گزارش ویدئویی

راهپیمایی روز قدس مردم روزه‌دار سرخس در گرما و ریزگردها

مردم روزه‌دار شهرستان سرخس در گرمای هوا حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد و در میان ریزگردها معلق در راهپیمایی روز قدس شرکت و از آرمان مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف حمایت کردند.
کد خبر: ۹۵۰۵۰۴۵
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از سرخس، مردم روزه‌دار و مرزنشین شهرستان سرخس همزمان با سراسر کشور در روزی که ریزگردها و گرد و غبار در هوای حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد این شهرستان معلق بود در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

راهپیمایی مردم سرخس از چهارراه امام خمینی(ره) از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه شروع شد و تا مسجد امام رضا(ع) ادامه داشت.

مردم سرخس در مسیر راهپیمایی برای آزادی قدس شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ به اسرائیل" سر دادند.

اجرای گروه‌های سرود نوجوانان و گروه‌های رزمی از دیگر برنامه‌های مسیر راهپیمایی روز قدس در سرخس بود.

امام جمعه سرخس: روز قدس یوم‌القدر جهان اسلام است

امام جمعه سرخس در خطبه‌های نماز جمعه روز قدس با اشاره به پیام تاریخی امام خمینی(ره) در مرداد ۱۳۵۸ گفت: این روز بزرگ به روز مستمر جهانی علیه صهیونیست جهانی تبدیل شده و این روز یوم‌القدر جهان اسلام است و جریان فلسطینی‌ها مردمی‌سازی شده است.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری گفت: پیام تاریخی امام برای روز جهانی قدس باعث تبدیل شدن روز قدس به یک مسئله اسلامی و انسانی، جلوگیری از فراموشی فلسطین، زنده و پر نور نگهداشتن مقاومت، جلوگیری از تبدیل شدن قدس به پایتخت رژیم موقت صهیونیستی، ایجاد ابداعات در جریان فلسطین و حمایت و ایجاد جریان رسانه‌ای از قدس و فلسطین شده است.

خطیب جمعه سرخس تاکید کرد: شکست‌های رژیم صهیونیستی آن‌ها را به نابودی نزدیکتر کرده و امروز رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر شده است.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی میخواست سوریه را از بین ببرد اما اکنون که می‌بیند کشورهای عربی با سوریه رابطه برقرار می‌کنند، تمام نقشه‌هایش را نابود شده و توافق آبراهم را زیرپا شده می‌بیند.

بختیاری به ایران هراسی توسط رژیم موقت صهیونیستی اشاره و عنوان کرد: روابط ایران با کشورهای همسایه و دیگر کشورها، این رژیم را عصبانی‌تر می‌کند و بدانید که وعده الهی محقق و قدس بالاخره فتح می‌شود.

امام جمعه سرخس گفت: امروز تمام آزادی‌خواهان به قرآن در ماه نزول قرآن عمل کردند و اوج کینه و بغض خود را علیه سرسخت‌ترین دشمنان خدا نشان دادند و ما به هیچ عنوان فلسطین را فراموش نمی‌کنیم و اسرائیل، این غده سرطانی باید از پیکره جهان اسلام محو شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها