خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: عظمت و اقتدار امروز ایران از برکت قرآن است.
کد خبر: ۹۵۰۶۴۵۳
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، در مراسم اختتامیه محفل انس با قرآن و یادواره سرلشکر شهید حجازی که امروز در محل سپاه حضرت نبی اکرم(ص) با حضور قاریان برجسته استان برگزار شد، از پیام قرآن به عنوان سرچشمه سلامت انسان ها یاد شد.

امام جمعه کرمانشاه با عظیم دانستن محتوای قرآن گفت: موضوع قرآن ما انسان ها هستیم ، زیرا قرآن انسان را تشریح می کند، لذا باید بدانیم قرآن بهترین تبیین گر انسان است.
وی افزود: در لحظات پایانی عمر شریف حضرت علی (ع) به همه ما توصیه می فرمایند که نکند دیگران در عمل کردن به قرآن از شما پیشی گیرند ، لذا باید بدانیم گم شده بشر در قرآن است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب از قرآن و توجه به آن بسیار یاد می کنند زیرا عزت ما ، اقتدار ما ، مدیریت ما در قرآن نهفته است.
این استاد حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: امام راحل بر اساس قرآن و استناد به محتوای قرآن در سن هشتاد سالگی حکومت اسلامی تشکیل داد و بر اساس این کتاب بزرگ آسمانی انقلاب را مدیریت و راهبری نمود.

وی با استناد به فرمایش رسول خدا(ص) تاکید کرد: بر اساس فرمایش پیامبر اسلام (ص) قرآن سفره است، لذا همه ما بلکه ابنا بشر می توانند از عظمت آن ارتزاق کنند، زیرا قرآن غنی است و هیچگاه کاستی ندارد لذادر مقابل غنای محض قرآن، ما ضعیف هستیم .
آیت الله علما از اخلاق قرآنی به عنوان بهترین الگوی تربیتی یادنمود و تصریح کرد: اگر تربیت ما، تربیت جامعه ما، مسوولان ما قرآنی باشد مدینه فاضله ای خواهیم داشت که همیشه تمنای آن را داشته ایم، زیرا قرآن کتاب زندگی است، کتاب دفاع است، کتاب سیاست است، کتاب حکومت داری است و تمام خواسته های ما را پاسخ می فرماید.
امام جمعه کرمانشاه یاد آور شد: قرآن تا قیامت باید انسان را اداره کند و این معجزه بزرگ قرآن است و مصداق بارز این معجزه انقلاب اسلامی است که به رغم تمام دشمنی های شرق و غرب توانست در عرصه جهانی با عالی ترین شکل ممکن بدرخشد، زیرا قرآن تمام شدنی نیست.

ارسال نظرات