آزادی ۵۷۱ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی از آزادی ۵۷۱ زندانی جرایم غیرعمد توسط خیرین و ستاد دیه استان طی سال گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۵۲۷۰
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جوادی در حاشیه جشن گلریزان اهر با اشاره به آزادی ۵۷۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: سال گذشته با برگزاری جشن گلریزان در شهرستان‌ها و مساعدت ستاد دیه استان ۵۷۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی از زندان‌های آذربایجان‌شرقی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: مجموع بدهی ۵۷۱ زندانی جرایم غیرعمد آذربایجان‌شرقی که آزاد شدند ۵۶۰ میلیارد تومان بود که توسط خیرین استان و ۲۲.۵ میلیارد تومان توسط ستاد دیه تامین و پرداخت شد.

جوادی ادامه داد: سال گذشته در نتیجه برگزاری جشن گلریزان شهرستان اهر ۵۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی از زندان آزاد شدند و جمعاً با مساعدت‌های خیرین اهری و ستاد دیه آذربایجان‌شرقی نزدیک به ۲ میلیارد تومان برای بدهی این زندانیان پرداخت شد.

وی توانمندسازی، مهارت‌آموزی و اشتغال زندانیان را از سیاست‌های سازمان زندان‌ها عنوان کرد و گفت: سازمان زندان‌ها با حمایت دستگاه قضایی و خیرین به جهت تامین معیشت خانواده زندانیان، رویکرد اشتغال و توانمندسازی زندانیان را دنبال می‌کند و در این راستا طی سال گذشته شمار زیادی از زندانیان آذربایجان‌شرقی با حمایت مقامات قضایی و خیرین صاحب شغل و درآمد شدند.

جوادی در پایان از خیرین و شرکت‌های خصوصی استان خواست تا در اشتغال زندانیان در راستای حمایت خانواده‌های زندانیان بی‌بضاعت مشارکت کنند و خاطرنشان کرد: اشتغال زندانیان با هدف حمایت از بنیان خانواده و تامین معیشت خانواده‌های زندانیان دنبال می‌شود امیدواریم با حمایت خیرین و بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ بتوانیم شاهد اشتغال و توانمندسازی زندانیان آذربایجان‌شرقی باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار