خبرهای داغ:
آیت‌الله محمدی قائینی:

جریان کربلا و واقعه عاشورا یکی از امتحانات سخت بود

همدان-استاد حوزه و دانشگاه گفت: جریان کربلا و واقعه عاشورا یکی از امتحانات سخت بوده است، آن دسته از یاران امام حسین (ع) که ایمان کاملی داشتند از این امتحان سرافراز بیرون آمدند.
کد خبر: ۹۵۰۵۱۳۱
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
جریان کربلا و واقعه عاشورا یکی از امتحانات سخت بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله محمد محمدی قائینی در جلسه اخلاق ماه مبارک رمضان در جمع پاسداران سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار کرد: امتحانات الهی تمام شدنی نیستند و انسان در طول عمر خود همواره  به شیوه‌های مختلف مورد امتحان قرار می‌گیرد.

وی افزود: انسان همواره در معرض مکر و حیله شیطان قرار دارد، بسیاری از انسان‌ها بودند در طول زندگی خود راه اشتباهی را رفته‌اند اما در نهایت عاقبت به خیر شده‌اند و برعکس آن هم وجود دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: جریان کربلا و واقعه عاشورا یکی از امتحانات سخت بوده است، آن دسته از یاران امام حسین (ع) که ایمان کاملی داشتند از این امتحان سرافراز بیرون آمدند.

وی با اشاره به ویژگی‌های امتحانات الهی عنوان کرد: از جمله صفات امتحانات الهی این است که برای هر فرد امتحان متفاوتی وجود دارد، برای مثال اگر خداوند متعال برای یکی از اولیا خود گرفتاری به وجود آورد می‌خواهد به او کرامت عطا کند.

محمدی قائینی گفت: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید «به دنبال اموال دیگران نباشید» که نتیجه اخلاقی این آیه برای ما این است که انسان همواره باید چشم‌های خود را کنترل کند چراکه اگر این کنترل وجود نداشته باشد خواسته‌های نفسانی بیشتر شده و در نتیجه باعث ارتکاب گناه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از جمله موارد امتحانات الهی مال و جان افراد است، برخی از افراد با فقر امتحان می‌شوند و برخی دیگر با از دست دادن عزیزان؛ البته پاداش امتحانات الهی برای افرادی که سرافراز از این امتحان بیرون آیند بسیار رضایت بخش است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات