خبرهای داغ:
عضو شورای شهر قزوین خبرداد:

بودجه ۳هزارمیلیاردتومانی و شاخصه های عمرانی

ولی چگینی رییس کمیسیون مالی و برنامه بودجه شورای شهر قزوین بودجه سه هزار میلیاردتومانی شهرداری قزوین دارای شاخصه های مهم عمرانی و فرهنگی بر شمرد.
کد خبر: ۹۵۰۷۲۸۸
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

قزوین_ به گزارش خبرگزاری بسیج ،بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری قزوین ۲۲۰۰میلیارد تومان مصوب شده بود که یکی از اتفاقات مهم آن تسویه بدهی ۱۲۰۰میلیاردی به بانک شهر از طریق فروش اموال و املاک متعلق به شهرداری قزوین بود. شهرقزوین به دلیل نزدیکی به پایتخت و شاهراه ترانزیت به غرب،شمال و شمالغرب مشکلات ترافیکی و فاقد رینگ کمربندی می باشد در بودجه سال ۱۴۰۲ که با تاخیر تحویل شهرداری گردید اتمام پروژه های متعدد کمربندی در نظر گرفته شده که انتظار می رود با بودجه پیشنهادی ۳۰۰۰میلیاردتومانی در سال ۱۴۰۲ اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی شهر رقم بخورد خبرنگار بسیج با ولی چگینی رییس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای شهر قزوین گفت و گویی انجام داده که از نظر مخاطبان می گذرد.

 

هزینه جاری شهرداری ۱۰۰۰میلیارد تومان

 ولی چگینی رییس کمیسیون برنامه و بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر قزوین  در گفت و گو با خبرنگار بسیج گفت: بودجه شهرداری قزوین پس از هفته ها جلسات متعدد و کارشناسی نهایتاً در حضور فرماندار تحویل شهرداری قزوین شد.

 

وی افزود: منابع درآمدی بودجه شهرداری قزوین ۱۶۵۰ میلیارد تومان از منابع عمومی واگذاری فروش اموال منقول و غیرمنقول هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان واگذاری دارایی بانک سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومان، وام اوراق دویست میلیارد تومان پیش بینی شده است سعی کردیم به سمت واقعی‌سازی بودجه از نظر منابع درآمدی گام برداریم.

 

چگینی تصریح کرد: نحوه هزینه کرد بودجه مشخص گردیده و هزینه جاری۱۰۰۰ میلیارد تومان، پروژه های عمرانی ۱۹۵۰ میلیارد تومان و بدهی دیوان قطعی سنوات گذشته ۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که به طور کلی سه هزار میلیارد تومان برای این منظور لحاظ شده است.

 

انتقال میدان میوه و تروه بار به سمت جاده  بویین زهرا

 

رییس کمیسیون مالی و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قزوین افزود: پروژه‌های شاخص قزوین که برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است انتقال میدان میوه و تره بار به سمت جاده بویین زهرا، احداث تقاطع همکف که در نقاط پرترافیک شرح انجام می گردد پروژه حفظ و نگهداری پسماند، پروژه روکش سطح شهر و نواحی و منفصل شهری از دیگر پروژه های مهم که در سال ۱۴۰۲ تاکید ویژه بر آن شده است اتمام کمربندی آیت‌الله باربین که شامل فازهای تقاطع ابوترابی با پل پیامبر اعظم، پروژه امتداد پیامبراعظم ضلع شمالی از مهمترین اقدامات پیش بینی شده کار عمرانی در بودجه می باشد.

 

 وی تصریح کرد: پروژه احداث پارک و فضای سبز در نقاط مختلف شهر مانند امیرکبیر، اندیشه، برج های کسرا، خلیج فارس، اجرای شهر هوشمند و اجرای میادین میوه و تره بار محلی در سال جدید که اعتبارات خاصی برای آنها در نظر گرفته شده است.

 

دریاچه مصنوعی هفت دره تا فرهنگسرای مهدویت

رییس کمیسیون مالی شو رای اسلامی شهر قزوین گفت: پروژه هفت دره و احداث دریاچه مصنوعی که هدایت آب های سطحی را بر عهده دارد، پروژه فرهنگسرای مهدویت که در خیابان مهناز میدان هلال آب قرار دارد جزء پروژه هایی است که برای سال۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است ست و برخی از این طرح ها در روز شورا یا شهرداری افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

چگینی در پایان افزود: توجه به منابع درآمدی حقیقی برای مدیریت شهری یک اصل رایج است که کمتر مورد توجه قرار گرفته اما در شورای ششم توجه خاص به منابع درآمدی حقیقی شده است تا اجرای پروژه ها با کمبود اعتبارات متوقف نشوند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها