آئین احیای شب ۱۹ رمضان همزمان با سایر نقاط کشور در مصلای امام خمینی(ره) مساجد و خیابان‌های اردبیل نیز برگزار شد و نوای «الغوث الغوث» اردبیلی‌ها در نخستین شب لیالی قدر طنین‌انداز شد.
کد خبر: ۹۵۰۳۵۵۲
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹

احیای شب ۱۹ رمضان در اردبیل/ تجلی شکوه ‌نجوای بندگی عاشقان

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،  آئین احیای شب 19 رمضان همزمان با سایر نقاط کشور در مصلای امام خمینی(ره) اردبیل نیز برگزار شد و  نوای «الغوث الغوث» اردبیلی‌ها در نخستین شب لیالی قدر طنین‌انداز شد.

دیشب مراسم شب قدر همانند سال‌های گذشته با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد و دلدادگان اردبیلی بار دیگر با اخلاص و ایمان کنار هم گرد آمدند و قرآن را با هزار امید و آرزو بر سرشان نهادند تا خداوند بار دیگر دست بخشش و نوازش بر سرشان بکشد و دست و  دل بازی خود را از اردبیلی‌ها نیز دریغ نکند.

شب‌های قدر فرصتی مناسب برای رسیدن به مقام قرب الهی است که دل هر شب زنده‌داری را با آسمان پیوند می‌زند و زمین و زمان عاشقانه بندگی خود را به خدا نشان می‌دهند و با نوای بک یا الله بخشش خود را گدایی می‌کنند.

ندامت‌ها از هر سمت شهر به گوش می‌رسید و نوای دل‌ها بلندتر و بلندتر از هر جا آوازه گرفته بود گویی که شهر هم نیز آرزوی بخشش داشت.

این شب موقعیت و زمان خودآزمایی برای شنیدن پیغام حق و سربلند بیرون آمدن از آزمونی بزرگ است؛ شب قدر شب برکت، رحمت و مغفرت الهی و هر لحظه و دقیقه آن سرمایه ای بزرگ است که باید همچون جان شیرین آن را پاس داشته و به راحتی از کف ندهیم.

محبان اهل بیت و عاشقان مولا علی (ع) با تجمع در مساجد، مراسم احیای شب قدر را در  ماه مبارک رمضان احیا کردند و روزه‌داران اردبیلی همانند سایر افراد در حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و هیات‌های مذهبی در شب‌های قدر به اقامه مراسم مناجات‌خوانی می‌پردازند.

ارسال نظرات