جانشین مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم:

اعتراف صهیونیست‌ها به فروپاشی/ ورق معادلات به سمت جبهه مقاومت است

جانشین مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم گفت: اتحاد و انسجام گروه‌های مقاومت سبب شده تا اسراییل مانند یک گرگ زخم خورده باشد و برخی از مسوولان آن به زوال و فروپاشی خود در آینده نزدیک اعتراف کنند.
کد خبر: ۹۵۰۵۰۵۵
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

اعتراف صهیونیست‌ها به فروپاشی/ ورق معادلات به سمت جبهه مقاومت است

حجت الاسلام و المسلمین حسین دشتی جانشین مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم به مناسبت روز جهانی قدس با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم به گفت وگو پرداخته که مشروح این گفت وگو را در زیر می‌خوانید:

شعار امسال روز جهانی قدس «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» نامیده شده، چه میزان آزادی نهایی قدس شریف را با توجه به حوادث و اتفاقات اخیر در سرزمین‌های اشغالی و بحران‌های داخلی اسرائیل نزدیک می‌بینید؟

رژیم جعلی اسراییل عمر چندانی ندارد و طی ۷۵ سال گذشته با تحمیل خود به فلسطین توانسته جمعیتی از‌یهودیان را با پشتوانی کشور‌های استکباری گرد هم بیاورد و بخاطر همین این رژیم پشتوانه مردمی و ریشه‌های عمیق سرزمینی ندارد و مردم آن صرفاً بخاطر عقاید قومی دور هم جمع شده‌اند.

حوادث و اتفاقات اخیر در سرزمین‌های اشغالی به وضوح حاکی از متزلزل شدن ارکان و بنیاد‌های این رژیم جعلی است؛ اغتشاشات و شورش‌های خیابانی در سرزمینی مانند اسراییل بخاطر نداشتن ریشه‌های عمیق مردمی با سایرکشور‌های ریشه دار متفاوت است و لذا وقتی این حوادث در جایی مانند سرزمین‌های اشغالی به وقوع می‌پیوند به صورت آشکار از هم گسستن گروه‌های سیاسی آن‌ها حکایت می‌کند.

در طرف دیگری اتحاد و انسجام گروه‌های مقاومت سبب شده تا اسراییل مانند یک گرگ زخم خورده باشد و برخی از مسوولان آن به زوال و فروپاشی خود در آینده نزدیک اعتراف کند همانگونه که مقام معظم رهبری نیز نسبت به نابودی این رژیم زودتر از ۲۵ سال تعیین شده تأکید کردند؛ شواهد و قرائن حاکی از اضمحلال اسراییل غاصب در آینده نزدیک است.

مشارکت گسترده و همگانی مسلمانان و ملت‌های آزاده جهان چه تأثیری در روحیه مقاومت فلسطین و همچنین اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی می‌تواند داشته باشد؟

تجربه ۴۴ ساله انقلاب نشان داده وقتی مردم در عرصه‌های مورد نیاز اعلام حضور کرده و حضور حماسی داشتند، مشکلات سیاسی، امنیتی و سیاسی حل شده است؛ هرجا جمهوری اسلامی به مشکل و بن بست می‌خورد حضور گسترده مردم راهگشا بوده است.

حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال نیز سبب ایجاد رعب و بار روانی آزار دهنده برای صهیونیست‌ها شده است و از طرفی روحیه رزمندگان مقاومت را بالا برده و به همین خاطر دشمن در تلاش است تا با ایجاد شبهات و هجمه‌های سنگین رسانه‌ای از حجم حضور گسترده مردم در چنین رویداد‌هایی بکاهد.

اثر سازنده مسأله آزادی قدس شریف در وحدت بین مسلمانان چیست؟

یکی از موانع اصلی در وحدت بین مسلمانان ریشه در سیاست‌های نظام سلطه دارد و امروزه یکی از عوامل تفرقه در بین مسلمانان وجود رژیم جعلی اسراییل در خاورمیانه است که اگر این غده سرطانی ریشه کن شود به صورت طبیعی وحدت و روابط بین کشور‌های مسلمان توسعه می‌یابد. امروز نیز با ضعف آمریکا شاهد بهبود و ارتقای روابط بین ملت‌های مسلمان منطقه هستیم.

به باور برخی از تحلیلگران نبرد اخیر بین اسرائیل غاصب و فلسطین نوید بخش ایجاد معادلات جدید در سرزمین‌های اشغالی بود، آیا ورق به سود جبهه مقاومت در حال برگشتن است؟

در نبرد اخیر جبهه مقاومت برخلاف گذشته بصورت متحد«مقاومت فلسطین، لبنان، سوریه» در برابر اسراییل غاصب قرار گرفتند و همین مسأله سبب شد تا آن‌ها عقب نشینی کرده و به صراحت بیان کنند که آن‌ها قصد حمله به نیرو‌های سپاه قدس در سوریه را نداشتند، این عقب نشینی و هراس صهیونیست‌ها از جنگ سبب شد تا جبهه مقاومت به قدرت و تأثیرگذاری خود بیش از گذشته در تغییر معادلات پی برد.

هم اکنون فضای داخلی اسراییل متشنج است و از طرفی دیگر اتحاد و انسجام گروه‌های مقاومت سبب می‌شود تا فروپاشی و نابودی این رژیم جعلی بسیار زودتر از زمان‌بندی‌های پیش‌بینی شده محقق شود.

هدف صهیونیست‌ها از سرکوب وحشیانه نمازگران در مسجد اقصی وسکوت مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر در قبال این حادثه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نظام صهیونیستی برغم ادعا‌های بی‌پایه مبنی بر قدرت نظامی از خانه عنکوبت سست‌تر است و بنیان این رژیم از همان ابتدا بر اساس خون‌ریزی، جنایت و ظلم ستیزی بنا شده و امروز ضعف صهیونیست‌ها کاملاً نمایان و اقتدار مقاومت بیش از همیشه مشخص شده است.

دلیل سکوت مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر نیز به همین خاطر است که کشور‌های نظام سلطه بر این مجامع اشراف و تسلط داشته و طبق میل و اهداف خود آن‌ها را هدایت می‌کنند. مجامع بین‌المللی هیچوقت وظایف خود را به خوبی انجام نداده‌اند و به همین خاطر مظلومین جهان نیز چشم‌امیدی به این نهاد‌ها ندارند.

نقش ایران در حمایت(مالی، مستشاری، نظامی و دیپلماسی) از گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر رژیم اشغالگر چگونه ارزیابی می‌کنید؟

زمانی اسراییل در رویایی از نیل تا فرات بود و اراضی زیادی از کشور‌های عربی را اشغال کرده بود و برخی از حکام مرتجع در فکر عادی‌سازی روابط بودند اما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، زیاده خواهی‌های صهیونیست‌ها متوقف شده و بنحوی که امروز این رژیم جعلی در زبونی‌ترین حالت خود قرار دارد و پرچم مقاومت هر سال بالنده‌تر و قدرتمندتر می‌شود.

ارسال نظرات