از ابتدای سال برای سه سال آینده برنامه توسعه تدوین کرده ایم که در آن رشد ۷.۵ درصدی ناشی از بهروری پیش بینی شده است.

وی ثبت جهانی هگمتانه، آغاز به ساخت بیمارستان هزار تختخوابی با شناسایی زمین آن و بحث بازیافت هواپیما را که در منطقه بی نظیر است و می تواند رشد خوبی برای استان داشته باشد، را از دیگر طرحهای در دست انجام استان همدان دانست.

استاندار همدان با اشاره به اجرای پروژه پتروشیمی ابن سینا در فامنین گفت: قرار است ۲۰ هزار میلیارد تومان در این طرح به جا مانده از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۳ به همدان سرمایه گذاری شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات