نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

ضرورت گسترش فرهنگ مهارت آموزی بین جوانان/ جایگاه مهارت در بخش کشاورزی راضی کننده نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بر ضرورت گسترش فرهنگ مهارت آموزی بین جوانان گفت: بکارگیری استعدادها و برنامه‌ریزی جهت فعالیت آنها در رقابت بین‌المللی بسیار بااهمیت است.
کد خبر: ۹۵۰۲۸۴۰
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در دیدار با مدیران اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: دنیای امروز و فردا دنیای رقابت است، یکی از شاخه‌های رقابت، رقابت بر سر تکنولوژی و فناوری است. بکارگیری استعدادها و برنامه‌ریزی جهت فعالیت آنها در رقابت بین‌المللی بسیار بااهمیت است.

وی افزود: متأسفانه جوانان ما به‌ راحتی فرصت‌ها را از دست می‌دهند؛ یکی از وظایف اداره فنی حرفه‌ای برنامه‌ریزی جهت استفاده از این فرصت‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اگر سطح مهارت، تخصص و فناوری کشور را با کشورهای پیشرفته دنیا بررسی کنیم، نمره قابل‌قبول نمی‌گیریم. نیروی انسانی ما اکثراً از نظر مهارت و تخصص سطح پایین را دارند. استان مرکزی با وجود ظرفیت کارخانه‌های می‌تواند نقش مهمی در مهارت‌آموزی جوانان داشته باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی استفاده از تجارب کشورهای دیگر و بکارگیری آنها در آموزش و کار را مهم و حیاتی دانست و افزود: باید انگیزه جوانان را با آموزش‌های لازم تقویت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در بخش بهداشت متأسفانه آموزش بسیار کم است و باید بیشتر به این بخش توجه کرد. در بخش نان نیز متأسفانه به علت نبودن مهارت کافی، هزینه بیشتر و کیفیت کمتر شده است که می‌توان با برگزاری کلاس‌های آموزشی و سمینارهای لازم در این امر پیشرفت خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به بخش کشاورزی گفت: یکی از مهمترین بخش‌ها که در آن ضعیف عمل کردیم بخش کشاورزی است؛ متأسفانه در این بخش با مصرف آب زیاد بهره‌برداری کم صورت می‌گیرد که یکی از مهم‌ترین دلایل آن نبودن مهارت و امکانات کافی است. آموزش کشاورزان با روش‌های جدید کشاورزی و آبیاری و استفاده از امکانات جدید می‌تواند در صرفه‌جویی آب و هزینه و بهره‌برداری بیشتر کمک بسزایی کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: مشکل دیگری که متأسفانه کشور ما درگیر آن شده این است که محصولات تولید داخلی باکیفیت کامل داریم ولی مشابه آن و باکیفیت کمتر از خارج کشور وارد می‌شود. در بحث چای اخیراً مقدار زیادی چای وارد کشور شده این ضربه بزرگی به کشاورزی کشور وارد می‌کند چراکه کشور ما یکی از بهترین محصولات چای دنیا را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات