امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

کشف حجاب، هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: امروز اولویت اول دشمن، به خطر انداختن سلامت اخلاقی جامعه و ضربه به کانون خانواده است.
کد خبر: ۹۵۰۲۹۵۴
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱

حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در فیروزکوه، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه توبه و استغفار و خودسازی است و شبهای قدر، بهترین فرصت برای توبه و استغفار است؛ شب قدر از هزار ماه برتر است و می توان یک شبِه، ره صد ساله را طی کرد.

امام جمعه فیروزکوه افزود: اولویت امروز کشور، اقتصاد و معیشت مردم، بویژه مسئله مهار تورم و رشد تولید است.

وی اذعان داشت: تحقق شعار سال،‌ الزاماتی از جمله “همکاری حقیقی و گسترده قوای سه گانه در جهت تصویب قوانین مورد نیاز و مبارزه قاطع و سریع با مفسدان، ایجاد زمینه برای مشارکت مردم در امر تولید، افزایش بهره وری و صرفه جویی همه جانبه، بکارگیری مدیران توانمند،‌ جهادی و انقلابی، و استفاده از ظرفیت های مغفول” دارد.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: تمرکز بر مسئله اقتصاد، نباید ما را از امور مهم دیگر غافل کند؛ تمرکز لازم است ولی انحصار نه.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه گفت: امروز اولویت اول دشمن، به خطر انداختن سلامت اخلاقی جامعه و ضربه به کانون خانواده است.

وی افزود: گام اول آنها، کشف حجاب است ولی به اعتراف خودشان دنبال برهنگی و ولنگاری و ضربه به خانواده هستند؛ اینکه اولویت اول آنها، ضربه به خانواده است معلوم میشود که دلسوز مردم نیستند.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: امروز کشف حجاب، هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است؛ حرام سیاسی به معنی بازی کردن در زمین و طراحی دشمن است.

وی تصریح کرد: البته اکثر کسانی که کشف حجاب میکنند، غافل هستند که پشت پرده این ماجرا، سرویس های جاسوسی دشمن و ضربه به نهاد خانواده هست وگرنه همراهی نمیکردند؛ همین بانوان، شبهای قدر اهل دعا و تضرع هستند و پای روضه امام حسین( ع)بزرگ شده اند و مردم ما «ملّت امام حسین» هستند.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: دستگاه های فرهنگی، روحانیت و تریبون دارها و اصحاب رسانه باید با روشنگری، نقشه دشمن را برای مردم افشا کنند.

 

خطیب نمازجمعه فیروزکوه گفت: وظیفه برخورد با معدود هنجارشکنان، با قوه قضائیه و نیروی انتظامی است و مردم غیور ایران، هم حامی و پشتیبان آنها هستند؛ مواجهه با مسئله باید حساب شده و با برنامه ریزی دقیق باشد تا دشمن سوء استفاده نکند.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: وظیفه آحاد مردم تذکر لسانی محترمانه است؛ نهی از منکر کنیم و سریع رد شویم و حتی اگر ناسزا گفتند، هیچ بحث نکنیم و عبور کنیم.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به روز قدس گفت: روز قدس امسال بسیار ویژه است؛ اولاً مسئله فلسطین، مسئله اول جهان اسلام و فلسطین پاره تن اسلام است؛ ثانیاً با توجه به وضعیت اسفناک رژیم اشغالی و درگیری شدید بین خودشان، دست به اقدامات کور میزند که اخیراً هم از روی استیصال، با حمله به مقری در سوریه تعدادی را به شهادت رساند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه عنوان کرد: گویا اسرائیل برای نابودی خود، عجله دارد و زودتر از ۲۵ سال میخواهد نابود شود؛ بنابراین همه ما برای پاسداشت خون شهدای عزیز و پاسخ به خباثت اسرائیل، با شکوه در راهپیمایی روز قدس در جمعه آینده حاضر خواهیم شد.

 

 

خبرنگار بسیج/طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات