خبرهای داغ:
همدان-نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی حوزه انتخابیه گفت: راه ارتباطی چهار شهر گل تپه، بیجار، شیرین سو و قیدار زنجان مرمت و تسهیل می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۵۰۹۶
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
تسهیل در برقراری راه ارتباطی چهار شهر گل تپه، بیجار، شیرین سو و قیدار

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فتح الله توسلی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های مناطق روستایی و شهری  حوزه انتخابیه اظهار کرد: نبود زیرساخت‌های مواصلاتی و راه‌ها و وجود جاده‌های خاکی و نامطلوب بودن آسفالت راه‌های روستایی یکی از عوامل مهاجرت روستاییان به شهر است.

وی ادامه داد: توجه عمومی به توسعه پایدار در روستاها، مستلزم همکاری و همیاری عوامل دولتی و غیر دولتی در کنار جوامع روستایی است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری آسفالت راه خاکی کهنه حصار(بخش گل تپه)_قزانقره (بیجار)_باشقورتاران (بخش شیرین سو) گفت: با حضور نمایندگان مجلس دو شهرستان بیجار و کبودراهنگ، فرمانداران دو شهرستان و مدیران کل راهداری استان از این محور بازدید و مصوباتی صورت گرفت.

وی گفت: مقرر شد با تامین اعتبار مشترک دو استان و نمایندگان دو طرف و راهداری کل کشور آسفالت مسیر مطالعه و انجام شود و با مرمت این مسیر راه ارتباطی چهار شهر گل تپه، بیجار و شیرین سو و قیدار زنجان برقرار می‌شود.

توسلی ادامه داد: از دیگر مزایای این مسیر، گردشگری بودن آن است که تردد غار علیصدر به غار کتله خور را تسهیل می‌کند .

وی همچنین از بررسی روند اجرای پروژه راه گل تپه بهارلو خبر داد و گفت: با حضور مسئولین راهداری، فرماندار شهرستان در راستای تسریع در پروژه از این محور بازدید شد .

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: این راه با پیگیری بنده از طریق وزارت صنعت و معدن و راهداری تامین اعتبار شد و مسیرشهرستان  کبودراهنگ به شهرستان قروه را باز می‌کند و گل تپه را از بن بست خارج می‌کند.

وی ادامه داد: برای راه خلعت آباد- کبودراهنگ- قیدار نیز ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که با ماده ۲۳ آن  موافقت شده و امیدواریم سریع‌تر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

توسلی با اشاره به اینکه ماده 23 پروژه چهار بانده شدن محور علیصدر- همدان با پیگیری‌های هشت ماهه دریافت شد، تصریح ‌کرد: این موضوع پیگیری و در سفر ریاست جمهوری اعتباری افزون بر ۳۴۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد ضمن اینکه در بودجه جاری نیز ۶۰ میلیارد برای این پروژه در نظر گرفته شده تا در مجموع ۴۰۰ میلیارد اعتبار  به این طرح اختصاص یابد.

وی در پایان با بیان این که زیربنای توسعه‌ حوزه انتخابیه  راه است، گفت: توسعه استان و حوزه انتخابیه مستلزم فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و نقلی است و برای این که توسعه آینده شهرستان های بهار و کبودراهنگ با تهیه زیرساخت‌ها همگام باشد، باید مطالعات دقیق صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات