خبرهای داغ:
گزارش تصویری؛

جشن بزرگ روزه اولی‌ها در قزوین برگزار شد+ تصاویر

به مناسبت ماه مبارک رمضان «جشن بزرگ روزه اولی‌ها» باحضور بیش از هزار دانش آموز دختر در مسجد النبی (ص) قزوین و با سخنرانی و اقامه نماز توسط آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در ماه مبارک رمضان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۶۰۱۳
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج،به مناسبت ماه مبارک رمضان «جشن بزرگ روزه اولی‌ها» باحضور بیش از هزار دانش آموز دختر در مسجد النبی (ص) قزوین و با سخنرانی و اقامه نماز توسط آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این مراسم ضمن تبریک به نونهالان روزه اولی اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم دخترانی داریم که نماز برای آن‌ها مهم است، روزه برایشان اهمیت دارد، افتخار می‌کنیم دخترانی داریم که پیغمبر اسلام (ص)، امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) را دوست دارند.

وی ادامه داد: ما آدم‌ها سن و سال داریم، برای مثال یک نفر ده ساله است، یک نفر بیست ساله است، هر کس سنی دارد، همچنین ما عقل داریم، یک وقتی این عقل و سن با هم برابر هستند، یعنی یک نفر از لحاظ سنی ده ساله و از نظر عقلی هم ده ساله است، اما گاهی عقل انسان از سن او بالاتر است، یعنی ممکن است یک کسی ده سال سن داشته باشد، اما عقلش به اندازه یک آدم بیست ساله باشد، ما چه‌کار می‌توانیم کنیم که عقلمان از سنمان بالاتر باشد و شخصیتمان بزرگ‌تر از سن شناسنامه‌ای ما باشد؟

امام جمعه قزوین عنوان کرد: وقتی نماز می‌خوانیم، عقل ما رشد می‌کند، وقتی روزه می‌گیریم، شخصیت ما بزرگ می‌شود، وقتی به امامان و اهل بیت (ع) عشق می‌ورزیم و به آن‌ها علاقه‌مند می‌شویم، عقلمان از سنمان جلو می‌زند و رشد بیشتری می‌کند، وقتی به پدر و مادرمان احترام می‌گذاریم، این باعث می‌شود عقل ما از سن ما بیشتر شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امیدوارم شما دختران خوب که سرمایه‌های آینده این مملکت هستند موفق باشید، رهبر ما خیلی شما را دوست دارند و در کنار هم سن و سال‌های شما نماز خواندند و با آن‌ها صحبت کردند، ما هم کنار شما آمدیم تا سلام رهبر را به شما برسانیم و برای شما دعا کنیم و خدا را به خاطر داشتن این فرزندان باارزش معنوی شکر کنیم.

وی در ادامه خطاب به برگزارکنندگان این مراسم عنوان کرد: الحمدلله برنامه جشن روزه اولی‌ها با اجرای قوی و هنرمندانه بسیار در روحیه نونهالان مؤثر است، چون از ابتدا این‌ها را با نماز آشنا می‌کند و مسائلی که در این گونه برنامه‌ها مطرح می‌شود بسیار اثرگذار بوده و ذهن این نونهالان عزیز با این مسائل درگیر خواهد شد و بانشاط و علاقه در جلسه حضور خواهند داشت.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: والدین باید با ملاطفت، بدون عجله و با آرامش واجبات اولیه را آرام‌آرام به بچه‌ها آموزش بدهند، این رفتارها قطعاً بسیار مؤثر واقع خواهد شد، امیرالمؤمنین (ع) فرمود قلب کودک و نوجوان مثل زمین مستعد است که هر بذری را در آنجا قرار بدهی می‌روید، این نونهالان همان زمین‌های مستعدی هستند که می‌توانند مسائل دینی را به‌خوبی یاد بگیرند و آثار آن را در جامعه نیز خواهیم دید.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها