خبرهای داغ:

مروری بر خطبه‌های ائمه جمعه/ از طرح دشمن برای فروریختن بنیان خانواده تا لزوم تقویت اعتماد مردم توسط دولت

ائمه جمعه سراسر کشور امروز در دومین جمعه از ماه مبارک رمضان به ایراد خطبه پرداختند. مسئله حجاب، شرایط اقتصادی و غده سرطانی اسرائیل محورهای اصلی خطبه‌های نماز جمعه بود.
کد خبر: ۹۵۰۲۷۱۰
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳

 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج روزه‌داران سراسر کشور مطابق معمول امروز نیز به محل‌های برپایی نمازجمعه رفتند و پای خطبه‌های ائمه جمعه نشستند. به همین منظور مروری کرده‌ایم به خطبه‌های امروز نماز جمعه در تعدادی از شهرهای مهم کشور.

تبریز| ایران نمی‌تواند به توطئه‌های رژیم صهیونیستی از خاک جمهوری آذربایجان بی‌تفاوت باشد

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: رژیم جنایتکار صهیونیستی از نزدیک شدن به کشورهای مسلمان هدفی جز ایجاد اختلاف و‌ چند دستگی برای تحقق مطامع توسعه‌طلبانه خود ندارد. 

وی خطاب به برادران و خواهران مسلمان در کشور آذربایجان گفت: بنده توصیه می‌کنم نسبت به نیات واقعی دشمن صهیونیستی هوشیار باشید زیرا جمهوری اسلامی ایران همواره کوشیده است تا تلاش بدخواهان برای ایجاد فاصله بین دو کشور همسایه و مسلمان را ناتمام بگذارد؛ از این‌رو از دولت جمهوری آذربایجان این انتظار می‌رود تا از دامی که دشمنان برای روابط دو کشور مسلمان پهن‌کرده‌اند، دوری کنند. 

امام جمعه تبریز متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نسبت به توطئه‌های رژیم صهیونیستی با سواستفاده از خاک جمهوری آذربایجان نسبت به خود بی‌تفاوت باشد. 

وی یادآور شد: اخیرا وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان (ما آنها را عزیز می‌شماریم و آنها هم نباید ملت، کشور، حاکمیت ما را نادیده بگیرند) به رژیم صهیونیستی سفر کرده بود که هدف از این سفر برای گشایش سفارت آذربایجان در اسرائیل بود؛ طبق مشاهدات در نشست‌هایی که داشتند، وزیر خارجه اسرائیل مصاحبه‌ای کرده و اعلام کرده است که در مورد تهدید در رابطه با ایران برای منطقه و هر کشور دیگر مذاکره‌ای کردیم که این نشانگر این است که یعنی می‌خواهند با هم باشند و  جبهه مشترکی علیه ایران تشکیل دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: ما انتظار داشتیم تا وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان این مصاحبه را تکذیب کند که نه تنها این کار را نکرد بلکه چهار نفر از کارکنان سفارت ایران در جمهوری آذربایجان را هم  تهدید به اخراج کرده و وقت ۴۸ ساعته برای خروج از خاک جمهوری آذربایجان داده است. 

وی ادامه داد: جمهوری آذربایجان برخی معلمین ما را که در آنجا مشغول به کار هستند را هم احضار کرده است. 

خطیب نماز جمعه تبریز ابراز کرد: جمهوری آذربایجان باید بداند که اسرائیل  خواهان جمهوری آذربایجان نیست بلکه مخالف جمهوری اسلامی ایران است و برای همین به او نزدیک شده است. 

فلسطین معیار و عملکرد دولت در مقابله و ظلم اشغالگری است

آل‌هاشم در ادامه با بیان اینکه جمعه هفته آینده  روز قدس است که این روز به برکت راهبردی امام راحل(ره) به محور وحدت مسلمانان تبدیل شده است، افزود: امروز فلسطین در جامعه جهانی معیار و عملکرد دولت‌ها در بست و گسترش جهانی و مقابله با ظلم اشغال‌گری است؛ هر کشور و جریانی که در نقطه مقابل فلسطین در کنار صهیونیست قرار گیرد دیگر با واکنش تند ملت‌ها روبرو می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه الان نزدیک شدن ملت‌ها به رژیم غاصب و نادیده گرفتن مردم فلسطین هزینه دارد، ادامه داد: طبق اخبار واصله مردم مظلوم فلسطین در هفته‌های اخیر بیش از ۲۳۰ شهید تقدیم کردند که این حاکی از بیداری و روشن‌بینی جامعه است. 

امام جمعه تبریز گفت: الان به هر اندازه که جبهه مقاومت در آزادی قدس شریف راسخ است به همان اندازه جبهه مقابل در تلاطم قرار دارد. 

رژیم صهیونیست در بحران

وی گفت: شرایط داخلی صهیونیست در وضعیت بحرانی قرار دارد که البته خودشان هم بر این موضوع اذعان دارند و دچار فروپاشی شده‌اند. 

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: پاسداشت روز قدس روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید و قطعا حضور در راهپیمای و اعلام پیام همبستگی به مردم فلسطین  و روحیه دادن برای جبهه مقاومت منعکس می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در نظم جدید جهانی خود آمریکا بزرگترین حامی اسرائیل رو به افول است، گفت: این نظم بین‌المللی روند افول رژیم صهیونیستی را سرعت بخشیده است. 

وی یادآور شد: در جلسه‌ای که اخیرا با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتیم ایشان فرمودند من گفتم اسرائیل ۲۵ سال آینده خود را نخواهد دید ولی گویا خودشان عجله دارند تا هر چه زودتر رو به اضمحلال و انسداد بروند. 

قطعا یک اقتصاد نابسمان روی فرهنگ جامعه هم اثر می‌گذرد

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه شهادت شهید آوینی روز هنر اسلامی است، گفت: در دیدار رمضانی با رهبر معظم انقلاب ایشان به اهمیت و ارزش اقتصاد در جامعه تاکید کردند به طوریکه اشارات مهمی در مورد اقتصاد و هنر داشتند. 

وی ادامه داد: ایشان در حوزه شعار امسال فرمودند که این شعار مهمی است زیرا اقتصاد موضوع مهمی در کشور است و این به منزله بی اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیست اینها در جای خود مهم هستند و قطعا یک اقتصاد نابسمان روی فرهنگ جامعه هم اثر می‌گذرد. 

 

اهواز| ۸۰ درصد از زنان ما حامی حجابند/برخورد دستگاه قضا با مراکز مروج فساد استمرار یابد

 حجت‌الاسلام سیدمحمدنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: نظام اسلامی از حجاب کوتاه نمی‌آید چرا که حجاب نشانه هویت زن اسلامی است و بالغ بر ۸۰ درصد زنان مسلمان طرفدار حجاب‌اند.

وی افزود:مومنین وظیفه ما در باب حجاب تذکر زبانی است وظیفه مسوولین هم برنامه ریزی است مراکزی که ترویج فساد می‌کنند باید بسته شوند از دستگاه قضا بابت برخورد با این مراکز فساد تشکر می‌کنیم و خواهان استمرار برخورد با قانون شکنان هستیم.

وی در عین حال با اشاره به دغدغه‌ی رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل اقتصادی تصریح کرد: سخنان بسیار مهم رهبر معظم انقلاب چند نکته داشت که عمده آن در خصوص معیشت بود که دغدعه حداقل ۱۶ ساله رهبری است.

موسوی‌فرد با بیان اینکه ملت ما تا کنون تمامی سختی‌ها را تحمل کردند، گفت: این امت در سخت‌ترین شرایط پای انقلاب ایستاده‌اند و امروز نباید مشکل معیشت داشته باشند.

امام جمعه اهواز در عین حال با تاکید بر رسیدگی به قشر فرهنگی، گفت: دولت انقلابی به همه اقشار به خصوص فرهنگیان توجه می‌کند و کار مهم دولت در آموزش و پرورش را نباید فراموش کنیم .

موسوی‌فرد با اشاره به در پیش بودن روز قدس گفت: امسال سالی ویژه است و با توجه به اینکه هفته‌ی آینده روز قدس است همگان از کوچک و بزرگ باید برای مبارزه با استکبار جهانی در صحنه حضور داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به شب‌های قدر افزود: یکی از بهترین اعمال در شب قدر، تفکر و برنامه ریزی برای یک سال است. بهترین ظرفیت در شب قدر برای همه ما فراهم است و باید تلاش کنیم تا بهترین را برای خود رقم بزنیم.

ساری| آمریکا از هیچ مسیری نمی تواند به اهداف خود علیه ایران برسد

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، اظهار کرد:مقام معظم رهبری در دیدار اخیر به نکات مهمی پیرامون نظم اشاره کرد که یکی از مصادیق آن برنامه‌ریزی است.

وی گفت: موضوع دیگر تحقق شعار سال چهار الزام و چند توصیه را بیان کرد که با این الزام‌ها و توصیه‌ها باید شعار سال را عملیاتی‌تر کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: موضوع دیگر بحث انتخابات است که یکی از مصادیق نظم است که با یک برنامه‌ریزی درست از هم‌اکنون باید زمینه مشارکت حداکثری مردم را انتخابات فراهم کنیم که باید انتخابات سالم و حضور حداکثری داشته باشیم.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: موضوع مهم دیگر بحث حجاب است براساس فرموده مقام معظم رهبری حجاب محدودیتی شرعی نه دولتی بوده که هم حرام شرعی و هم سیاسی است که در اینجا مساله نظام خودش را نشان می‌دهد، گاه مسؤولان ما خیلی حساب و کتاب و برنامه‌ریزی درستی ندارند.

وی با اعلام اینکه خلأ نظم و قانون در برخورد با برخی مظاهر بی‌حجابی، بدحجابی و کشف حجاب مشاهده می‌شود، اضافه کرد: باید نظم در این زمینه پیاده شود و دولت نیز در این زمینه مسؤول است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه باید موضع‌گیری شفاف در رابطه با حجاب داشته باشیم، خاطر نشان کرد: مردم در زمینه مطالبه دارند، دولت‌مردان هم باید صدای مردم را بشنوند؛ چرا که مردم از وضع موجود و ناهنجاری و دهن‌کجی برخی از انسان‌های فریب‌خورده به شدت ناراحت هستند.

محمدی‌لائینی ادامه داد: برخی از گروه‌های جهادی و طلاب در زمینه حجاب اقدامات خوبی دارند اما گلایه دارند از اینکه برخی نهادها حمایت بایسته ندارند که انتظار داریم مسؤولان استان در قالب قرارگاه واحد کارها را بدون ناهماهنگی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه موضوع قطع رابطه آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران از همان سال ۵۸ است، اظهار کرد: شیطان بزرگ رابطه خود را با ما قطع کرده و باید گفت آمریکا با شیطان در همه زمینه‌ها شریک است، باید بگوییم این شیطان بزرگ از آن شیطان خطرناک‌تر است، چون رابطه اصلی خود را قطع کرده اما به شیطنت خود ادامه می‌دهد که در همه مقاطع تاریخ همه شیطنت‌ها و سیاست‌های غلطش را شاهد هستیم اما ملت ما ثابت کرده و باز هم ثابت خواهد کرد که آمریکا نه در سیاست و رابطه‌اش و نه شیطنتش کامیاب و موفق نخواهد شد.

محمدی‌لائینی با تسلیت شهیدان آوینی و صیاد شیرازی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، افزود: همچنین شب‌های قدر را پیش‌رو داریم  که باید قدر این ایام را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ایام قدر جای تهنیت گفتن است، اضافه کرد: بهترین نعمت و فرصت را خداوند در اختیارمان قرار داده است؛ چرا که این شب بسیار بافضیلت و بر هزار ماه برتری دارد که امیدواریم از این ایام استفاده بهینه داشته باشیم.

محمدی‌لائینی با اشاره به سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، افزود:  انصافا خدمات خوبی طی سال‌های انقلاب به مردم ارائه شد.

وی با تاکید بر ضرورت عملیاتی شدن اجرای پروژه‌ها در استان، خاطرنشان کرد: امکانات و زمین صنایع تبدیلی در استان آماده شده که باید به سمت سرمایه‌گذاری سوق یابد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: جمعی از خانواده‌های دارای بیمار اوتیسم امروز در نماز جمعه هستند انتظار دارند هم مسؤولان مربوطه توجه بیشتر کنند و هم مردم و جامعه خیران از این خانواده‌ها حمایت داشته باشند.

محمدی‌لائینی به سالروز شهادت سردار شهید محمدطوسی در هفته پیش‌رو است، اشاره و  اظهار کرد: خدمات و مجاهدت‌های این سردار عزیز را گرامی‌ می‌داریم که بسیار چشمگیر و شایسته بود اما شاید خیلی ما با این خدمات آشنا نباشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: یکی از فرازهای وصیت‌نامه حضرت علی (ع) این بود باید به امور خود نظم ببخشیم؛ به این معنا که دارای نظم و حساب و کتاب درست است که در این زمینه باید گفت وحدت و انسجام در جامعه خود مصداق نظم است.

وی با تاکید بر ضرورت تقوا، گفت: این مهم اهمیتش تا حدی است که حرف اول، آخر و همیشگی بزرگان دین بود و همه فسادها، انحراف‌ها از بی‌تقوایی و همه خوبی‌ها از تقوا است.

بندرعباس| دولت اعتماد مردم را تقویت کند

حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: جلب اعتماد مردم در تصمیمات مهم اقتصادی و نیز اقناع افکار عمومی در زمینه اجرای آنها می تواند سبب همراهی بیش از پیش مردم در اجرای این طرح ها شده و ثمرات آن را متوجه کشور کند.

وی با بیان این که سرمایه های خرد مردم می تواند در صورت جلب اعتماد مردم به سرمایه ای عظیم برای تقویت تولید در کشور بدل شود، خاطرنشان کرد: مردمی شدن اقتصاد در گروی تصمیمات درست اقتصادی و به میدان آوردن ظرفیت های مردمی است تا مردم از رشد کشور منفعت برده و در این راه با دولت‌ها همکاری کنند.

بی انضباطی مالی یکی از گرفتاری‌های کشور است

امام جمعه بندرعباس، بی انضباطی مالی از سوی دولت‌ها را یکی از گرفتاری‌های کشور برشمرد و افزود: دولت باید بتواند با سیاست درست و صرفه جویی در امور جاری کشور، مانع از کسری بودججه شده و زمان کنترل تورم را در دست بگیرد تا مردم شاهد ارتقای ارزش پول ملی و مهار تورم و تأمین معیشت و زندگی مناسب باشند.

وی فعالیت های دولت سیزدهم در ایجاد انضباط اقتصادی در کشور را امیدآفرین خواند و اضافه کرد: سرمایه های سرگردان بسیاری در کشورمان وجود دارد که هر چند مدتی بازارهایی همچون طلا و سکه و ارز و خودرو و ساختمان را دستخوش نوسانات شدید می کند و لذا برنامه ریزی برای این سرمایه ها و سوق دادن آنها به سمت و سوی فعالیت های مولد در کشور اهمیت زیادی دارد و دولت باید با کار تخصصی و فکر و برنامه، این سرمایه ها را کنترل و مدیریت کند.

روز قدس روز شکوه امت اسلام است

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان چمران و صیاد شیرازی، این دو چهره برگزیده نظامی کشورمان را مایه افتخار و نشان دهنده راه عزت ملت ایران عنوان کرد و گفت: روز جهانی قدس نیز در راه است و باید بدانیم که این یک مسأله اساسی برای اسلام است و رفتارهای اخیر صهیونیست‌ها نیز متأثر از در راه بودن همین روز بزرگ و ضرورت برگزاری با شکوه این روز است که یادگاری از امام راحل برای جلوگیری از فراموشی این درد مهم جهان اسلام است.

حجت الاسلام عبادی زاده تأکید کرد: مقاومت امروز مشت آهنین ملت های مسلمان در برابر این رژیم کودک کش بشمار می رود و قدرت گرفتن آن سبب شده تا صهیونیست‌ها که روزی بدنبال تصرف نیل تا فرات بودند، اکنون در مرزهای بتنی خودشان محصور شوند.

امام جمعه بندرعباس از عموم نمازگزاران خواست تا قدر شب های قدر را بدانند و در این شب های عزیز برای سربلندی و عزت رزمندگان اسلام، موفقیت دلسوزان کشور و نظام و اسلام و نیز شفای بیماران و رفع مشکلات و بلایا دعا کنند و اهمیت دعا در این شب‌ها را هرگز فراموش نکنند.

شیراز| جریان‌های سیاسی برای پیشی گرفتن از رقیب خود نباید به نظام ضربه بزنند

آیت‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام گفت: برنامه‌های دشمنان اسلام و انقلاب اسلام حول دو محور است یکی برنامه‌های اقتصادی و یکی هم مسئله اخلاقی و فرهنگی.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: یکی اینکه شما را از فقر و نداری بترساند، می گوید اگر رابطه ما با آمریکا بهم بخورد همه از گرسنگی می میریم.این حرف ها را زیاد شنیدیم و بیش از 30 سال است و در این مدت جمعیت ایران افزوده شده است اما اینجوری می گویند و این شیطان است دارد می ترساند.

وی افزود: از طرف دیگر هم زمینه برای فحشا فراهم می کند، شراب خواری که متاسفانه این گناه بزرگ خیلی کم به آن توجه می کنیم که باید با آن مقابله شود.مسئله نعوذبالله روابط نامشروع که این موارد یک شهر و یک کشور را به فنا می دهد.اصل قضیه شکست مسلمانان در اسپانیا به خاطر همین شد که شراب خواری و روابط نامشروع رواج پیدا کرد و دولت روم برنامه ریزی کرد و به شکست مسلمانان منجر شد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به بیانات رهبری گفت: جهاد تبیین که رهبر معظم می فرماید یعنی بببینیم که دشمن چه کاری می کند و در زمینه مسائل اقتصادی و فحشا و منکرات چه کاری انجام می دهد؟

امام جمعه شیراز ادامه داد: جبهه خودی از دو طرف ضربه می خورد، یکی دشمن ضربه می زند و یکی دوستانی که نمی دانند دارند با دشمن همکاری می کنند.این مشکلاتی است که برای امیرالمونین هم پیش آمد و در جنگ صفین از آن طرف معاویه قرآن سر نیزه می کرد و از این طرف خوارج می گفتند چرا کوتاه نمی آیید؟و اسلام در این وسط ضربه اصلی را خورد و امیرالمونین محروم شد از اینکه کار اصلی را برای جامعه اسلامی انجام دهد.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: مواضع جبهه خودی را مشخص کنیم و در شرایط کنونی باید وحدت رویه و اقدام قرارگاهی داشته باشیم.وقتی جنگ هست باید اقدام قرارگاهی باشد و از یک فرمانده همه فرمان ببرند.

وی افزود: جریانات مختلف سیاسی که در کشور رقیب هم هستند و به همه آنها احترام می‌گذاریم اما جریان‌های سیاسی نباید برای اینکه خود جلو بیایند و بخواهند از جریان دیگری پیشی بگیرند نظام لطمه بخورد که متاسفانه این کار را می کنند.ما می خواهیم در مورد توطئه دشمن تصمیم بگیریم برخی به فکر خود هستند و حرف خود را می زنند تا تمامیت پیدا کنند و طرفدار داشته باشد.دیگر رشد سیاسی مردم ما بیش از این است و می دانند چه کسی برای دلسوزی نظام و اسلام کار می کند و چه کسی برای خودش و رسیدن به جایگاه و مقام کار می کند.

وی گفت: اگر در صحنه اجتماع یک کار خلاف ارزش مثل بی حجابی و بدحجابی که رواج دارد دیدنی شود اولین موظف از نظر شرعی کسی است که می بیند و باید واکنش مناسب نشان دهد و رهبر معظم انقلاب فرموده است واکنش مناسب تذکر لسانی است.

آیت‌الله دژکام گفت: مردم ما خیلی روشن هستند و اینکه بگوییم کار فرهنگی شود؛ آیا تذکر لسانی کار فرهنگی نیست؟کار فرهنگی چگونه است؟اگر تذکر لسانی کار فرهنگی نیست پس چیست؟اینها معلوم است که جهت‌گیری سیاسی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: تذکر لسانی کار فرهنگی است و از این بهتر نمی شود که با زبان خوش امر به معروف لسانی که واجب است را انجام دهیم و نباید این کار معطل بماند.

وی با اشاره به برپایی راهپیمایی قدس در هفته آینده گفت: قضیه قدس به جایی رسیده که رهبر انقلاب فرمود اسرائیل ۲۵ سال آینده را نمی‌بیند اما انگار خودشان عجله دارند که زودتر بروند و این عظمت کار شما مردم است.

قم| اسرائیل زودتر از پیش‌بینی رهبری به درک واصل می‌شود

 آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیه ۶۷ سوره توبه به معرفی برخی از اوصاف منافقین پرداخت و اظهار کرد: در این آیه صفات اجتماعی منافقان بیان شده و می فرماید منافقان برخلاف مؤمنان امر به منکر و نهی از معرف می کنند و خصوصیت سوم آن‌ها بخل ورزی است.

وی با بیان اینکه بخل ورزی هم در امور مالی و هم در امور اعتقادی و سیاسی است، گفت: منافقان دست گشاده در هیچ امر خیری ندارند و فقط به سوی کفر، شرک و فساد حرکت می کنند؛ حتی دستشان را به دعا و تضرع به سوی خدا دراز نمی کنند و به واسطه همین بخلی که دارند به همدیگر و دیگران سفارش می کردند که به افرادی که دور پیامبر هستند انفاق نکنید تا از گرد ایشان پراکنده شوند.

امام جمعه قم با بیان اینکه دفاع از اسلام و گسترش اسلام به مال نیاز دارد، افزود: منافقان که به شدت مخالف نشر و گسترش اسلام بودند با مخالفت با انفاق به دنبال این بودند که از نشر و گسترش اسلام جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه انفاق فقط به مال نیست و انفاق شامل جان، وقت، نیرو و آبرو هم می‌شود، گفت: خداوند می فرماید از هر چه دوست دارید انفاق کنید و در آیه دیگر می فرماید از هر چه به شما روزی کرده ایم انفاق کنید.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه منافقان هم به نفع کفر، شرک و نفاقشان هزینه می‌کردند، افزود: منافقان هم حاضر بودند برای ساخت مسجد کمک کنند ولی به شرط اینکه آن مسجد، مسجد ضرار باشد و در آن علیه اسلام و مسلمین فعالیت شود.

وی در خطبه دوم با گرامی داشت ۲۲ فرورودین سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی به سخنان مهم و گره گشای رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و مدیران بخش های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: مدیران و مسئولان کشور اگر به این سخنان بنگرند و آنها را اجرایی کنند علاوه بر برون رفت از مشکلات مردم و جامعه، جلب رضایت خدا محقق خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش یاد خدا و استفاده از فرصت های معنوی ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر در خدمت رسانی بهتر به مردم، گفت: جهل و غفلت دو آسیب بزرگ معنوی است و در مقابل معرفت و یاد خداوند دو پشتوانه مهم برای تقوا و صیانت نفس است و همانطور که مولای متقیان امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند ذکر مداوم دل را آباد می کند و در پرتو آبادی دل، نهان و آشکار انسان سامان پیدا می کند.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که مسئله اصلی کشور اقتصاد است، گفت:  ایشان با تأکید بر شعار سال یادآور شدند که نابسامانی و ناموزونی اقتصاد بر روی مسائل فرهنگی و اجتماعی هم تأثیر دارد ولی اینکه اولویت اول کشور اقتصاد است به معنای نادیده گرفتن مسائل فرهنگی و اجتماعی از جمله مسأله حجاب نیست.

نظام در سطح شرعی و سیاسی از تأکید بر مسأله حجاب ذره ای کوتاه نخواهد آمد

آیت الله سعیدی با بیان اینکه رهبری با قاطعیت فرمودند کشف حجاب و ترویج فرهنگ برهنگی حرام شرعی و سیاسی است، گفت: این یعنی نظام در سطح شرعی و سیاسی از تأکید بر مسأله حجاب ذره ای کوتاه نخواهد آمد اما باید دانست که با توجه به تمرکز دشمن بر حجاب و برنامه امنیتی گسترده ای که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد اقدامات بی برنامه، خودسرانه و حساب نشده در این زمینه می تواند برنامه دشمن را تکمیل کند.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با عنایت به کمک خدا و حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف و شما مردم با برنامه همه جانبه و با انسجام به برکت خون شهدا و به کوری چشم دشمن مسأله حجاب را حل خواهد کرد.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه باید برای مهار تورم و رشد اقتصادی از همه ظرفیت های کشور بدون حاشیه سازی استفاده کرد، افزود: باید همه بخش ها وظیفه خود را انجام دهند و به الزامات آن توجه کنند؛ مدیران و قوای سه گانه باید با انسجام و توجه به رشد بخش خصوصی، جهت دهی به شرکت های بزرگ دولتی و ثبات در تصمیمات اقتصادی و سیاست های پولی و مالی به این مسأله کمک کنند.

 

وی با بیان اینکه در رأس توصیه های رهبری در اقتصاد، توجه به اصلاح ساختار بودجه و انضباط مالی بوده که تا کنون حل نشده است، گفت: صرفه جویی، بهره وری، ارتباط معقول با دنیا و مدیرت اقتصاد در جهت خودکفایی و اقتصاد مقاومتی اهمیت زیادی دارد.

شرکت های بزرگ دولتی با قیمت دلار به تورم دامن نزنند

آیت الله سعیدی تصریح کرد: شرکت های بزرگ و پر درآمد که مواد اولیه آنها داخلی است نباید با توجه به قیمت های جعلی دلار که گاهی هم از طرف دشمن تعیین می‌شود به تورم دامن بزنند و دولت مردان باید نظارت بیشتری بر این شرکت ها داشته باشند.

وی افزود: توجه به اقتصاد دریا پایه، توجه به مسیر تجاری شمال جنوب در جهت تقویت تجارت بین المللی و همچنین مسیر شرق غرب، احیای معادن و اشتغال آفرینی در حوزه مسکن از توصیه های مهم مقام معظم رهبری است که مورد توجه دولت نیز هست و از این بابت از دولت آیت الله رئیسی تشکر می کنیم.

تحولات جهانی در جهت تضعیف جبهه دشمنان در حال شکل گیری است

امام جمعه قم با بیان اینکه در مسائل غیر اقتصادی مهم در رأس آنها تحولات جهانی است، گفت: نظم جهانی در حال تغییر است و مقام معظم رهبری بشارت دادند که به فضل الهی تحولات جهانی در جهت تضعیف جبهه دشمنان در حال شکل گیری است و در مسأله فلسطین بر خلاف توافق اسلو که سالها پیش در واشنگتن به امضا رسید، امروز کار به جایی رسیده که عملیات جهادی و مستأصل کننده مردم شجاع فلسطین رژیم صهیونیستی را به انزوا کشانده و یورش های اخیر این رژیم غاصب به مسجدالاقصی نشانه استیصال آنان است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به بحران داخلی دچار شده است افزود: امروز مقامات صهیونیستی هشدار می دهند که فرو پاشی این رژیم نزدیک است و این رژیم غاصب به ۸۰ سالگی خود نمی رسد و زودتر از پیش بینی رهبر معظم انقلاب شرشان را از منطقه کوتاه می کنند و به درک واصل می شوند.

آیت الله سعیدی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس در پایان سال جاری به ۴ راهبرد رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مشارکت حداکثری، امنیت انتخابات، سلامت انتخابات و رقابت جدی در انتخابات را مورد توجه قرار دادند.

تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) در ادامه با اشاره به ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع) ابراز کرد: امیرالمؤمنین(ع) بعد از رحلت پیامبر(ص) بی صبرانه در انتظار شهادت بودند تا این که در ماه مبارک رمضان این فرصت فراهم شد و با ضربتی که ابن ملجم به ایشان زد به لقاء خدا رفتند که این ایام را به همه مؤمنان تسلیت عرض می کنیم.

مشهد| نباید نهی از منکر زمینه‎‌ساز ترویج بغض و کینه در جامعه شود/ دشمن به دنبال ضربه به وحدت ملی است

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جنایات و نابکاری‌هایی که این روزها از صهیونیست‌های درنده و جانور در مسجدالاقصی رخ داد، جنایاتی است که در تاریخ سلطه شیطانی صهیونیسم بر سرزمین مقدس فلسطین بی‌سابقه بوده است.

امام جمعه مشهد افزود: این‌که به نمازگزاران و بندگان در حال اعتکاف خدا تهاجم کنند و این‌ها را موردحمله و تجاوز قرار دهند، دو عامل دارد. یکی مسئله سکوت مجامع بین‌المللی در برابر مجموعه این جنایت‌ها و نابکاری‌هایی است که این رژیم شیطانی در طول دوران غصب خود انجام داده و عامل دوم هم بدبختی خود صهیونیست‌هاست که نشان می‌دهد نقطه پایانی وجود آن‌ها فرارسیده و بنابراین آن‌ها به دست و پا افتاده‌اند تا به هر ترتیب، این نقطه پایان را به تأخیر بیندازند. در این شرایط، امیدواریم تا مردم ما در روز قدس که جمعه هفته آینده است، پاسخ دندان‌شکنی به این جنایت‌ها بدهند.

هدف دشمن، هویت زدایی از جامعه دینی

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به دیدار اخیر جمعی از کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که اخیراً با کارگزاران نظام داشتند، فرمایشاتی در تکمیل راهبردهای حکیمانه روز اول فروردین در حرم مطهر رضوی مطرح کردند و اشارات روشنی به مسائل فرهنگی و اقتصادی داشتند.
ایشان ادامه داد: اولاً اینکه در مسئله حجاب، تکلیف بی‌حجابی را روشن کردند و اعلام کردند که هم «حرام سیاسی» و هم «حرام دینی» است. دلیل اطلاق این وصف نیز آن بود که اگر گناهی در عرصه جامعه صورت گرفت، به این جهت که در راستای منافع دشمن است، حرام سیاسی نیز محسوب می‌شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه دشمن از ترویج بی‌حجابی در جامعه ما دو نفع دارد، به تشریح این منافع پرداخت و گفت: همه تلاش دشمن این است که هویت جامعه دینی ما از دست برود و دیگر در این کشور نظام دینی حاکم نباشد. جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین مانع و سنگلاخ مسیر استکبار جهانی است زیرا در آن دین محور امور است اما اگر بی‌حجابی در این جامعه گسترده شد و زنان ما بی‌حجاب شدند، هویت دینی از جامعه حذف می‌شود، جبهه ضداستکباری تضعیف و سفره دین از این کشور برچیده می‌شود. اگر هم جوان ما بی‌دین شد، دیگر نمی‌توان انتظار داشت که استکبارستیز باشد.

ایشان تصریح کرد که ملت ما یک ملت انقلابی است و ابراز کرد: تا پیش از انقلاب و در دوران ستم‌شاهی، بی‌حجابی در کشور ما یک امر مرسوم بود اما یک تفاوت عمده وجود داشت و اینکه این ملت برای برپایی حجاب، سرمایه‌گذاری انسانی نکرده و خانواده‌ها شهید نداده بودند. پس از انقلاب با این سرمایه‌گذاری‌های انسانی دیگر شرایطی به وجود آمده که ملت، دین‌ستیزی را تحمل نمی‌کند.

مردم، دین‌ستیزی را تحمل نمی‌کنند

امام جمعه مشهد، بی‌حجابی و کشف حجاب را مصداق دین‌ستیزی دانست و تأکید کرد: ماجرای بی‌حجابی مثل این است که شما به فردی تکلیف کنید بایستد و در برابر دشنام دادن به پدرش بی‌تفاوت باشد. هیچ فرد باغیرتی این را تحمل نمی‌کند. در این شرایط، چطور می‌توان انتظار داشت که این مردم ببینند خانمی کشف حجاب کرده اما واکنشی نشان ندهند درحالی‌که ملت ما، دین را از پدر و مادر خود بیشتر دوست دارد.

وی گفت: مردم دین‌ستیزی را تحمل نمی‌کنند. دشمن هم این را می‌داند که اگر بنا شد در عرصه اجتماع ما، جریان دین‌ستیزی اتفاق بیفتد، مردمی که شهید داده‎اند، این را تحمل نمی‌کنند و بر همین اساس، این حرام شرعی و سیاسی را در جامعه رواج می‌دهد تا برخورد فیزیکی پیش بیاید و به همین ترتیب، جامعه ما وحدت ملی خود را از دست بدهد. خواسته دشمن این است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که حتی اگر افرادی که کشف حجاب می‌کنند بدانند پشت ترویج این توطئه، جاسوس‌های دشمن و دستگاه‌های اطلاعاتی خبیث آن‌ها قرار دارند، دست از این کار برمی‌دارند. در سال‌های اخیر، بیشترین نامی که بر دختران ما گذاشته‌شده است، نام مبارک «زهرا» است. دختران ما دلداده فاطمه اطهر(س) هستند و نمی‌شود کسی به نام زهرای مرضیه(س) مزین باشد اما روسری از سر بردارد. اینجاست که هیچ‌کس رضایت نمی‌دهد با بی‌حجابی خود به مصاف فاطمه زهرا(س) و علی ابن موسی‌الرضا(ع) برود.

نباید نهی از منکر زمینه ‎ساز ترویج بغض و کینه شود

وی با تأکید بر اینکه مردم ما باید به صحنه بیایند زیرا در طول تاریخ هر زمان مردم به میدان آمده‌اند، گره‌ها باز شده است، یادآور شد: مردم باید به میدان بیایند اما با تدبیر، با هوشیاری، با فهم و بصیرت انقلابی. بدانید نهی از منکر زمانی مؤثر است که انسانی را که از راه دور شده، به راه بازگرداند. اگر نهی از منکر نتوانست انسانی را که از حق دورشده، به راه برگرداند، این نهی از منکر دیگر فایده ندارد. نباید جوری نهی از منکر کرد که بیشتر بر بغض و کینه فرد گناهکار بیفزاید و او را بیش‌ازپیش از حق و حقیقت دور کند.

آیت‌الله علم‌الهدی اتخاذ برنامه در عرصه فعالیت‌های فرهنگی را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر خواند و تصریح کرد: نهی از منکر یک واجب شرعی است اما باید با برنامه آن را اجرا کرد. دلدادگان به ساحت دین باید به‌صورت گروهی و در قالب برنامه، وابسته به ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر و کارگروه حجاب عمل کنند تا گسترش حق و هدایت افراد به‌گونه‌ای مؤثر اتفاق بیفتد و منجر به ترویج بغض و کینه در جامعه نشود.

برنامه فرهنگی، تکلیف همه دستگاه‌ها

وی خطاب به مسئولان فرهنگی کشور نیز گفت: دستگاه‌های مسئول هم باید با برنامه عمل کنند. اگر می‌خواهید عواطف دین‎مدارانه مردم به هیجان درنیاید و تحرکات غیرمعقول در جامعه صورت نگیرد، باید مسئولان نظام برای حل مشکل بدحجابی دین‎ستیزانه برنامه داشته باشند. برنامه تکلیف همه دستگاه‌هاست؛ از دستگاه اجرایی و قانون‌گذاری کشور گرفته تا دستگاه قضایی و این نکته موردتوجه رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام نیز قرار گرفت.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: نکته دومی که رهبر معظم انقلاب در این دیدار مطرح کردند، مسئله تأکید کردن بر شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید بود. دلیل همراه شدن «مهار تورم» با «رشد تولید» به خاطر رابطه علیتی است که میان این دو وجود دارد و اگر تولید رشد کرد و نقدینگی جامعه و سرمایه‌ها به سمت تولید هدایت شد، دیگر عرصه‌ای برای رشد تورم باقی نمی‌ماند. این یک مسئله مفصل است که تبیین آن به فضل خدا در خطبه‌های آینده در دستور کار خواهد بود.

اصفهان| دولت با نهایت تلاش برای مهار تورم و مقابله با گرانی اقدام کند

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: جنگ بدر سخت بود اما با یاری خداوند مسلمانان پیروز شدند و دشمنان پابرهنه پا به فرار گذاشتند.

وی افزود: امشب شب معراج و بسیار باعظمت است، عبادت کنید و به یاد خدا باشید، معراج پیامبر نشان دهنده اوج استعداد بشر است که می‌تواند با اطاعت از خداوند به درجات عالی برسد.

وی با اشاره به آیات قران گفت: اما اگر شهوت و دنیاپرستی را پیشه خود کردیم مصداق (کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ) خواهیم شد، به فرموده حضرت امیر(ع) قیمت انسان بهشت است.

میردامادی با اشاره به شب‌های قدر گفت:مقدرات الهی با اراده خداوند قابل تغییر است و ما در شب قدر از خداوند بخواهیم که مقدرات ما را با ظهور حضرت ولی عصر(عج) شاد بگرداند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالروز شهادت حضرت علی(ع) در این ایام گفت: خطر نفاق و انحراف بدتر از خطر کفر است، مراقب باشیم دشمن ما را به واسطه رسانه منحرف نکند و در این راستا هم باید مراقب خود و هم خانواده و فرزاندان از خطرات شیطان باشیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: گرانی و تورم از جمله مسائلی است که دولت باید نهایت تلاش خود را برای حل آن‌ها و رشد اقتصادی داشته باشد.

میردامادی ادامه داد: فرهنگ جامعه مثل هوا است که اگر آلوده شود همه آلوده می‌شوند، دستگاه‌های مسؤول باید همت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: وضعیت رؤسای جمهور آمریکا نشان دهنده افول آمریکا است، چند سال پیش امام به گرباچف گفت مشکل شما خدازدایی است و این همان مشکلی است که آمریکا را هم به نابودی خواهد کشاند.

وی با اشاره به وضعیت اسفبار آمریکایی‌ها گفت: آمریکایی‌ها علیه کشور ما بسیار توطئه کردند و ایجاد اختلاف در بین کشـورهای منطقه از جمله این‌ها بود که الان برعکس شده است.

میردامادی در بخش دیگری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص حجاب گفت: بی‌حجابی هم از نظر قانون و هم از نظر اسلام حرام سیاسی و شرعی است، آن‌ها که کشف حجاب می‌کنند نمی‌دانند چه کسانی پشت این توطئه هستند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: یکی از دردهای کشور مسکن است که امید داریم با همت مسؤولان و دستگاه‌های مختلف این مشکل حل شود.

تهران|  پشت صحنه بی‌حجابی‌ها فروریختن بنیان خانواده و آرامش روانی جامعه است

 آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران (18 فروردین) در سخنانی، گفت: برای خدایی که در محضر او هستیم و ظاهر و باطن ما را می‌داند، حریم نگه داریم. امام حسن (ع) فرمودند:کسانی در این زندگی برنده نهایی شدند که خدایی زندگی کردند و تقوا داشتند.

وی افزود: در کتب یکی از نویسندگان اهل سنت گفته شده است که ولایت حضرت علی (ع) حصن خداست. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سبک زندگی اهل بیت (ع)، تصریح کرد: در سیره امامان سه بخش را شاهد هستیم؛ بخش اول ارتباط با خداست شامل نماز، روزه....، بخش دوم ارتباط امامان با خودشان است اعم از نظم، زهد، ساده‌زیستی...، بخش سوم زندگی اهل بیت در رابطه با مردم‌داری و تواضع ...است.

خاتمی تصریح کرد: اگر بخواهم در رابطه زندگی اهل بیت با خداوند به یک نکته اشاره کنم، این است که امامان علیهم‌السلام سرتا پا عشق به خدا بودند تمام زندگی ایشان عشق به خداست. امیرالمؤمنین (ع) عاشقان خدا را اینگونه معرفی می‌کنند: در هشت بخش زندگی اگر خدایی شوید عاشق خداهستید: همه کارها برای خدا باشد، علمت را برای خدا قرار بده، برای خدا دوست بدار، برای خدا دشمن باش، چیزی از کسی می‌گیری یا نمی‌گیری برای خدا باشد، حرف می‌زنی برای خدا باشد سکوتت هم برای خدا باشد، اهل بیت (ع) اینگونه بودند.

وی افزود: امام حسن (ع) دو بار همه اموالش را برای خدا داد که به آن عشق به خدا گویند؛ امیرالمؤمنین (ع) یکپارچه عشق به خدا بود، حضرت می‌فرمایند: به عشق شهادت زنده‌ام.

خاتمی، یاد شهید صدر و خواهرش که توسط صدام، مظلومانه به شهادت رسیدند، شهید آوینی، شهید صیاد شیرازی و شهدای اخیر مدافعان حرم را گرامی داشت و از خداوند خواست با اهل بیت (ع) محشور و مهمان امام حسن (ع) و امیرالمومنین (ع) باشند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: امام علی (ع) فرمودند، من از دنیا به دو جامه فرسوده و از خوراکش به دو قرص نان اکتفا کردم، مولا ادامه می‌دهند: نمی‌توانید مثل من باشید، ولی من را به وسیله پرهیزکاری و تلاش برای خدا و پاکدامنی کمک کنید و در مسیر حق منحرف نشوید. 

خاتمی تصریح کرد: ۴ مطلب در مورد نامگذاری سال عرض می‌کنم، اول اینکه نامگذاری‌ها تشریفاتی نیستند و حاصل تأمل و فکر فراوان هستند تا بررسی شود مشکل و درمان کشور چیست. این نامگذاری‌ها نقشه راه سالانه است. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب حکیمانه است، گفت: تورم، مشکل مردم است و همه از آن رنج می‌برند، مردم به عنوان وفاداران انقلاب انتظار دارند تورم مهار شود و رشد تولید شکل بگیرد که اگر تورم‌ بدون رشد تولید مهار شود کشور را دچار رکود می‌کند. 

خاتمی تصریح کرد: چندین سال است که مشکلات اقتصادی وجود دارد، مقام معظم رهبری هم هر ساله شعارهای اقتصادی را تعیین می‌کنند. مسأله اقتصادی در این ایام و این سال‌ها مسأله اصلی و بعضاً زیربنای بخشی از مشکلات فرهنگی است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جامعه قرآنی سه ویژگی دارد، گفت: اولین ویژگی چنین جامعه‌ای، امنیت است، جامعه‌ای که امنیت نداشته باشد از شرایط اقتصادی و فرهنگیِ خوبی نمی‌تواند برخوردار باشد. ویژگی دوم این است که مردم آرامش و اقتصاد آباد و مرفه داشته باشند. این نامگذاری‌ها برای این است که انشاالله به جامعه قرآنی مطلوب برسیم. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: رهبری در دیدار با مسئولان نظام فرمودند تحولات سیاسی به سمت تضعیف جبهه دشمن پیش می‌رود سپس برای این موضوع دلایشان را مطرح کردند؛ رهبری در این دیدار فرمودند در مقام استدلال این موضوع فرمودند: آمریکای اوباما ضعیف‌تر از آمریکای بوش بود، آمریکای ترامپ ضعیف‌تر از آمریکای اوباما بود و آمریکای بایدن نیز ضعیف‌تر از آمریکای ترامپ است.

خاتمی گفت: دلیلی دیگر این است که آمریکا اعلام کرد قصدِ ایجادِ جبهه عربی علیه ایران را دارد که نتیجه عکس داشت. توافق ایران و عربستان هم یکی از مصادیقش است، البته دیگر کشورها هم برای توافق در نوبت هستند، به همین دلیل ترامپ گفت اگر من رئیس‌جمهور آمریکا بودم اجازه نمی‌دادم چنین اتفاقی رخ دهد. 
 
وی افزود: آمریکای لاتین حیاط خلوت آمریکا بود، هرچه دولت در این کشورها سرکار می‌آید، براساس رأی مردم ضدآمریکایی است که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به مطلوبشان در قبال این کشورها نرسیدند، آمریکا می‌خواست ونزوئلا را زیر و رو کند، در همین راستا رئیس‌جمهور هم انتخاب کرد ولی ناکام شدند. این وعده خداست «کید شیطان ضعیف است»، خدا نقشه آن‌ها را نقش بر آب می‌کند. 
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تزلزل بی‌سابقه در رژیم صهیونیستی، تصریح کرد:  
رهبری فرمودند در طول ۷۵ ساله عمر این رژیم، گرفتاری‌های اخیر بی‌سابقه است، مهاجرت‌ها از اراضی اشغالی نزدیک به دو میلیون می‌رسد، ائتلاف‌های حزبی به سرعت متلاشی می‌شود، تظاهرات صدها هزار نفری در شهرها با شعار مرگ بر حاکمان جنایتکارشان در جریان است، تا جایی که سران این رژیم را مستأصل کرده است. 
 
خاتمی گفت: هفته آینده روز قدس است، این روز یادگار امام است و در راهپیمائی حضور با شکوهی خواهیم داشت، حضور در این راهپیمائی اهمیت ویژه‌ای دارد، چرا که موجب تضعیف این رژیم رو به زوال است. عاشقان امیرالمؤمنین (ع) بدانند آخرین وصیت ایشان یاری رساندن به مظلومان است،  عمل به این وصیت یعنی مرگ بر اسرائیل. 
 
وی افزود: در مورد حجاب کلمات نورانی آقا را شنیدید، آقا فرمودند حجاب مسأله‌ای شرعی به شمار می‌رود، موضوعی دولتی نیست. هر کس که دین‌باور است به حجاب نیز باور دارد و به آن عمل می‌کند. رهبری فرمودند کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است، از اولین هفته‌های انقلاب امام قاطعانه از حجاب سخن گفتند و فرمودند خصوصا در ادارات باید حجاب رعایت شود. 
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: بی‌حجابی‌ها عادی نیست، پشت صحنه این بی‌حجابی‌ها فروریختن بنیان خانواده و آرامش روانی جامعه و اندولوسی کردن ایران است. از همین طریق دشمنان اندولوسِ مسلمانان را گرفتند.

وی ادامه داد: یک‌ تئوریسین آمریکایی گفته است اگر دو رکن را بتوانیم از بین ببریم، ایران ساقط شده است؛ ولایت فقیه و حجاب، که اگر حجاب رابزنیم ولایت فقیه را هم زده‌ایم.به آنها می‌گویم کور خوانده‌اید، آرزویتان را به گور خواهید بر‌د. بی ججابها هم پشت ملت هستند اگر متوجه شوند دشمنان پشت صحنه چه شرارتهایی در سر دارند دست از این رفتار نا درست برمیدارند. 

خاتمی گفت: خوشبختانه وزارت کشور بیانیه خوبی در مورد حجاب داد؛ اما مردم می خواهند در عمل ببینید آیا دولت و نظام به وظیفه شان عمل می کنند؟ در قضیه حجاب باید همه نهادهای مربوط وارد شوند. 

وی با بیان اینکه شهدا رفتند تا اسلام حاکم شود نه بی‌حجابی بیاید، دل متدینین از بی‌حجابی ها خون است به داد برسید، افزود: همه چیز در این کشور باید بر محور قانون باشد حتی در برخورد با بی حجابی برخورد خودسرانه خلاف شرع است، قانون شکنی و بی‌حجابی هر دو منکر هستند. 
 ‌
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: همه باید امر به معروف و نهی از منکر زبانی با ادبیات قرآنی، مؤدبانه و محترمانه داشته باشند اما اگر کار به عمل رسید امورات را به قوه قضائیه بسپارند تا به دستور مسئولین مربوطه کار پیش رود،کارهای خودسرانه حرکت مقدس مبارزه با بی‌حجابی را از بین خواهد برد. 

ارسال نظرات