شهردار تبریز خبر داد

شناسایی 19 محله آسیب پذیر در تبریز

تبریز- شهردار تبریز از شناسایی 19 محله آسیب پذیر در نقاط مختلف این کلان شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۵۴۲۰
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار شامگاه گذشته در نشست هم اندیشی خود با خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: 25 طرح ویژه نیز در این مناطق با محوریت برنامه های ورزشی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه شان مردم تبریز بیش از آن است که خدمات ارائه می شود، اظهارداشت: 20 میلیارد تومان بودجه تبریز متعلق به این مردم است و اولویت بودجه 1402 بیشتر پل ها و مسیرگشایی مناطق کم برخوردار خواهد بود.

هوشیار با اشاره به اینکه بیشتر طرح های عمرانی مناطق کم برخوردار در غرب تبریز است، از تجهیز خط دوم قطار شهری از ایستگاه قراملک خبر داد.

وی همچنین به ذخیره 3درصد از درآمد شهرداری به عنوان حساب ذخیره برای سرمایه گذاری در آینده اشاره و بیان کرد: با تجمیع ۳ درصد از درآمدهای شهرداری ورود به سرمایه گذاری در حوزه بازار سرمایه و دیگر روش های نوین سرمایه گذاری، فراهم  می شود.

هوشیار ادامه داد: هزینه جاری شهرداری به زیر 25درصد رسیده است و امیدواریم آن را به زیر 20درصد کاهش دهیم که میزان ایده آل این هزینه زیر 10 درصد است.

وی به برنامه ریزی برای کاهش ۲۰۰ تنی روزانه میزان پسماند در تبریز نیز پرداخت و گفت: در سال 1401 میزان پسماند 20درصد نسبت به سال های گذشته کمتر شده است.

هوشیار همچنین حذف نمک پاشی در زمستان را نیز از دیگر اقدامات شهرداری تبریز در سال 1401 عنوان و اضافه کرد: با این اقدام در سال گذشته ۵۰ هزار تن نمک را حذف و جای آن محلول پاشی را جایگزین کردیم ولی با این وجود با هوای پاک فاصله داریم.

شهردار تبریز همچنین به اعطای تسهیلات بانکی برای رانندگان تاکسی برای نوسازی ناوگان تاکسرانی اشاره کرد و افزود: به یکهزار و 200 راننده وام 120 میلیون با سود چهار درصد اعطا شد تا ناوگان تاکسیرانی نوسازی شود.

در این نشست در خصوص پیمانکاران فضای سبز، احیای سازمان ورزش، ساخت مجتمع رسانه ای برای خبرنگاران، ایجاد خط دوچرخه سواری، جمع آوری لونا پارک و جندین موضوع دیگر بین شهردار تبریز و خبرنگاران بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظرات