یکی از عرصه‌هایی که برای ایجاد نارضایتی در مردم به شدت مورد تاخت و تاز دشمن قرار دارد «عرصه اقتصادی» است، اما تبیین نقش دشمن در این عرصه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این در حالی است که هنرمندان متعهد کشورمان می‌توانند در راستای افشای نقش دشمن و خنثی‌سازی برنامه‌های آن‌ها نقش زیادی ایفا نمایند.
کد خبر: ۹۵۰۳۱۴۲
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، حسین عبدالهی‌فر معاون تبیین و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور در یادداشتی  به موضوع نقش هنرمندان در تحقق شعار سال پرداخته است.

در متن این یادداشت آمده است:

از منظر علم اقتصاد «رشد تولید» به «مهار تورم» منجر می‌شود. بدون تردید عوامل زیادی در رشد تولید نقش دارند که بخشی اقتصادی و مدیریتی و بخشی دیگر فرهنگی و اجتماعی است. در بخش اول، مسائل اداری و مسائل مالی و بانکی مطرح می‌باشند، اما در بخش دوم، مسئله اصلی به فرهنگ عمومی و روحیه اجتماعی بازمی‌گردد که دشمنان ملت ایران در دستکاری آن نقش زیادی دارند و هنرمندان کشورمان می‌توانند به اصلاح آن کمک کنند. چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی خود با جمعی از شعرای کشورمان خطاب به هنرمندان فرمودند: «من عرض می‌کنم که امروز همه باید دشمن را بشناسند. همه باید نقاطی را که دشمن، آماج حمله خود قرار می‌دهد بشناسند؛ همه باید شیوه‌های دشمن را بشناسند؛ همه باید جایگاه حضور دشمن را بشناسند...، امّا از همه لازم‌تر، مجموعه هنرمندند، مجموعه فرهنگی‌اند؛ شاعر، نقّاش، داستان‌نویس، سینماگر، معمار؛ این‌هایی که در مسائل مختلف فرهنگی هستند، باید بدانند امروز ما در مقابل این غارت دشمن و تاخت‌وتاز دشمن قرار داریم؛ هم خودشان باید توجه کنند، صحنه را درست درک کنند، هم به دیگران بایستی بنمایانند؛ باید همه را [آگاه]کنند. منفعل نباید بشوند.»
یکی از عرصه‌هایی که برای ایجاد نارضایتی در مردم به شدت مورد تاخت و تاز دشمن قرار دارد «عرصه اقتصادی» است، اما تبیین نقش دشمن در این عرصه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این در حالی است که هنرمندان متعهد کشورمان می‌توانند در راستای افشای نقش دشمن و خنثی‌سازی برنامه‌های آن‌ها نقش زیادی ایفا نمایند.
به مناسبت بیستم فروردین سالروز شهادت سیدالشهدای اهل قلم شهید مرتضی آوینی که روز هنر انقلاب اسلامی نام گرفته به بخشی از نقش هنری و رسانه‌ای دشمن در وارونه‌سازی واقعیت‌های اقتصاد کشورمان اشاره می‌شود که امید است هنرمندان عزیزمان به‌ویژه ارباب قلم، این القائات غلط را افشا نمایند.
دولت در ایران بزرگ است در حالی که دولت کوچک خوب است.
بخش خصوصی بهره‌ورتر از بخش دولتی است.
بورس به تولید کمک می‌کند.
کشور‌های اروپایی از رفاه بیشتری نسبت به مردم ایران برخوردارند.
مردم ایران در اقتصاد کشورشان سهمی ندارند.
بودجه دولت در ایران به نسبت سایر کشور‌ها خیلی زیاد است.
سرمایه‌گذاری خارجی برای رونق اقتصادی مفید خوب است.
ایران بد‌ترین اقتصاد دنیا را داراست.
این القائات رسانه‌ای در حالی صورت می‌گیرد که؛ اقتصاد ایران پاک‌ترین اقتصاد دنیاست. اقتصاد کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از پاک‌ترین اقتصاد‌های دنیاست چراکه درآمدی از مواد مخدر، مشروبات الکلی، فروش سلاح، زن فروشی، رباخواری از دنیا، استعمار مستضعفین و غارت منابع سایر کشور‌ها ندارد.
اقتصاد ایران فرهنگی‌ترین اقتصاد دنیاست. کارآمدی‌های اقتصادی ایران ریشه در فرهنگ دارد. هدف دشمن از تحریم اقتصادی تسخیر فرهنگی کشور است، اما مردم ایران فرهنگ فروش نیستند.
اقتصاد ایران مردمی‌ترین اقتصاد دنیاست. برخلاف القای دشمن که دولت را بزرگ نشان می‌دهد دولت در ایران کوچک است، بخش خصوصی نیز در کشور عمدتاً از دلالی تولیدات دیگران نان می‌خورد؛ لذا این اقتصاد قدرتمند بیش از همه مرهون تلاش و حرکت خود مردم است که عمدتاً در محاسبات ناقص اقتصاددانانی که عینکی جز دولت و بخش خصوصی ندارند دیده نمی‌شود.
اقتصاد ایران محرومیت زدا‌ترین اقتصاد دنیاست. نهاد‌های انقلابی مانند کمیته امداد با امداد رسانی تک خدمتی و چند خدمتی به بیش از ۵ میلیون نفر، صد‌ها برابر بزرگ‌تر از خیریه‌های دنیا هستند.
 اقتصاد ایران با غیرت‌ترین اقتصاد دنیاست. مردم ایران پول در می‌آورند که خانواده خود را بپوشانند. اما در برخی کشور‌ها خانواده خود را برهنه می‌کنند تا پول دربیاورند. در غرب زن بزک کرده بهترین ابزار فروش به شمار می‌رود.
اقتصاد ایران مقاوم‌ترین اقتصاد دنیاست. بی سابقه‌ترین تحریم‌های تاریخ را اعمال کردند و متوجه شدند که تحریم‌ها شکننده‌تر از اقتصاد ملی ایران است. اقتصاد ایران بکر‌ترین اقتصاد جهان است. ایران در استفاده نکردن از ظرفیت‌های اقتصادی رتبه اول در جهان را دارد. ۶ درصد منابع جهان را ایران در اختیار دارد در حالی که یک درصد جمعیت دنیا را میزبان است. اقتصاد ایران بهترین اقتصاد دنیا برای تولید و مصرف است تا جایی که برخی کارشناسان این عرصه ایران را بهشت مصرف و تولید دنیا معرفی می‌کنند.

حسین عبداللهی فر

ارسال نظرات