امام جمعه یزد گفت: از روزی که مردم ما به حمایت از فلسطینی‌ها به خیابان‌ها آمدند، مردم فلسطین از شرایط گذشته خود خارج شدند و مقاومت رنگ و بوی تازه‌ای گرفت.
کد خبر: ۹۵۰۴۸۰۳
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با تقدیر از مردم روزه‌دار یزد که در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند، اظهار داشت: امیدواریم شما مسئولان و مردم با وفا با زحماتی که در راه اسلام کشیدید، مورد عنایت ویژه پروردگار متعال قرار بگیرید.


وی بیان کرد: از زمانی که امام روز قدس را مطرح کردند و از روزی که مردم ما به حمایت از فلسطینی‌ها به خیابان‌ها آمدند، مردم فلسطین از شرایط گذشته خود خارج شدند و مقاومت رنگ و بوی تازه‌ای گرفت.

ناصری یادآور شد: شرایط امروز متفاوت از گذشته است و حرکات آن‌ها خدایی است و امروز در برابر صهیونیست‌هایی که همه می‌گفتند کسی نمی‌تواند در مقابل آن‌ها بایستند، ایستادگی و مقاومت می‌کنند و با آن‌ها مبارزه می‌کنند.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها امروز از سلاح و موشک و فریاد الله اکبر فلسطینی‌ها می‌ترسد و این ثمره فتوای بزرگ امام خمینی (ره) است و هر بار که شما در راهپیمایی شرکت می‌کنید، چند پله فلسطینی‌ها در مبارزه مقاوم‌تر می‌شوند و چند پله صهیونیست‌ها سست‌تر می‌شوند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه محبت و همدلی است، عنوان کرد: خداوند متعال این ماه را بهانه‌ای قرار داد تا بندگان خود را به مقام قرب الهی برساند، زیرا دوست ندارد که بندگانش از رحمت او دور شوند.

وی اظهار داشت: همه ما باید از این ماه بهترین بهره را ببریم و با بهره‌گیری از فیوضات این ماه، در محضر خدا با قلبی پاک و آکنده از عشق الهی حاضر شویم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تورم و گرانی موجود در کشور است، اظهار داشت: دولت اگر فرهنگ قناعت و اکتفا به سود کم را در میان تولیدکنندگان و واردکنندگان نهادینه کند، بسیاری از مشکلات در این زمینه حل می‌شود، زیرا عده‌ای با سود‌های غیرمتعارف محصولات و تولیدات خود را در بازار عرضه می‌کنند.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: اگر این زیاده‌خواهی‌ها اصلاح شود و هرکس به سهم و سود متعارف خود راضی باشد، اینگونه شاهد تورم و گرانی نخواهیم بود.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان باید مشکلات مردم را حل کنند نه اینکه با نحوه نرخ گذاری خود، مشکلی به مشکلات مردم اضافه کنند.

ناصری در مورد خودکفایی نیز تصریح کرد: یکی از مواردی که خودکفایی در آن باید انجام شود، نهاده‌های دامی است، زیرا این نهاده‌ها که همواره ارزبری بسیاری دارد و قیمتگذاری گوشت و مرغ و لبنیات را تحت تاثیر قرار داده، در کشور قابل تولید است و جهاد کشاورزی باید در این زمینه جهادی وارد عمل شود.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور باید از وزیر جهاد کشاورزی بخواهد که شرایط و بستر خودکفایی را در استان‌ها فراهم کند و هر استان حداقل به اندازه نیاز خود، تولید نهاده‌های دائمی داشته باشد.

امام جمعه یزد همچنین در مورد ازدواج‌های آسان بیان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی، باید بسیاری از سنت‌های غلط کنار گذاشته شود تا جوانان بتوانند به راحتی ازدواج کنند و تلاش کنید ازدواج آسان به معنای واقعی انجام شود.

ارسال نظرات